Ondertussen ook alle remleidingen vernieuwd. Rest nog de vooras, stuurhuis en voorremmen om na te kijken. Maar toch benieuwd of na meer dan 15 jaar stilstaan de boxer er nog zin in heeft. Resultaat zie je in de links.
Terwijl ze toch goed toegankelijk zijn nu, vervang ik ook maar meteen de torsie-as rubbers. De meer dan 50 jaar oude exemplaren hebben echt hun tijd wel gehad. De deksels zijn niet echt rot maar toch flink geroest, gezien de lage kostrprijs 2 nieuwe gemonteerd.
Achteraan ook de wiellagers, pakkingen, o-ringen en keerring vervangen. De remmen waren hopeloos. Na een schoonmaakbeurt en vervangen van de volledige set is het verschil vrij duidelijk....
Er blijkt toch wel wat volk dit blogje te volgen want ik krijg meer en meer signalen binnen "dat er niet veel meer verandert" op deze site. De werken hebben een beetje stil gelegen wegens het overlijden van mijn trouwste mechanieker Flynn, onze hond. Hij was steeds aanwezig tijdens de werken en was zelfs regelmatig ook onder of in de kever te vinden.....Het viel me dan ook zwaar de afgelopen weken om zonder hem verder te doen. Het leek zo'n beetje "ons" project te worden. Nu, de versnellingsbak hangt ondertussen in het chasis. Dichting lagerdeksel vervangen alsook de ophangrubbers vooraan en achteraan. Enkel nog de rubber afdekhoezen monteren.
Nu is het tijd om het apart aangekochte chassis in klaar te maken. Eerst de originele versnellingsbak overbouwen. Terwijl hij er toch uit, tijd voor wat opkuiswerk. Ik ga steekassen wel laten zitten maar toch alle dichtingen aan de versnellingsbak vervangen.
De opbouw van de motor is klaar. Benzinepomp was niet meer reviseerbaar, dus een nieuwe gemonteerd. Ook nieuwe bobine, bougies, bougiekables, verdeler, rotor en contactpunten gemonteerd. En nieuwe kachelpotten en uitlaat.