Foto
Websites
  • EVA
  • Arnon Grunberg
  • The Montgolfier Brothers
  • Sigur Ros
  • Iron and Wine
  • Motek
  • The National
  • The Notwist
    Archief per maand
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 02-2012
  • 09-2011
  • 04-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
    blog vir

    13-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    13 september 2008

    Het heeft lang genoeg geduurd. Het opstaan en denken: ik moet dringend nieuw leven in mijn blog blazen. Het thuiskomen van mijn werk en hetzelfde denken, maar eerst moeten de patatten gekookt, de verlengdraad gelegd, de spinnen gedood, het pluimpje over het net geslagen, de kasten opgeruimd, het geld gestort, de nieuwe computer gekocht en de mails beantwoord. Voor ik het weet, lig ik in bed en is mijn blog nog even dood als voorheen.

    Maar vandaag, op de dertiende oktober, de dag waarvan de naam het meest herfst is - het herfstst dus - heb ik er schoon genoeg van. Er waren dagen waarop ik de mensen in mijn omgeving onafgebroken bestookte met de vraag ook een blog te beginnen, en nu ze allemaal gehoorzaamd hebben, laat ik zelf verstek gaan? Waar is mijn fatsoen?

    Er is wel een probleem. Het gebeurt al eens dat J. er met mijn ideeën vandoor is. Met de paddestoelen is de tuin, bijvoorbeeld. Ze horen net zo goed op mijn blog thuis als op de zijne, maar hij is sneller. Dus moet ik iets anders verzinnen.

    Hier komt een lijstje van onderwerpen waarover ik iets had kunnen schrijven:

    - Virs schaamte over haar conditie haalt het op haar luiheid en bijgevolg schrijft ze zich in bij een sportclub.

    - Vir heeft slaande ruzie met J. over het nut van dt-regels. Vir schrijft een vlammende tekst over het nut van dt-regels, maar durft hem bij nader inzien niet openbaar te maken uit angst vrienden te verliezen. Ze wil ook J. niet te hard tegen de schenen schoppen. Dus leest ze kalm vragen uit de taalbijlage van De Standaard voor en applausisseert als J. het antwoord weet. Vooruitziend als ze is koopt ze ook snel een boekje 'Wiskunde in een notendop' dat toch niet zo notendop is als je afgaand op de titel zou denken.

    - Vir laat zich bankrekeninggewijs volledig gaan en schrikt zich de pleuris als ze voor het eerst, ja, voor het eerst in haar leven geld van haar spaarrekening naar haar lopende rekening moet overzetten om redenen die kleiner zijn dan een woonst. Schoenen bijvoorbeeld, of een laptop, of houten kaders die de living werkelijk áf maken. Vir besluit zich te herpakken en eet twee dagen lang oud brood met een kervelsoepje van het merk Carrefour.

    - Vir blijft in het weekend voortaan tot 10 uur liggen op de talloze decimeters dikke matras en het ergonomische kussen.

    - Vir hakt de knoop door en is sinds kort op zoek naar een therapeut die ervoor kan zorgen dat ze in de herfst kamers kan binnenlopen zonder die eerst op spinnen te screenen.

    - Vir weet nu hoe ze lampen aan het plafond moet installeren, hoe ze gaten moet plamuren en hoe ze moet boren.

    - Vir is nu 28 in plaats van 27.

    Er is dus heel wat nieuws te melden. Maar gelukkig is vir is essentie vir gebleven, en dus:

    - heeft ze nog altijd geen gsm gekocht.

    - vraagt ze zich af wat de jonge vrijgezel L. bezielde toen hij Herman Düne op de verzamel-cd pleurde die hij haar cadeau gaf.

    - neemt ze J.'s dt-fouten er gewoon bij.

    Vanaf nu geen overzichtje meer, maar weer zoals voorheen: het leven in zijn blootje gezet.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (5)

    16-10-2008
    azo
    azo
    kom ik hier te lezen ...

    "jonge vrijgezel L en ikzelf hadden vandaag sportdag
    de leerlingen houden ons in de gaten, misschien is de hele tijd hardop lachen, de andere hele tijd giechelen, onze fiets samen vastmaken, koekjes delen, boterkoeken wisselen tegen boterhammen met choco, .. niet zo'n goed plan?"

    wat gaan de mensen wel niet denken?

    16-10-2008 om 09:58 geschreven door j


    15-10-2008
    haha
    Haha Vir, of jouw leven zo interessant is of het mijne zo saai, daar wil ik me niet over uitspreken, maar feit is dat jouw blog (als blog van het eerste uur) bovenaan mijn blogroll prijkt en dus kom ik hier inderdaad regelmatig (maar de laatste tijd wat minder) langs. Zo vervelend is je blog trouwens niet (dat wil ik wel toegeven) anders had ik je allang uit mijn blogroll gezwierd. Badminton, waar is de tijd? K. is er ook behoorlijk goed in, ik heb nooit gewonnen tegen hem maar moest wel ontzettend veel lopen wat dan weer goed was voor de conditie! Veel succes bij de spin doctor, benieuwd naar je horrorverhalen!

    15-10-2008 om 18:22 geschreven door Elise


    14-10-2008
    bedankt
    Dag beste vriendinnen van het eerste uur!

    Bedankt, bedankt, bedankt om meteen te reageren, dat had ik zelfs niet durven dromen, dat er mensen zijn die ondanks mijn wekenlange stilzwijgen toch elke dag trouw mijn blog komen bezoeken. Het bewijst ofwel dat ik echt wel een interessant leven heb (of het op z'n minst interessant kan maken) ofwel dat jullie helemaal geen leven hebben en dus non stop blogs aan het lezen zijn. Wat zal het zijn?

    De sport is natuurlijk badminton, wat zouden die pluimpjes uit de eerste alinea anders over het net geslagen moeten worden? J. en ik zijn precies even sterk, wat doet vermoeden -gezien mijn jarenlange ervaring en J.'s absolute gebrek aan ervaring- dat het een kwestie van dagen zal zijn eer J. me van het terrein speelt. Maar dan heb ik tenminste toch nog eens gehold. Het is een schande dat ik nooit iets heb aangevangen met die hematocrietwaarde om jaloers op te zijn, maar nu is het te laat. Ik kan alleen nog aan schadebeperking doen (ik ga wel te voet naar het derde verdiep, ik zal een poging doen het pluimpje te raken, ik zal nog drie keer trappen vooraleer ik afstap) maar beter dat dan niets.

    Ik kan nu al raden dat die sessies bij de spinnentherapeut stof voor ettelijke blogavonden zal opleveren. Ik ben nu al naar adjectieven op zoek om mijn eerste kijk-naar-het-plaatje-van-de-spin-ervaring te beschrijven, en dan moet de dag nog komen waarop de therapeut ineens een potje met daarin -kutterdekutterdekut!- bovenhaalt.

    De spaarrekening, de centimeters, de laptop, de notendop: jip, er is een verband. Maar ik ben me aan het herpakken. Ik ben weer wat minder consument geworden. Ik maak weer zelf mijn aardappelsla-met-veganaise en drink weer water uit de kraan in plaats van fruitsap.

    Tot dra, meissies.

    14-10-2008 om 21:28 geschreven door vir


    @
    aha Vir!

    niet te geloven, ik had al bijna de moed opgegeven!!maar daar is ze dan, op 13 oktober, een mooi moment voor een herfstige hergeboorte .
    Jaaaaaaa Vir, en wat kan ik er allemaal op zeggen?
    *Welke sportclub?
    *Leuk zo'n bed!
    *Goed dat van die therapeut; (je mag anders komen oefenen bij ons, spinnen in overvloed, en sommige letterlijk vette exemplaren)
    *en ... ik ben benieuwd naar je tractaat over het nut van d/dt .. juist spellen, wie weet kan ik er nog een ijzersterk argument uit opvissen (je mag het gewoon naar mijn emailadres opsturen, ik beloof dat ik niet zal lachen en nog steeds de intentie zal hebben om je in Leuven te komen bezoeken).
    Rest me enkel nog op allitererende wijze te zeggen: BLIJF BLOGGEN!

    14-10-2008 om 19:56 geschreven door Elise


    13-10-2008
    hoera
    dat kunnen we alleen maar toejuichen, eindelijk verschijnt hier nog eens,
    na maanden van langskomen en teleurstelling

    over die bankrekening
    besef wel dat zowel de sportclub als de therapeut, als het boekje wiskunde in notedopjes, als centimeters om op te liggen, als ergonomisch kussen, als 28 je bankrekening geen goed doen.

    tijd om te herbronnen?

    in elk geval, blij dat je er bent!
    en ik verwacht toch een uitgebreid relaas over die sportclub
    wat ga je doen?

    vertel nadien maar over de therapeut,
    want ik heb hier ook moeite om mijn ogen niet te pas en onpas de kamer te laten screenen

    en natuurlijk ben ik ook erg geïnteresseerd in hoe dat spetterende verjaardagsfeest van je was.

    btw: (ook iets over mezelf, anders krijg je het te hoog in je bol) jonge vrijgezel L en ikzelf hadden vandaag sportdag
    de leerlingen houden ons in de gaten, misschien is de hele tijd hardop lachen, de andere hele tijd giechelen, onze fiets samen vastmaken, koekjes delen, boterkoeken wisselen tegen boterhammen met choco, .. niet zo'n goed plan?

    13-10-2008 om 22:10 geschreven door Kim




    E-mij


    Gastenboek


    Er was bij enkele omstaanders een vorm van gefrons, dat wel. Maar niet overdreven en niet op grote schaal.
    De concurrenten
  • J.
  • E.
  • L., de jonge vrijgezel
  • L., het meisje
  • N.
  • K.
  • J.,J. en J.
  • J., de broer van K.


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs