Er was eens. Zo
beginnen vele sprookjes. Sprookjes zijn om over te dromen, maar soms om de
woorden van Marco Borsato aan te halen, komen sprookjes daadwerkelijk uit. Wat
een inleiding denk je nu. Dat vind ik juist leuk. De verrassing er zolang
mogelijk in houden. Dit is wat eraan vooraf ging. De term Bedrijfsfeest
viel ook weer eens op ons bedrijf. Een veel omvattende term, maar wie geeft er
inhoud aan en hoe organiseer je het tussen drukte van het werk door. Bij de
leiding was en is steeds het streven om de medewerkers meer dan voorheen te
betrekken bij het bedrijf. Dit bindend proces kent vele gezichten. Je kunt
denken aan een aangeklede bowlingavond of een eet-, drink- en dansfestijn in
een zaal met ingehuurde artiesten. Doe je het een eerste keer is het nog wel
leuk. Een tweede keer merk je alk snel dat het nieuwe eraf is. Doe je het dan
een volgende keer nog eens, slaat de verveling toe. Het streven om samen iets
te gaan doen vervaagt. Er worden allerlei excuses bedacht om maar niet te
hoeven komen. Voordat je het weet is nog in het gunstigste geval de helft van
het personeel aanwezig. Weg het loffelijk streven tot teambuilding in een
ontspannen sfeer. Het internet bood ook nu weer uitkomst. Ik kwam terecht op de
website van ABC Events. Een evenementenbureau dat zich richt op het organiseren
van allerlei evenementen. Van een bedrijfsuitje
tot een vrijgezellenfeest. Van workshops tot themafeesten. Een breed scala
aanbiedingen. Geheel door ABC Events verzorgt, zodat je als bedrijf je geen
zorgen meer hoeft te maken. Dit is precies wat ik zocht en de contacten waren
snel gelegd. De klik was er meteen na slechts een paar gesprekken en ABC
Events verzorgt vanaf nu al onze uitjes! Daarom, wat begonnen was als een
droom. Iets of iemand vinden die deze activiteiten voor je verzorgt, is
werkelijkheid. ABC-Events in Haarlem.
Een feestje zelf organiseren is toch niet zo
moeilijk. Je doet gewoon en ja, dan haperen vaak de gesprekken. Komt de één
met een voorstel, komt de ander weer met allerlei aandachtspunten waar even
geen rekening mee is gehouden. En het lijkt ogenschijnlijk allemaal zo
eenvoudig. Wat ik nu begrijp is, dat ook voor een bedrijfsfeest, je niet zo
eenvoudig een blauwdruk uit de kast haalt. Nee, er komt meer bij kijken. Ik ben
wat rond gaan bellen. Van een paar collegas kreeg ik de tip eens de website
van ABC Events te bezoeken. Zij werken al enige tijd samen met dit
evenementenbureau en zijn laaiend enthousiast. Naar het schijnt hoeven ze
vrijwel niets te doen. Alles wordt voor hen georganiseerd. Het ideale plaatje
dus. Met deze adviezen ben ik eens op het internet gaan kijken. De website van
ABC Events was al snel gevonden. Ik moet toegeven dat ik niet helemaal
overtuigd was voordat ik op de site terecht was gekomen. Maar op de site
draaide ik ineens 180 graden. De evenementen die ze aanbieden zien er allemaal
goed en verzorgd uit. Ik ging snel naar wat zij noemen hun feestafdeling.
Naast specifieke evenementen organiseren zij van alles. Complete
bedrijfsfeesten, personeelsfeesten, familiefeesten, themafeesten en
vrijgezellenfeesten. Echt een diversiteit aan mogelijkheden. Van een borrel tot
een compleet themafeest met casino. ABC Events verzorgt dit van het begin tot
het eind. Ik heb daarom maar eens contact opgenomen met dit evenementenbureau.
Ik heb uitgelegd wat voor bedrijfsfeest
ik globaal in gedachte had. Mijn gedachten werden prompt vertaald naar een
aanbieding op maat. Ik besloot daarom niet langer te wachten of verder te
zoeken. Ik heb in de loop der jaren geleerd goed te luisteren naar gevoel. Ik
moet zeggen dat dit echt goed aanvoelde. Dus het feest van mijn bedrijf wordt
verzorgd door ABC Events. Ik heb er zin in!
Bedrijfsfeest of bedrijfsuitje tot in de puntjes geregeld via ABC-Events
Om de zoveel tijd wil je wel eens iets
positiefs brengen in een tijd waarin men snel geneigd is iets vanuit een
negatieve kant te benaderen. Door een collega werd ik onlangs attent gemaakt op
een website van het bedrijf ABC Events. Dit bedrijf blijkt een
evenementenbureau te zijn dat zich bezig houdt met het creëren en organiseren
van evenementen in de breedste zin des woord. Is het voor een bedrijfsfeest of een bedrijfsuitje,
ze staan voor je klaar. Wil je een workshop organiseren of een
vrijgezellenfeest, je kunt altijd bij dit bureau terecht. Met ons bedrijf
organiseren we tweemaal per jaar iets buiten de werksfeer om, voor het gehele
personeel. Omdat het organiseren van evenementen en andere externe
personeelsactiviteiten niet tot je dagelijkse bezigheden behoort, is het een
hele kluif. De eerste keren gaat het nog wel. Er worden fouten gemaakt, maar
daar leer je weer van voor een volgend evenement. Maar soms gaat het helaas
helemaal mis. Jullie kennen en herkennen dat vast wel. De doelstelling om met
het organiseren van dergelijke ontspanningsevenementen voor het personeel het
saamhorigheidsgevoel te vergroten of te verbeteren is dan onmogelijk nog te
bereiken. In tegendeel. Je krijgt juist meer gemopper en men kijkt veel
kritischer als het een volgende keer weer niet goed dreigt te gaan. Daarom was
ik blij dat dit bureau onder mijn aandacht werd gebracht. Veel andere bedrijven
zijn mij al voor gegaan. Met ABC Events heb ik nu de afspraak gemaakt dat zij
vanaf nu alle evenementen van mijn bedrijf in goede banen zullen leiden. Is het
een bedrijfsfeest of zo maar een bedrijfsuitje, de organisatie met
al het geregel daar omheen wordt door ABC Events verzorgd. Voor mij een
positief gevoel. Laat mensen die er verstand van hebben het werk doen en
voorkom dat je met onnodige problemen geconfronteerd wordt. Een les die ik heb
geleerd en waar jij wellicht ook iets aan hebt!
Bedrijfsuitje of een bedrijfsfeest voortaan via ABC Events
Ook dit jaar zit ik weer in de
evenementencommissie van ons bedrijf. Natuurlijk vind ik het leuk in deze
commissie te zitten, want je komt nog eens vaker buiten het bedrijf. Weer iets
anders dan de vorige commissie waar het ging over omzet en omzetstrategieën. Nu
lekker ontspannen praten over wat we dit jaar met het bedrijf gaan doen. Een
bedrijfsuitje of een bedrijfsfeest.
De commissie bestaat incluis mijn persoontje uit 5 mensen. Mijn andere 4
collegas weten dat ik mij altijd breed wil oriënteren en dan is er niets beter
dan ter plekke te gaan kijken. Dat je dan ook gedwongen wordt af en toe te
genieten van een versnapering is bijzaak. Je moet toch weten hoe de drank op
locatie smaakt. In de wandelgangen wordt dan ook onze commissie de
proefcommissie genoemd. Ik heb geen idee hoe ze daaraan komen. Mijn collegas
op de afdeling lachen mij uit als ik hen probeer uit te leggen dat het best een
lastige commissie is. Ach, je krijgt snel een bijnaam bij ons op de zaak. Gek
hè, als je zegt dat je dit allemaal alleen voor hen doet, geloven ze je niet!
Ze gaan zelfs zover dat ze mijn plek in de commissie wel willen innemen als de
druk voor mij te zwaar wordt. Maar soms kan het ook gek lopen. Na een zoveelste
poging iets leuks te vinden lag er een papiertje op mijn bureau met alleen de
tekst ABC-Events.nl. Uiteraard stond er geen afzender bij, alleen een smiley.
Via het internet heb ik de site van ABC Events opgezocht. Je komt dan bij een
evenementenbureau terecht dat zich toelegt op het organiseren van diverse
bedrijfsuitjes, evenementen, workshops, themafeesten, vrijgezellenfeesten,
personeelsfeesten en groepsuitjes. Ze organiseren en/of helpen bij het
organiseren, van evenementen zowel binnen als buiten. Wat op de site stond was
veelbelovend. Ik heb dit ingebracht in de commissie en ook zij waren
enthousiast toen ze het zagen en lazen. Na de gesprekken die hierna volgden is
besloten om voortaan dit bureau in te schakelen als er een bedrijfsfeest of een
bedrijfsuitje
gewenst is. De organisatie en alle voorbereidingen worden voortaan door ABC Events
gedaan. Voor ons bedrijf de beste keuze. Maar ja, helaas. Einde commissie. Wij zijn overbodig
geworden. Ik noem het maar stank voor drank. Proost.
Ik hoor jullie nu iets denken als wat kan mij
dat schelen. Een feest is en blijft een feest tenslotte. Maar niet ieder feest
is ook echt een geslaagd feest. Het is knap lastig iets goed te organiseren. En
voor het organiseren van een bedrijfsfeest
komt nog veel meer om de hoek kijken. Bij ons op de zaak waren plannen om iets
te organiseren voor het gehele personeel. Maar dan komt het. Zoals in elk
bedrijf hoor je veel in de wandelgangen.
Je vangt wel eens wat op, wat je eigenlijk (nog) niet mag weten. Zo hoorde ik
de naam vallen van ABC Events. Ik ben toen op het internet eens gaan zoeken
naar de website van dit bedrijf. Het blijkt een evenementenbureau te zijn die
in Haarlem gevestigd is. Op de website staan veel leuke suggesties voor het
organiseren van een bedrijfsfeest of andere evenementen. ABC Events beschrijft
op haar website diverse leuke mogelijkheden. Veel variatie in het aanbod.
Evenementen of feestjes voor de duur van een paar uur tot wel een paar dagen.
Heel leuk en interessant. En de organisatie kan geheel verzorgd worden door dit
bureau. Ik was behoorlijk nieuwsgierig naar het uitje waarvoor gekozen is. Ik ben
daarom hier en daar eens gaan informeren naar wat de plannen zijn. Natuurlijk
werd door de collegas waarvan ik denk dat ze iets moeten weten over het feest
ontkend dat ze er al uit zijn. Je hoort het zo snel mogelijk werd er
gezegd. Maar ik heb zo mijn trucjes. Dus heb ik bij de juiste persoon
toevallig de naam ABC Events laten vallen als een organisatiebureau voor
feestjes en evenementen. En toen heeft hij zich versproken. Het blijkt dat de
er gekozen is voor een feest met thema. Welk thema is nog een verrassing. Maar
ik heb er nu al zin in!
Wij zijn allemaal mensen en ook wij zijn vaak
in voor een feestje. Dat werd bij ons op het bedrijf steeds meer geroepen. De
reden was het volgende. Tegenover ons kantoor zit een bedrijf dat dit jaar haar
100-jarig bestaan viert. Ons bedrijf bestaat dit jaar 90 jaar. Omdat velen van
ons contacten hebben met het bedrijf aan de overkant, horen wij steeds wat zij
allemaal aan het organiseren zijn. Zelf sprak ik één van de mensen die in het
organisatiecomité zit. Van hem hoorde ik dat zij veel samenwerken met het
evenementenbureau ABC Events. Het enthousiasme dat hij uitstraalde als hij over
dit bureau sprak, zette mij aan het denken. Via het internet vond ik snel de
website van ABC Events. Na het goed doorlezen van wat er allemaal op de site
stond, begreep ik dit enthousiasme. Omdat ik de collegas die in de
ondernemingsraad zitten goed ken, heb ik hun de vraag gesteld waarom er geen bedrijfsfeest
voor ons georganiseerd wordt. Ik zei er duidelijk bij dat ik 100 jaar een mooi
getal vind, maar 70, 80 en zeker 90 net zulke mooie getallen zijn. Ook zei ik
tegen deze collegas dat het niet uitzonderlijk is dat een 90-jarig bestaan
zoals in ons geval gevierd wordt. Een ander argument is de lastige tijd waarin
wij nu leven. Er wordt zoveel van de mensen gevraagd dat het juist goed zou
zijn om ons 90-jarig bestaan te vieren met een bedrijfsfeest. Goed om eens de
druk bij de mensen op een ontspannende wijze weg te nemen. Leuk denken jullie.
Jij probeert weer op een slinkse manier een avondje gratis drank te creëren. Wat
wel verrassend is, is dat ik vandaag de collegas weer sprak en dat zij het in
de ondernemingsraad hebben besproken. En wat denk je. Er komt een feestje! Zij
hadden een overzichtje gemaakt van de site van ABC Events en dit de directie
voorgelegd. Tot ieders verrassing was de directie in voor de aangevoerde
argumenten en staat het licht op groen. Wij vieren dus binnenkort ook een
feestje en dit wordt net zoals bij onze overburen georganiseerd door ABC
Events!
Wat kan een berichtje tot allerlei gevolgen
leiden. Nadat ik aan jullie mijn verhaal verteld heb over een afdelingsuitje
die we hebben laten organiseren door ABC Events, bleven de berichten binnen
stromen. Wat zijn jullie soms akelig nieuwsgierig. Wat ik wel uit het merendeel
van jullie berichtjes heb kunnen opmaken, is dat jullie ook al iets geregeld
hebben via ABC Events, of dat er al ver gevorderde plannen in die richting
zijn. Op de vraag van Charles of ABC Events ook evenementen organiseren
(speurtochten, zoektochten, ed.) waar de kans bestaat dat een enkeling de weg
niet terug vindt, ben ik maar niet ingegaan. Ik zal jullie nog een tip geven.
Als je van plan bent een afdelingsuitje te organiseren, nodig dan een algemeen
leidinggevende uit. Ten minste iemand die iets te vertellen heeft! Slijm,
slijm. Wij hadden ons hoofd in- en externe betrekkingen uitgenodigd. Hij nam de
uitnodiging maar al te graag aan, want wij weten dat hij meer dan alleen een
oogje heeft op Lies. Hij leeft met de gedachte dat niemand dit weet! Maar goed.
Het uitstapje was hem in allerlei opzichten..!? heel goed bevallen. Zo goed
zelfs, dat hij aan de directie heeft voorgesteld, dit te willen introduceren
voor meerdere afdelingen. En nu komt het. Hij heeft contact gelegd met ABC
Events en nu liggen er allerlei offertes voor diverse evenementen. De bedoeling
is dat er per groep of groepen binnen het bedrijf jaarlijks tenminste één bedrijfsuitjewordt geregeld door ABC Events. Steeds toegesneden op de groep zodat
hieruit een groepsgevoel ontstaat. Zo zie je maar weer. Wat ontstaan is als
particulierinitiatief, kan snel uitgroeien tot een volwassen Bedrijfsfeest.
Niet onbelangrijk in het geheel is een betrouwbare partner te treffen. (Nee ik
doel niet op de man van de in- en externe betrekkingen) ABC Events heeft op dit
gebied reed een naam opgebouwd. Betrouwbaar en vakkundig. Een twee-eenheid die
onlosmakelijk aan elkaar verbonden is. Wordt vervolgd.
Bedrijfsuitje met mijn nieuwe collegaâs was top!
Jarenlang heb ik bij een groot IT bedrijf in
het centrum van Rotterdam gewerkt. Hoewel ik leuke collegas had, werd er
verder nooit iets georganiseerd of ondernomen met het personeel. Best jammer,
want het werkt motiverend wanneer de directie laat blijken dat ze je dankbaar
zijn voor alle geleverde inzet. Omdat ik het er steeds minder naar mijn zin
had, en er verder geen doorgroeimogelijkheden voor mij waren, besloot ik een
half jaar geleden ontslag te nemen. Bij mijn nieuwe werkgever gaat het er
daarentegen heel anders aan toe. Er kwam een leuke en uitdagende functie vrij
bij een jong bedrijf in Schiedam en ik kon er direct aan de slag. Ik heb hier
veel minder collegas, we zitten hier met 12 man, maar ik krijg echt het gevoel
dat we gewaardeerd worden.
Zo kregen we onlangs een uitnodiging voor een
bedrijfsuitje. Dit uitje was in het geniep georganiseerd en daardoor echt een
verrassing. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt. We hebben een helikopter
dropzone gedaan. Echt ontzettend leuk en spannend! Doordat we goed samen
moesten werken, hebben we elkaar een stuk beter leren kennen en ook een hoop
lol gehad. We hebben de dag afgesloten met een hapje en drankje in een gezellig
Italiaans restaurant en gingen pas tegen sluitingstijd richting huis!
Ik hoop dat we ook volgend jaar weer zon leuk
bedrijfsuitje
hebben. Ik begreep dat het uitje georganiseerd is door
evenementenbureau ABC Events. Ik heb de site even bekeken en zag dat ze nog
veel meer leuke uitjes organiseren. Van sportief tot culinair en van
avontuurlijk tot hilarisch. Je kunt ook verschillende uitjes met elkaar
combineren. Dat is natuurlijk helemaal te gek! Hoe dan ook, we hebben genoten.
Dit was echt een onvergetelijke ervaring. Ik heb mijn nieuwe collegas een stuk
beter leren kennen en het zijn ontzettend leuke mensen! Ik ben ontzettend blij
dat ik besloten heb van baan te switchen!
Een bedrijfsuitje voor onze afdeling met ABC Events
Even weer een
berichtje van mij. Ik had eerder al eens geschreven dat op mijn werk
chagrijnigheid troef was. Een geintje durfde je bijna niet te maken om maar niet
het risico te lopen dat het niet zodanig als geintje werd beschouwd maar als
een feit. Gevolg onnodige woordenwisselingen over en weer. De lange sombere
winter ging ons langzaam opbreken. Steeds de zelfde gezichten in steeds weer
dezelfde omgeving, je wilt wel eens wat anders. De reden weet ik niet precies
meer en ook niet wie het eerst met het plan kwam, maar plotsklaps werd het idee
geboren om met de groep er op uit te gaan. De reacties waren alom
enthousiast. Maar met een idee komen is een ding, maar het uitvoeren is weer
iets anders.
Rinus wist zich te
herinneren dat hij bij zijn vorige werkgever wel eens een bedrijfsuitje
liet verzorgen door het evenementenbureau ABC Events. Wat hij zich er
nog van kon herinneren was, dat je zelf helemaal niets hoefde te regelen. Het
bedrijf nam die taken heel professioneel van je over. Alles werd tot in de puntjes
perfect voor je geregeld. En achteraf waren zelfs de meest kritische mensen
zeer lovend. Tja, en dan volgt de bekende discussie. Wat zijn de mogelijkheden
en wat gaat zoiets kosten? Het gaat tenslotte om een afdelingsuitje en niet om
een geheel bedrijfsuitje. Bij het eerste wordt uiteraard meer op de kosten
gelet omdat je die zelf moet betalen, dan bij het laatste. Wij blijven
Hollanders toch! Haha. Via de website van ABC Events hebben wij ons uitgebreid
laten informeren. Een ruim assortiment in diverse prijsklassen. En zelfs in een
prijsklasse die voor ons te betalen was! En nu willen jullie zeker weten wat we
gedaan hebben. Zeg ik lekker niet. Regelen jullie dit zelf eens met jullie
collegas. Dan hebben we binnenkort contact om ervaringen uit te wisselen! Een
tipje van de sluier. Je zult er zeker geen spijt van hebben, het smaakt naar
meer! Een het positieve van dit alles. Er wordt weer gelachen op de afdeling!
Een bedrijfsuitje of bedrijfsfeest? ABC Events maakt het mogelijk!
Eindelijk komt het voorjaar er weer aan. Na al
die kou kunnen we wel wat zon gebruiken! Ik verheug me nu al op de gezellige
middagen op terrasjes met een heerlijk koud wit wijntje. De lente is wat mij
betreft ook de ideale periode voor het plannen van eenbedrijfsuitje
of bedrijfsfeest. Het kantoor waar ik werk bestaat in mei 10 jaar. Natuurlijk
is het de bedoeling dit te vieren. Er is besloten een leuke dag te organiseren
voor al het personeel. Mijn collega Sanne en ik mogen samen invulling geven aan
deze middag. We hebben een budget gekregen en verder alle vrijheid om er een
onvergetelijke dag van te maken. En dat gaat vast en zeker lukken!
We zijn begonnen met het spuien van ideeën. Al
snel besloten we dat we een actief uitje wilden organiseren. We hebben hiervoor
het internet afgestruind en kwamen al snel op de website van ABC Events
terecht. Dit evenementenbureau kan werkelijk ieder denkbaar bedrijfsuitje of bedrijfsfeestorganiseren. Vooral op het gebied van sportieve uitjes is de keuze
eindeloos. Sanne leek de ratrace een leuk uitje en mijn voorkeur ging uit
naar rally rijden. Omdat we niet konden kiezen, hebben we geïnformeerd of het
mogelijk was deze uitjes met elkaar te combineren. En dat kan!
Het programma ziet er nu als volgt uit. We
gaan eerst rally rijden in stoere, oude legervoertuigen en daarna starten we
met de hilarische ratrace en strijden om een prijs. Natuurlijk sluiten we de
middag af met een heerlijk hapje en drankje. Hopelijk blijft het de hele dag
mooi weer zodat we lekker kunnen barbecueën. We hebben er echt ontzettend veel
zin in! Vandaag hebben we iedereen op kantoor een uitnodiging gemaild. Al het
personeel is laaiend enthousiast! We weten zeker dat we deze middag niet snel
zullen vergeten!