Inhoud blog
  • Lipdub 3
  • lipdub 2
  • Lipdub deel 1
  • Welkom!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    PABO Projecten
    Projecten die ik heb gedaan op basisscholen
    16-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lipdub 3

    Vandaag zijn we weer verder gegaan met onze lipdub.
    De groepjes staan vast, we weten het liedje, ik heb een yell.. Het enige wat nog moet gebeuren is oefenen.
    Ik ben begonnen met het lied nog een paar keer te laten horen en dit de klas mee te laten zingen. Zo weten ze hoe het lied ook al weer ging en hoe het stukje gaat wat ze moeten playbacken. Ook kunnen ze dan zien wat de mensen in de videoclip op dat moment doen. Zo konden de kinderen weer inspiratie krijgen. Ik heb een aantal ideeën voorgelezen uit de ideeëndoos. De kinderen vonden het leuk dat ik ze voorlas, ze waren trots op hun ideeën en wilden deze ook uitvoeren. Prima, leuk!
    Ik heb de namen van de kinderen per groepje nog eens voorgelezen en naar de plek gestuurd waar ze moeten playbacken voor de lipdub.
    Dit heb ik gedaan omdat de kinderen dan weten wat er precies is op die plek, waar ze gebruik van kunnen maken en hoeveel ruimte ze hebben.
    Zo was er op een bepaalde plek ook een trap. Deze kinderen hebbn hier dan een dansje op gemaakt. Erg leuk om te zien!
    Het enige nadeel was dat er sommige kinderen in twee groepjes zitten, dus of steeds heen en weer moesten, of bij een van de twee groepjes moesten oefenen. Ook hadden sommige kinderen ideeën die ze zelf geweldig vonden, maar de rest van het groepje niet. Zo ontstonden er nog wat meningsverschillen. Gelukkig zijn deze ook weer snel opgelost met wat hulp van mij.
    De volgende keer wil ik buiten oefenen met de muziek en de camera. Dan zet ik een stel pylonnen neer. Deze zullen de plekken voorstellen in de school. Ik kan volgende keer nog niet echt in de school oefenen, want dan hebben de andere klassen daar nog les. Maar zo kan het ook.
    Ik ben benieuwd!

    16-04-2011 om 16:32 geschreven door bernice216  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lipdub 2
    Afgelopen week zijn we weer verder gegaan met onze lipdub!
    We wisten dus al welk liedje we hadden. De jongens heb ik ook omgepraat, ze vonden het toch leuk om mee te doen, want in de clip van de Spice Girls zelf spelen ook veel mannen mee. Ze hebben goed opgelet tijdens de clip en opgeschreven wat deze mannen doen. Zo vonden ze het toch veel leuker worden dan in het begin.
    Nu het lied bekent was, wou ik verder gaan met het indelen van groepjes. Ik had het zo gedaan dat ieder groepje een stukje tekst had om te playbacken en een plek in de school. Dan mochten ze zelf verzinnen wie wat ging playbacken in het groepje en hoe ze dat verder in zouden willen vullen, maar zo kon ik wel vast mijn route door de school vastzetten.
    Ik heb op het digibord de plekken in de school opgeschreven en daaronder hoeveel plekken er beschikbaar waren.
    Dit ging erg goed, totdat het laatste groepje ingevuld moest worden. Iedereen had namelijk al een plek en sommige zelf twee. Geen probleem, maar de jongens die zouden beginnen met playbacken hadden zich ook opgegeven voor het laatste zinnetje voordat de camera naar de hele groep zal draaien. Geen probleem dacht ik, leuk, we beginnen en eindigen met deze jongens!
    Voor de meerderheid van de klas was dit echter wel een probleem. Wat bleek, als er jongens het met lied zouden beginnen, dan was het niet eerlijk als er ook jongens zouden eindigen. We moesten met meisjes eindigen anders was het niet eerlijk. Dat bleek het probleem te zijn.
    Het was onmogelijk om tot de kinderen door te dringen dat het maar om twee seconden gaat. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door er ook nog twee meisjes aan het groepje toe te voegen. Ik vond het jammer dat dit zo moest eindigen, maar nu was dit probleem tenminste opgelost. Iedereen was voorlopig blij. Ik hoorde aan het einde al wel kinderen over ruilen in groepjes omdat deze een leukere tekst zouden hebben om te playbacken of omdat ze dan bij hun vriendje of vriendinnetje konden zitten. Ik heb gezegd dat ze tot de volgende dat nog konden vertellen wat ze wilden, maar daarna zal het toch echt vast staan.
    Toen de groepjes vaststonden konden ze vast nadenken over wat ze konden doen met hun groepje, de tekst en de lokatie.
    Ik heb de kinderen van tevoren na laten denken over een yell. Deze yell en ideeën mochten ze inleveren in de lipdub ideeëndoos. Het waren er erg veel. Ik heb er een uitgekozen. Ik heb de yell gekozen waarin de naam van onze school naar voren komt en de naam Warchild, want daar doen we het voor.

    16-04-2011 om 16:25 geschreven door bernice216  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lipdub deel 1
    Het project waar ik momenteel mee bezig ben in groep 7: een lipdub maken! Voor de mensen die niet weten wat een lipdub is, het is een filmpje waarin een liedje wordt geplaybackt. Je loopt met de camera door een gebouw en overal zie je kinderen/mensen iets (geks) doen en playbacken. Zoek er maar eens naar op youtube, dan krijg je leuke dingen te zien!

    Voor een lipdub is veel organisatie nodig, en organiseren is iets wat ik graag doe. Als eerste moet je een lokatie hebben om te filmen, dit was niet moeilijk, dat wordt gewoon de school waar ik stage loop.
    Ten tweede moet je een goed nummer hebben om te playbacken. Dit nummer moet vrolijk zijn en er moet een beetje tempo inzitten. Een lipdub valt of staat bij het lied. Ik heb een hele lijst met nummers samengesteld. Ik heb ze allemaal aan de kinderen laten horen. Ze maakten aantekeningen van elk liedje en beoordeelden dit met een cijfer, met het maken van de lipdub in gedachten.
    Opeens kwam er een meisje met het verzoek of het nummer Wannabe van de Spice Girls ook kon. Ik dacht er over na en het leek me een goed idee dus liet ik het nummer horen. Iedereen (op een paar jongens na) waren enthousiast. Er werd gestemd en de winnaar was, u raad het al, Wannabe van de Spice Girls! Het scheelt dat ik vroeger toen ik op de basisschool een grote fan was van de meidengroep, dus ik had nog ergens een cd liggen waar het nummer op staat, dus dat is dan ook weer geregeld, CHECK!

    Vervolgens heb ik de kinderen de volgende dag het lied nog een paar keer laten horen met de songtekst erbij. Het doel hiervan was om het lied en de tekst ervan beter te leren en om alvast een beetje scènes te bedenken voor de lipdub. Voor de jongens had ik ook een opdracht, namelijk kijken wat de jongens doen in die clip. Er waren namelijk een paar jongens die het een echte meidenclip vonden en dat niet zo leuk vonden. Hierdoor zagen ze dat er ook mannen in de clip meededen en kregen ze nieuwe ideeën voor onze lipdub en waren ze weer enthousiast.

    We hebben de les beëindigd met de ideeën van de kinderen te bespreken en de lipdub-ideeëndoos te introduceren. Als de kinderen spontaan een idee hebben voor de lipdub, dan kunnen ze dat opschrijven en dat briefje in de doos doen. Anders zullen ze het misschien vergeten.

    Dit was tot nu toe wat ik heb gedaan aan de lipdub, volgende week maandag en dinsdag gaan we hier mee verder.
    Ik hou jullie op de hoogte.

    30-03-2011 om 16:50 geschreven door bernice216  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!

    Hoi! Welkom op dit blog!
    Als eerste zal ik me even voorstellen, ik ben Bernice, momenteel 21 jaar oud en ben derde jaars student op de PABO in Utecht.
    Ik ben dit blog begonnen omdat ik tegenwoordig veel projecten doe die erg leuk zijn. Misschien hebben anderen er ook wat aan.
    Filmpjes en foto's van mijn kinderen op stage zal ik wegens privacy niet plaatsen.
    Veel plezier met lezen!

    30-03-2011 om 16:36 geschreven door bernice216  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs