Er was eens. Zo
beginnen vele sprookjes. Sprookjes zijn om over te dromen, maar soms om de
woorden van Marco Borsato aan te halen, komen sprookjes daadwerkelijk uit. Wat
een inleiding denk je nu. Dat vind ik juist leuk. De verrassing er zolang
mogelijk in houden. Dit is wat eraan vooraf ging. De term Bedrijfsfeest
viel ook weer eens op ons bedrijf. Een veel omvattende term, maar wie geeft er
inhoud aan en hoe organiseer je het tussen drukte van het werk door. Bij de
leiding was en is steeds het streven om de medewerkers meer dan voorheen te
betrekken bij het bedrijf. Dit bindend proces kent vele gezichten. Je kunt
denken aan een aangeklede bowlingavond of een eet-, drink- en dansfestijn in
een zaal met ingehuurde artiesten. Doe je het een eerste keer is het nog wel
leuk. Een tweede keer merk je alk snel dat het nieuwe eraf is. Doe je het dan
een volgende keer nog eens, slaat de verveling toe. Het streven om samen iets
te gaan doen vervaagt. Er worden allerlei excuses bedacht om maar niet te
hoeven komen. Voordat je het weet is nog in het gunstigste geval de helft van
het personeel aanwezig. Weg het loffelijk streven tot teambuilding in een
ontspannen sfeer. Het internet bood ook nu weer uitkomst. Ik kwam terecht op de
website van ABC Events. Een evenementenbureau dat zich richt op het organiseren
van allerlei evenementen. Van een bedrijfsuitje
tot een vrijgezellenfeest. Van workshops tot themafeesten. Een breed scala
aanbiedingen. Geheel door ABC Events verzorgt, zodat je als bedrijf je geen
zorgen meer hoeft te maken. Dit is precies wat ik zocht en de contacten waren
snel gelegd. De klik was er meteen na slechts een paar gesprekken en ABC
Events verzorgt vanaf nu al onze uitjes! Daarom, wat begonnen was als een
droom. Iets of iemand vinden die deze activiteiten voor je verzorgt, is
werkelijkheid. ABC-Events in Haarlem.
Een feestje zelf organiseren is toch niet zo
moeilijk. Je doet gewoon en ja, dan haperen vaak de gesprekken. Komt de één
met een voorstel, komt de ander weer met allerlei aandachtspunten waar even
geen rekening mee is gehouden. En het lijkt ogenschijnlijk allemaal zo
eenvoudig. Wat ik nu begrijp is, dat ook voor een bedrijfsfeest, je niet zo
eenvoudig een blauwdruk uit de kast haalt. Nee, er komt meer bij kijken. Ik ben
wat rond gaan bellen. Van een paar collegas kreeg ik de tip eens de website
van ABC Events te bezoeken. Zij werken al enige tijd samen met dit
evenementenbureau en zijn laaiend enthousiast. Naar het schijnt hoeven ze
vrijwel niets te doen. Alles wordt voor hen georganiseerd. Het ideale plaatje
dus. Met deze adviezen ben ik eens op het internet gaan kijken. De website van
ABC Events was al snel gevonden. Ik moet toegeven dat ik niet helemaal
overtuigd was voordat ik op de site terecht was gekomen. Maar op de site
draaide ik ineens 180 graden. De evenementen die ze aanbieden zien er allemaal
goed en verzorgd uit. Ik ging snel naar wat zij noemen hun feestafdeling.
Naast specifieke evenementen organiseren zij van alles. Complete
bedrijfsfeesten, personeelsfeesten, familiefeesten, themafeesten en
vrijgezellenfeesten. Echt een diversiteit aan mogelijkheden. Van een borrel tot
een compleet themafeest met casino. ABC Events verzorgt dit van het begin tot
het eind. Ik heb daarom maar eens contact opgenomen met dit evenementenbureau.
Ik heb uitgelegd wat voor bedrijfsfeest
ik globaal in gedachte had. Mijn gedachten werden prompt vertaald naar een
aanbieding op maat. Ik besloot daarom niet langer te wachten of verder te
zoeken. Ik heb in de loop der jaren geleerd goed te luisteren naar gevoel. Ik
moet zeggen dat dit echt goed aanvoelde. Dus het feest van mijn bedrijf wordt
verzorgd door ABC Events. Ik heb er zin in!
Bedrijfsfeest of bedrijfsuitje tot in de puntjes geregeld via ABC-Events
Om de zoveel tijd wil je wel eens iets
positiefs brengen in een tijd waarin men snel geneigd is iets vanuit een
negatieve kant te benaderen. Door een collega werd ik onlangs attent gemaakt op
een website van het bedrijf ABC Events. Dit bedrijf blijkt een
evenementenbureau te zijn dat zich bezig houdt met het creëren en organiseren
van evenementen in de breedste zin des woord. Is het voor een bedrijfsfeest of een bedrijfsuitje,
ze staan voor je klaar. Wil je een workshop organiseren of een
vrijgezellenfeest, je kunt altijd bij dit bureau terecht. Met ons bedrijf
organiseren we tweemaal per jaar iets buiten de werksfeer om, voor het gehele
personeel. Omdat het organiseren van evenementen en andere externe
personeelsactiviteiten niet tot je dagelijkse bezigheden behoort, is het een
hele kluif. De eerste keren gaat het nog wel. Er worden fouten gemaakt, maar
daar leer je weer van voor een volgend evenement. Maar soms gaat het helaas
helemaal mis. Jullie kennen en herkennen dat vast wel. De doelstelling om met
het organiseren van dergelijke ontspanningsevenementen voor het personeel het
saamhorigheidsgevoel te vergroten of te verbeteren is dan onmogelijk nog te
bereiken. In tegendeel. Je krijgt juist meer gemopper en men kijkt veel
kritischer als het een volgende keer weer niet goed dreigt te gaan. Daarom was
ik blij dat dit bureau onder mijn aandacht werd gebracht. Veel andere bedrijven
zijn mij al voor gegaan. Met ABC Events heb ik nu de afspraak gemaakt dat zij
vanaf nu alle evenementen van mijn bedrijf in goede banen zullen leiden. Is het
een bedrijfsfeest of zo maar een bedrijfsuitje, de organisatie met
al het geregel daar omheen wordt door ABC Events verzorgd. Voor mij een
positief gevoel. Laat mensen die er verstand van hebben het werk doen en
voorkom dat je met onnodige problemen geconfronteerd wordt. Een les die ik heb
geleerd en waar jij wellicht ook iets aan hebt!
Bedrijfsuitje of een bedrijfsfeest voortaan via ABC Events
Ook dit jaar zit ik weer in de
evenementencommissie van ons bedrijf. Natuurlijk vind ik het leuk in deze
commissie te zitten, want je komt nog eens vaker buiten het bedrijf. Weer iets
anders dan de vorige commissie waar het ging over omzet en omzetstrategieën. Nu
lekker ontspannen praten over wat we dit jaar met het bedrijf gaan doen. Een
bedrijfsuitje of een bedrijfsfeest.
De commissie bestaat incluis mijn persoontje uit 5 mensen. Mijn andere 4
collegas weten dat ik mij altijd breed wil oriënteren en dan is er niets beter
dan ter plekke te gaan kijken. Dat je dan ook gedwongen wordt af en toe te
genieten van een versnapering is bijzaak. Je moet toch weten hoe de drank op
locatie smaakt. In de wandelgangen wordt dan ook onze commissie de
proefcommissie genoemd. Ik heb geen idee hoe ze daaraan komen. Mijn collegas
op de afdeling lachen mij uit als ik hen probeer uit te leggen dat het best een
lastige commissie is. Ach, je krijgt snel een bijnaam bij ons op de zaak. Gek
hè, als je zegt dat je dit allemaal alleen voor hen doet, geloven ze je niet!
Ze gaan zelfs zover dat ze mijn plek in de commissie wel willen innemen als de
druk voor mij te zwaar wordt. Maar soms kan het ook gek lopen. Na een zoveelste
poging iets leuks te vinden lag er een papiertje op mijn bureau met alleen de
tekst ABC-Events.nl. Uiteraard stond er geen afzender bij, alleen een smiley.
Via het internet heb ik de site van ABC Events opgezocht. Je komt dan bij een
evenementenbureau terecht dat zich toelegt op het organiseren van diverse
bedrijfsuitjes, evenementen, workshops, themafeesten, vrijgezellenfeesten,
personeelsfeesten en groepsuitjes. Ze organiseren en/of helpen bij het
organiseren, van evenementen zowel binnen als buiten. Wat op de site stond was
veelbelovend. Ik heb dit ingebracht in de commissie en ook zij waren
enthousiast toen ze het zagen en lazen. Na de gesprekken die hierna volgden is
besloten om voortaan dit bureau in te schakelen als er een bedrijfsfeest of een
bedrijfsuitje
gewenst is. De organisatie en alle voorbereidingen worden voortaan door ABC Events
gedaan. Voor ons bedrijf de beste keuze. Maar ja, helaas. Einde commissie. Wij zijn overbodig
geworden. Ik noem het maar stank voor drank. Proost.
Ik hoor jullie nu iets denken als wat kan mij
dat schelen. Een feest is en blijft een feest tenslotte. Maar niet ieder feest
is ook echt een geslaagd feest. Het is knap lastig iets goed te organiseren. En
voor het organiseren van een bedrijfsfeest
komt nog veel meer om de hoek kijken. Bij ons op de zaak waren plannen om iets
te organiseren voor het gehele personeel. Maar dan komt het. Zoals in elk
bedrijf hoor je veel in de wandelgangen.
Je vangt wel eens wat op, wat je eigenlijk (nog) niet mag weten. Zo hoorde ik
de naam vallen van ABC Events. Ik ben toen op het internet eens gaan zoeken
naar de website van dit bedrijf. Het blijkt een evenementenbureau te zijn die
in Haarlem gevestigd is. Op de website staan veel leuke suggesties voor het
organiseren van een bedrijfsfeest of andere evenementen. ABC Events beschrijft
op haar website diverse leuke mogelijkheden. Veel variatie in het aanbod.
Evenementen of feestjes voor de duur van een paar uur tot wel een paar dagen.
Heel leuk en interessant. En de organisatie kan geheel verzorgd worden door dit
bureau. Ik was behoorlijk nieuwsgierig naar het uitje waarvoor gekozen is. Ik ben
daarom hier en daar eens gaan informeren naar wat de plannen zijn. Natuurlijk
werd door de collegas waarvan ik denk dat ze iets moeten weten over het feest
ontkend dat ze er al uit zijn. Je hoort het zo snel mogelijk werd er
gezegd. Maar ik heb zo mijn trucjes. Dus heb ik bij de juiste persoon
toevallig de naam ABC Events laten vallen als een organisatiebureau voor
feestjes en evenementen. En toen heeft hij zich versproken. Het blijkt dat de
er gekozen is voor een feest met thema. Welk thema is nog een verrassing. Maar
ik heb er nu al zin in!
Wij zijn allemaal mensen en ook wij zijn vaak
in voor een feestje. Dat werd bij ons op het bedrijf steeds meer geroepen. De
reden was het volgende. Tegenover ons kantoor zit een bedrijf dat dit jaar haar
100-jarig bestaan viert. Ons bedrijf bestaat dit jaar 90 jaar. Omdat velen van
ons contacten hebben met het bedrijf aan de overkant, horen wij steeds wat zij
allemaal aan het organiseren zijn. Zelf sprak ik één van de mensen die in het
organisatiecomité zit. Van hem hoorde ik dat zij veel samenwerken met het
evenementenbureau ABC Events. Het enthousiasme dat hij uitstraalde als hij over
dit bureau sprak, zette mij aan het denken. Via het internet vond ik snel de
website van ABC Events. Na het goed doorlezen van wat er allemaal op de site
stond, begreep ik dit enthousiasme. Omdat ik de collegas die in de
ondernemingsraad zitten goed ken, heb ik hun de vraag gesteld waarom er geen bedrijfsfeest
voor ons georganiseerd wordt. Ik zei er duidelijk bij dat ik 100 jaar een mooi
getal vind, maar 70, 80 en zeker 90 net zulke mooie getallen zijn. Ook zei ik
tegen deze collegas dat het niet uitzonderlijk is dat een 90-jarig bestaan
zoals in ons geval gevierd wordt. Een ander argument is de lastige tijd waarin
wij nu leven. Er wordt zoveel van de mensen gevraagd dat het juist goed zou
zijn om ons 90-jarig bestaan te vieren met een bedrijfsfeest. Goed om eens de
druk bij de mensen op een ontspannende wijze weg te nemen. Leuk denken jullie.
Jij probeert weer op een slinkse manier een avondje gratis drank te creëren. Wat
wel verrassend is, is dat ik vandaag de collegas weer sprak en dat zij het in
de ondernemingsraad hebben besproken. En wat denk je. Er komt een feestje! Zij
hadden een overzichtje gemaakt van de site van ABC Events en dit de directie
voorgelegd. Tot ieders verrassing was de directie in voor de aangevoerde
argumenten en staat het licht op groen. Wij vieren dus binnenkort ook een
feestje en dit wordt net zoals bij onze overburen georganiseerd door ABC
Events!
Wat kan een berichtje tot allerlei gevolgen
leiden. Nadat ik aan jullie mijn verhaal verteld heb over een afdelingsuitje
die we hebben laten organiseren door ABC Events, bleven de berichten binnen
stromen. Wat zijn jullie soms akelig nieuwsgierig. Wat ik wel uit het merendeel
van jullie berichtjes heb kunnen opmaken, is dat jullie ook al iets geregeld
hebben via ABC Events, of dat er al ver gevorderde plannen in die richting
zijn. Op de vraag van Charles of ABC Events ook evenementen organiseren
(speurtochten, zoektochten, ed.) waar de kans bestaat dat een enkeling de weg
niet terug vindt, ben ik maar niet ingegaan. Ik zal jullie nog een tip geven.
Als je van plan bent een afdelingsuitje te organiseren, nodig dan een algemeen
leidinggevende uit. Ten minste iemand die iets te vertellen heeft! Slijm,
slijm. Wij hadden ons hoofd in- en externe betrekkingen uitgenodigd. Hij nam de
uitnodiging maar al te graag aan, want wij weten dat hij meer dan alleen een
oogje heeft op Lies. Hij leeft met de gedachte dat niemand dit weet! Maar goed.
Het uitstapje was hem in allerlei opzichten..!? heel goed bevallen. Zo goed
zelfs, dat hij aan de directie heeft voorgesteld, dit te willen introduceren
voor meerdere afdelingen. En nu komt het. Hij heeft contact gelegd met ABC
Events en nu liggen er allerlei offertes voor diverse evenementen. De bedoeling
is dat er per groep of groepen binnen het bedrijf jaarlijks tenminste één bedrijfsuitjewordt geregeld door ABC Events. Steeds toegesneden op de groep zodat
hieruit een groepsgevoel ontstaat. Zo zie je maar weer. Wat ontstaan is als
particulierinitiatief, kan snel uitgroeien tot een volwassen Bedrijfsfeest.
Niet onbelangrijk in het geheel is een betrouwbare partner te treffen. (Nee ik
doel niet op de man van de in- en externe betrekkingen) ABC Events heeft op dit
gebied reed een naam opgebouwd. Betrouwbaar en vakkundig. Een twee-eenheid die
onlosmakelijk aan elkaar verbonden is. Wordt vervolgd.
Bedrijfsuitje met mijn nieuwe collegaâs was top!
Jarenlang heb ik bij een groot IT bedrijf in
het centrum van Rotterdam gewerkt. Hoewel ik leuke collegas had, werd er
verder nooit iets georganiseerd of ondernomen met het personeel. Best jammer,
want het werkt motiverend wanneer de directie laat blijken dat ze je dankbaar
zijn voor alle geleverde inzet. Omdat ik het er steeds minder naar mijn zin
had, en er verder geen doorgroeimogelijkheden voor mij waren, besloot ik een
half jaar geleden ontslag te nemen. Bij mijn nieuwe werkgever gaat het er
daarentegen heel anders aan toe. Er kwam een leuke en uitdagende functie vrij
bij een jong bedrijf in Schiedam en ik kon er direct aan de slag. Ik heb hier
veel minder collegas, we zitten hier met 12 man, maar ik krijg echt het gevoel
dat we gewaardeerd worden.
Zo kregen we onlangs een uitnodiging voor een
bedrijfsuitje. Dit uitje was in het geniep georganiseerd en daardoor echt een
verrassing. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt. We hebben een helikopter
dropzone gedaan. Echt ontzettend leuk en spannend! Doordat we goed samen
moesten werken, hebben we elkaar een stuk beter leren kennen en ook een hoop
lol gehad. We hebben de dag afgesloten met een hapje en drankje in een gezellig
Italiaans restaurant en gingen pas tegen sluitingstijd richting huis!
Ik hoop dat we ook volgend jaar weer zon leuk
bedrijfsuitje
hebben. Ik begreep dat het uitje georganiseerd is door
evenementenbureau ABC Events. Ik heb de site even bekeken en zag dat ze nog
veel meer leuke uitjes organiseren. Van sportief tot culinair en van
avontuurlijk tot hilarisch. Je kunt ook verschillende uitjes met elkaar
combineren. Dat is natuurlijk helemaal te gek! Hoe dan ook, we hebben genoten.
Dit was echt een onvergetelijke ervaring. Ik heb mijn nieuwe collegas een stuk
beter leren kennen en het zijn ontzettend leuke mensen! Ik ben ontzettend blij
dat ik besloten heb van baan te switchen!
Een bedrijfsuitje voor onze afdeling met ABC Events
Even weer een
berichtje van mij. Ik had eerder al eens geschreven dat op mijn werk
chagrijnigheid troef was. Een geintje durfde je bijna niet te maken om maar niet
het risico te lopen dat het niet zodanig als geintje werd beschouwd maar als
een feit. Gevolg onnodige woordenwisselingen over en weer. De lange sombere
winter ging ons langzaam opbreken. Steeds de zelfde gezichten in steeds weer
dezelfde omgeving, je wilt wel eens wat anders. De reden weet ik niet precies
meer en ook niet wie het eerst met het plan kwam, maar plotsklaps werd het idee
geboren om met de groep er op uit te gaan. De reacties waren alom
enthousiast. Maar met een idee komen is een ding, maar het uitvoeren is weer
iets anders.
Rinus wist zich te
herinneren dat hij bij zijn vorige werkgever wel eens een bedrijfsuitje
liet verzorgen door het evenementenbureau ABC Events. Wat hij zich er
nog van kon herinneren was, dat je zelf helemaal niets hoefde te regelen. Het
bedrijf nam die taken heel professioneel van je over. Alles werd tot in de puntjes
perfect voor je geregeld. En achteraf waren zelfs de meest kritische mensen
zeer lovend. Tja, en dan volgt de bekende discussie. Wat zijn de mogelijkheden
en wat gaat zoiets kosten? Het gaat tenslotte om een afdelingsuitje en niet om
een geheel bedrijfsuitje. Bij het eerste wordt uiteraard meer op de kosten
gelet omdat je die zelf moet betalen, dan bij het laatste. Wij blijven
Hollanders toch! Haha. Via de website van ABC Events hebben wij ons uitgebreid
laten informeren. Een ruim assortiment in diverse prijsklassen. En zelfs in een
prijsklasse die voor ons te betalen was! En nu willen jullie zeker weten wat we
gedaan hebben. Zeg ik lekker niet. Regelen jullie dit zelf eens met jullie
collegas. Dan hebben we binnenkort contact om ervaringen uit te wisselen! Een
tipje van de sluier. Je zult er zeker geen spijt van hebben, het smaakt naar
meer! Een het positieve van dit alles. Er wordt weer gelachen op de afdeling!
Een bedrijfsuitje of bedrijfsfeest? ABC Events maakt het mogelijk!
Eindelijk komt het voorjaar er weer aan. Na al
die kou kunnen we wel wat zon gebruiken! Ik verheug me nu al op de gezellige
middagen op terrasjes met een heerlijk koud wit wijntje. De lente is wat mij
betreft ook de ideale periode voor het plannen van eenbedrijfsuitje
of bedrijfsfeest. Het kantoor waar ik werk bestaat in mei 10 jaar. Natuurlijk
is het de bedoeling dit te vieren. Er is besloten een leuke dag te organiseren
voor al het personeel. Mijn collega Sanne en ik mogen samen invulling geven aan
deze middag. We hebben een budget gekregen en verder alle vrijheid om er een
onvergetelijke dag van te maken. En dat gaat vast en zeker lukken!
We zijn begonnen met het spuien van ideeën. Al
snel besloten we dat we een actief uitje wilden organiseren. We hebben hiervoor
het internet afgestruind en kwamen al snel op de website van ABC Events
terecht. Dit evenementenbureau kan werkelijk ieder denkbaar bedrijfsuitje of bedrijfsfeestorganiseren. Vooral op het gebied van sportieve uitjes is de keuze
eindeloos. Sanne leek de ratrace een leuk uitje en mijn voorkeur ging uit
naar rally rijden. Omdat we niet konden kiezen, hebben we geïnformeerd of het
mogelijk was deze uitjes met elkaar te combineren. En dat kan!
Het programma ziet er nu als volgt uit. We
gaan eerst rally rijden in stoere, oude legervoertuigen en daarna starten we
met de hilarische ratrace en strijden om een prijs. Natuurlijk sluiten we de
middag af met een heerlijk hapje en drankje. Hopelijk blijft het de hele dag
mooi weer zodat we lekker kunnen barbecueën. We hebben er echt ontzettend veel
zin in! Vandaag hebben we iedereen op kantoor een uitnodiging gemaild. Al het
personeel is laaiend enthousiast! We weten zeker dat we deze middag niet snel
zullen vergeten!
Beste lezers van mijn verhaaltjes. Even een
tussendoortje. Ik heb deze week een geweldige ervaring opgedaan. Sinds kort
maakt ons bedrijf gebruik van de diensten van evenementenbureau ABC Events. Een
voor ons nieuw bedrijf. Het bedrijf waar we de afgelopen jaren zaken mee deden
organiseerde eigenlijk steeds jaarlijks veel van het zelfde, alleen steeds in
een ander jasje gegoten. Een eenheidsworst dus. Gebrek aan creativiteit. Door
hogerhand is eindelijk ingegrepen en er is bewust voor ABC Events gekozen voor
ons jaarlijkse bedrijfsuitje
en bedrijfsfeest. Natuurlijk waren wij erg sceptisch over dit bureau waar wij
nog niet veel van wisten. Zeer ten onrechte is wel gebleken.
De veelheid aan mogelijkheden die dit bureau
brengt verrast je. Jullie weten dat alles wat zich meer dan een meter boven de
grond afspeelt, daar krijg ik al hoogtevrees van. Deze week heb ik nergens last
van gehad. Één brok gezelligheid en het programma was deze week zo samengesteld
dat je steeds in wisselende samenstelling met je ontspanning bezig was. Geen
groepjes vorming maar juist alle afdelingen door elkaar. Je leert hierdoor je
collegas van het bedrijf waar je tenslotte al een aantal jaren werkt, beter
kennen. De algemene mening was dan ook om niet een jaar te wachten, maar eerder
weer iets te organiseren. Binnen de afdelingsbudgetten zijn de kosten te
dragen. Want dat wil ik ook nog met jullie delen, het kost niet zo veel als
velen denken. Niet alleen voor bedrijven zijn ze geschikt. Ook voor de
particuliere markt. Denk hierbij aan een reünie o.i.d. Voor de kleine beurs of
de grote beurs. Hebben jullie ook binnenkort een bedrijfsuitje of bedrijfsfeest?
Geef de naam van ABC Events door aan de gene of genen die beslissen. Wellicht
gaat er ook voor hen een wereld open! O ja, nog iets. Wie van jullie gaat er
privé een feestje organiseren? Doe je dat via ABC Events, noteer mij dan maar
alvast!
Een bedrijfsuitje of bedrijfsfeest in goede handen bij ABC Events!
Ik heb een andere functie binnen mijn werk
gekregen! Vanaf heden heb ik de leiding over een groepje, dat alle externe
uitgaven tegen het licht houden, die niet tot onze (kern)activiteiten behoren.
Je moet hierbij denken aan het representatieve circuit. Het was letterlijk een
zooitje. Iedereen mocht zelf doen en laten wat hij wilde. En de binnenkomende
declaraties werden dan creatief verwerkt. De directie bemoeide zich er niet
mee. Zij zagen dit voor hen als niet belangrijk en het waren voor hen
onbeduidende bedragen. Een bedrijfsuitje, bedrijfsfeestje
hier en daar. Niets was onmogelijk. Zakendoen aan de top is in hun
beleving een zaak van uitgeven en binnenhalen. Zolang dit laatste maar meer is dan
dat er uitgeven wordt en er maar winst gemaakt wordt. Totdat een wat erg
creatieve boekhouder onlangs is aangehouden. Los van de alimentatie die hij aan
zijn drie vrouwen moest betalen, had meneer ook een tweetal huizen in het
buitenland. Een natuurlijk reed hij niet in de goedkoopste autos. Wel was hij
zo slim op zijn werk met een simpele auto te komen zodat wij als collegas
niets verdachts zouden bemerken.
Ik kreeg het verzoek een nieuwe afdeling op te
richten die toestanden als hiervoor genoemd zouden moeten voorkomen. Helaas dus
voor mij geen drie extra vrouwen, extra huizen en mooie autos. Ik zal het
voorlopig met mijn oude tuftuf moeten doen. Ik ben begonnen om per afdeling in
kaart te brengen wat er jaarlijks gedaan wordt. Daarna ben ik via het internet
en met wat tips van vrienden terecht gekomen op de website van
evenementenbureau ABC Events. Na bestudering van de site heb ik persoonlijk
contact gehad met een van hun mensen. Het gesprek gaf direct een goed gevoel en
vertrouwd. Het bleek een bureau te zijn dat zich heeft toegelegd te voldoen aan
allerlei wensen van hun klanten, waar het woordje nee, of de zinsnede dit
behoort niet tot de mogelijkheden niet tot hun woordenlijst behoort. Kortom
beste vrienden. Als je iets te vieren hebt, een bedrijfsuitje,
bedrijfsfeest of wat dan ook zoek niet onnodig lang en doe zoals ik. Plaats je
opdracht bij ABC Events.
Een bedrijfsuitje is een prima middel om de medewerkers
van uw bedrijf elkaar eens op een andere manier te laten ontmoeten. Zeker als u
een wat groter bedrijf heeft zullen niet alle medewerkers elkaar kennen. Tijdens
een gezellig dagje uit, zullen medewerkers van verschillende afdelingen met
elkaar in contact komen en dingen uitwisselen die ze voordien niet van elkaar
wisten. Hierdoor worden banden versterkt en ontstaat er een hechter team. Weer
terug in het bedrijf, wordt de gang naar de ander toe, voor een vraag of om
eens te kijken wat de ander precies doet, veel gemakkelijker. Daarnaast is er
natuurlijk de motiverende werking die uitgaat van een goed georganiseerd dagje
uit. Vaak wordt er nog jaren later teruggekeken op die geweldige dag en unieke
ervaring.
Een bedrijfsuitjehoeft niet duur zijn en er gaat een sterk samenbindende werking vanuit. Wat
dacht u van een spannende of avontuurlijke battle field experience, rally
rijden, een dagje team building, rijden in authentieke legervoertuigen, solex
rijden, een helikopter dropzone of een poker clinic? En dit is nog maar een
greep uit de uitjes die ABC Events voor u kan organiseren. Er is namelijk nog
veel meer te beleven. Neem daarom een kijkje op de website en bekijk het gehele
aanbod of neem contact op met één van de medewerkers. Zij kunnen u meer
vertellen over de mogelijkheden en de bijkomende kosten.
Ook wanneer u specifieke eisen of wensen heeft,
bent u hier aan het juiste adres. Want feesten en uitjes kunnen ook op maat
worden georganiseerd. Ook is het mogelijk diverse uitjes met elkaar te
combineren. Geef uw specificaties door en ABC Events gaat graag met u aan tafel
om samen met u het perfecte bedrijfsuitje samen te stellen waar u en uw
collegas of personeel nog jarenlang met veel plezier op terugkijken!
Hallo iedereen die mijn verhaaltjes volgt via
mijn blog. Deze week was een van de nieuws onderwerpen dat er een oude man uit
Argentinië gekozen is tot paus. Gezien zijn leeftijd kunnen zij nu alvast
voorbereidingen treffen voor een volgend feestje. En dan heb ik alvast een goed
adresje. Een goed en professioneelbedrijfsfeest
regel je via ABC Events. Evenementenbureau ABC Events? Ja, inderdaad. Wat heeft
het allemaal met de paus te maken? Totaal, maar dan ook totaal niets. Geloof is
voor mij een hobby dat nimmer van boven opgelegd mag worden. Het moet een vrije
keuze blijven. Einde van mijn stichtelijke beschouwing.
Maar nu ABC Events. Een evenementenbureau met
voor elk wat wils. Vult moeiteloos de ideeën in en werkt ze uit tot een
samenhangend geheel. Gisteren heb ik voor mijn bedrijf een spannend uitje en
een bedrijfsfeest geboekt bij ABC Events. Door de contacten die ik her en der
heb hoorde ik over het bedrijf. Ik heb gekozen voor het thema Behind Enemy
Lines. Hoewel de titel anders doet vermoeden is er niets bloederigs aan. In
groepjes worden de collegas verdeeld en moeten ze allerlei taken uitvoeren.
Dit geheel in het kader van een nog betere samenhorigheid en het mode woord
teambuilding. Aansluitend heb ik gekozen voor een knalfeest in een legerloods
met het thema Army Evening. Perfect om deze dag mee af te sluiten. Via de
Telegraaf Media Groep heb ik vele enthousiaste reacties ontvangen. Een aanrader
dus.
Maar niet alleen voor een feestje voor je
bedrijf of organisatie kun je hier terecht, ook familiefeestjes organiseren zij
net zo gemakkelijk. Dus opa die bijna 100 wordt kan nog gauw iets (laten)
organiseren. Lekker zijn geld opmaken en er zelf ook nog van genieten, zodat er
na zijn dood geen gezeur ontstaat over wat van erfenis dan ook.
Bedrijfsfeest organiseren en inspiratie nodig? ABC Events!
Het is een onvoorstelbare drukke maar toch
fijne maand geweest. Ons bedrijf bestaat eerdaags 90 jaar. Dit wordt gevierd
met een heus bedrijfsfeest. Omdat ik weet dat de heren van de directie dit toch
niet lezen, kan ook zeggen dat het merendeel van de top qua gedachten ook
richting die leeftijd gaat. Ze denken dat een hapje en een drankje voldoende is
in deze tijd. Niet dus. Nee, het moet echt gevierd worden. Ze hebben weinig
gevoel van wat er zo al leeft in de huidige feestcultuur. Ik heb daarom samen
met een achttal andere collegas zitting in een soort organisatiecomité. Maar
ja, wat kun je doen dat voor een ieder acceptabel is? De directie laten
parachutespringen met maar één werkende parachute? Of een oproep via facebook
plaatsen. Na Haren in Groningen lijkt dat niet meer gepast.
Vele suggesties of non-suggesties deden de
ronde. Totdat we geattendeerd werden op het evenementenbureau ABC-Events. Een professioneel
evenementenbureau in Haarlem speciaal en geoutilleerd voor dergelijke
dilemmas. Ik heb snel de website erbij gezocht. En ja hoor, hoe meer ik over
het bedrijf las en het uitgebreide aanbod zag, hoe meer ik overtuigd raakte dat
dit het bedrijf was dat we zochten. Op hun site staan echt fantastische uitjes,
evenementen en themafeesten. Alles gaat in overleg en met deskundig advies.
Echt klasse. Ze hebben een toplocatie gevonden voor ons feest en een echte dj
gehuurd. Ook naar de feestelijke aankleding van de zaal en de hapjes en
drankjes hoeven we niet om te kijken. ABC Events neemt echt alles volledig uit
handen.
Kijk zelf maar eens op de uitgebreide website van
ABC Events. Want wil je een bedrijfsfeest
organiseren of een evenement of uitje plannen? Even ABC Events bellen.
Zoals die De Hondt vroeger op tv al brulde: Doen! Vrienden, tot mijn volgende
berichtje.
Natuurlijk is het in een tijd waarin er veel
ontslagen vallen niet raadzaam om een heel duur bedrijfsfeest te geven. Zelfs
het feest van de kroning van Willem Alexander wordt een sober feest. Maar dat
wil niet zeggen dat u geen feest hoeft te organiseren. Juist in een tijd waarin
er veel stress is en er in uw bedrijf hard gewerkt wordt om ervoor te zorgen
dat uw bedrijf in de storm overeind blijft, is het eens goed om de zinnen even
te verzetten en uw dankbaarheid te tonen voor al het harde werk van uw personeel
of collegas.
ABC Events is hét evenementenbureau om samen
met u een het perfecte
bedrijfsfeest te organiseren. Want vaak bent u als eigenaar en/of
directeur van een bedrijf niet in de gelegenheid om de organisatie geheel zelf
uit te voeren. Er komt vaak behoorlijk veel bij kijken, zoals het vinden van
een geschikte locatie, het eventueel bedenken van een thema en het regelen van
hapjes en drankjes. Over een goed georganiseerd feest wordt vaak jaren later
nog gesproken en tevens is het een middel om de motivatie van uw medewerkers
hoog te houden.Laat u dus niet op de kop zitten door de economisch slechtere
tijden die we nu beleven, maar laat juist aan uw medewerkers zien dat u ook nu
in hen gelooft!
ABC Events helpt u bij het organiseren van een
feest zonder dat ze u de regie uit handen nemen. Ze houden u op de hoogte van
alles wat er gaat gebeuren en uiteraard heeft u het laatste woord hierin. Heeft
u specifieke wensen of wilt u voorafgaand aan het feest een spannend,
avontuurlijk of culinair bedrijfsuitje plannen? ABC Events zorgt voor een
spetterende en onvergetelijke gebeurtenis. Bekijk de website en het uitgebreide
aanbod aan uitjes, evenementen en themafeesten. U komt vast al in de
feeststemming!
Misschien maakt u zich, als leidinggevende of
directeur van een bedrijf of een organisatie, zorgen over de sfeer in het
bedrijf. Er wordt veel van uw mensen of collegas gevraagd en ze werken
allemaal zonder klagen aan de doelstellingen van het bedrijf. Om een gespannen sfeer
te voorkomen, is het een goed idee om het personeel te bedanken voor de
geleverde inspanningen doormiddel van een leuk en ontspannend uitje of een spetterend
feest.
Een bedrijfsfeest is hiervoor het geëigende middel. Gewoon een goed feest, waar gelachen
kan worden en waar de mensen elkaar weer eens op een positievere manier ontmoeten.
De zorgen van alledag kunnen even worden vergeten en onafhankelijk van rang of
positie kan er weer eens lol met elkaar worden gemaakt. Een dergelijke avond
heeft vaak nog maandenlang een positieve uitwerking op het bedrijf. Mensen zien
elkaar weer wat beter staan en ondanks de werkdruk wordt er weer wat vaker plezier
gemaakt met elkaar. ABC Events, een evenementenbureau in Haarlem, is de
aangewezen partij om de gehele organisatie voor u uit handen te nemen.
Of het nu gaat om een feest met een speciaal thema
of een feest aansluitend op één van de bedrijfsuitjes van ABC Events, of
misschien wel een feest compleet op maat, alles is mogelijk. Wat dacht u van een
knalfeest met een tropisch thema of juist een griezelige horror night, een
swingend disco party of een feest met cowboys en indianen, niet is te gek.
ABC Events zorgt voor de perfecte locatie en feestelijke
aankleding en zorgt ervoor dat uw personeel of collegas op een originele en
leuke manier geamuseerd worden. Uiteraard precies volgens uw wensen. Doe
inspiratie op voor een avontuurlijk, ontspannend of hilarisch feest
en neem alvast een kijkje op de site van abc-vents.nl. Want een onvergetelijk
feest begint bij ABC Events!
Geen saai bedrijfsuitje maar een bedrijfsfeest in Hawaii stijl van ABC Events
Afgelopen week was het dan eindelijk zover. Het
jaarlijkse bedrijfsuitje van ons administratiekantoor heeft plaatsgemaakt voor
een echt bedrijfsfeest mét thema. Mijn collegas en ik hebben er al weken naar
uit gekeken en we hebben er zelfs een speciale outfit voor aangeschaft. Vorige
maand lag er namelijk een vrolijke uitnodiging op mijn bureau voor een swingend
feest in Uitgeest, geheel in Hawaii style. Tja, dat is weer eens wat anders dan
het jaarlijkse etentje met de hele afdeling!
De gehele zaal die voor het
feest afgehuurd was, was omgetoverd in een Caribbean Cocktail Party, compleet met blauwe vloer, palmbomen, visnetten aan het plafond en
natuurlijk de nodige bloemenkransen. Mijn collegas en ik waren geheel in stijl
gekleed en droegen rieten rokjes, terwijl mijn mannelijke collegas gehuld in
korte broeken met foute Hawaii-bloemen-bloezen de dansvloer onveilig maakten.
We kregen een ontzettend leuke (en vooral lekkere) cocktail workshop en hebben
zelfs een gokje gewaagd in het Caribbean casino. Dit feest zullen we niet
snel vergeten!
Het moet gezegd worden, wat een super
originele en leuke manier om het personeel te bedanken voor de geleverde inzet
van het afgelopen jaar. Het gehele bedrijfsfeest is georganiseerd door ABC
Events. Een zeer ervaren evenementenbureau uit Haarlem. Ze hebben de gehele
organisatie uit handen genomen en voor een perfecte en onvergetelijke avond
gezorgd.
Ook volgend jaar zal ons kantoor het jaarlijkse
uitje aan ABC Events uitbesteden. Op de site staan zeer veel verschillende
themafeesten, uitjes, workshops en evenementen en het is zelf mogelijk een bedrijfsuitje op maat
te laten organiseren. Wij hebben ons oog al laten vallen op de Disco Show
party compleet met verlichte discovloer! De mannelijke collegas geven de
voorkeur aan een Army Evening dus de meningen verschillen, maar dat we
volgend jaar weer gaan swingen op een knalfeest georganiseerd door ABC Events
is zeker!
Horror bedrijfsfeest of griezelig bedrijfsuitje met ABC Events
Al jaren ben ik werkzaam bij een grote bank.
Als administratief medewerker maak ik samen met mijn collegas lange dagen.
Daar is niets mis mee, ik heb er erg naar mijn zin. Maar toch merk je dat er na
een tijdje een soort van sleur ontstaat. Op de afdeling werken over het
algemeen jonge mensen en op vrijdag zijn we allemaal hard aan het weekend toe.
Het leek me daarom leuk eens iets te organiseren. Geen tuttig bakkie koffie of
suf avondje in een restaurant, maar een echt bedrijfsfeest, bedrijfsuitje
of evenement. Gewoon de hele afdeling samen op pad om elkaar ook eens
op een andere manier te leren kennen en te kunnen ontspannen. Of een avond
waarop we eens echt uit ons dak kunnen gaan op goede muziek met een paar
lekkere cocktails.
Na wat rond te hebben
gevraagd attendeerde iemand mij op evenementenbureau ABC Events in Haarlem. Na
een bezoek aan de site te hebben gebracht was ik pas echt enthousiast. Je kunt
er terecht voor allerlei bedrijfsuitjes, bedrijfsfeesten en nog veel meer.
Vooral de themafeesten zijn top. Je kiest een locatie uit en ABC Events zorgt
voor de rest. Mijn oog viel op het thema Scarry Horror Night. Dat is precies
wat ons bedrijf nodig heeft. Een avond lekker dansen en griezelen tussen de
spinnenwebben, monsters, zombies en skeletten. Zelfs het personeel van het
evenementenbureau is volledig in griezel-outfit uitgedost. Kortom, een perfect
avondje uit voor onze afdeling.
Na overleg over het beschikbare budget heb ik een
afspraak gemaakt met ABC Events en mijn ideeën voor een horror bedrijfsfeest
doorgesproken. De locatie is bepaald, de aankleding, muziek en drankjes
en de rest neemt ABC Events volledig uit handen. Inmiddels zijn alle collegas
uitgenodigd voor dit creepy bedrijfsuitje en druk bezig met het samenstellen
van een outfit. Ik moet alleen nog bepalen of ik nu ga voor Funky Voodoo of
toch liever als Devil lady.
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!