Multiplayer - Subliem en goede vernieuwingen
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat de meeste mensen Battlefield 1 in huis halen voor de multiplayer en niet zozeer de singleplayer. En die is in veel opzichten een stuk beter dan die van Battlefield 4! Zo zijn de mappen een stuk beter ontworpen en zijn de wapens fantastisch. Grafisch gezien is de multiplayer bovendien echt een plaatje voor het oog. Van de uitgestrekte zandvlaktes op Sinai Desert en Suez tot de nauwe gangen en straten in Ballroom Blitz en Amiens, alles ziet er ongelofelijk gelikt uit.
Verder is de balans tussen de verschillende klasses, landvoertuigen en vliegtuigen bijna perfect. De vliegtuigen zijn af en toe ietwat gevoelig voor schade, maar gezien het feit dat de vliegtuig destijds voornamelijk uit hout en de gordijnen van je oma bestonden draagt dit alleen maar bij aan het authentieke gevoel wat de game je geeft. Natuurlijk zijn de behemoth voertuigen gigantisch sterk mits goed gebruikt, maar wanneer je team samenwerkt zijn ook deze niet te sterk.
De tanks in de multiplayer lijken in eerste instantie een beetje te krachtig om neer te halen als gewone voetsoldaat. Toch is de Assault klasse goed uitgerust om, met wat hulp, een landshipneer te halen. Alle andere voertuigen zijn prima te vernietigen als je weet waar je mee bezig bent. Vooral de Rocket Gun is een ideaal middel om lichtgepanserde voertuigen de vernieling in te helpen.
Mappen zijn sterk uitgedacht
De lay-out van de mappen en het ontwerp hiervan qua gameplay is op bijna elke map heerlijk. De mappen zijn gevarieerd tussen open ruimtes waar de snipers het voor het zeggen hebben en wat meer gesloten gebieden waar de Assault en Support klasse meer hun kracht kunnen laten zien.
De vaste wapens zoals de Anti Air en de Anti Tank zijn goed geplaatst en wanneer deze goed gebruikt worden kunnen zij er voor zorgen dat een plek lastig over te nemen is. Echter geeft dit geen gevoel van onmacht maar zorgt het er juist voor dat je als speler creatiever wordt en op zoek gaat naar een andere route. Deze routes zijn vaak te vinden en zeker in mappen met wat meer stedelijk gebied kan je deze routes ook zelf wel creëren door bijvoorbeeld een compleet huizenblok neer te halen.
Op sommige mappen zijn er net iets te veel of iets te grote open gebieden waardoor de Scoutklasse vaak gekozen wordt door veel spelers. Dit maakt het soms erg lastig tot vrijwel onmogelijk om een vlakte over te steken, zeker als je een modus zoals Rush aan het spelen bent waarbij de vijand weet van welke kant je zal gaan komen. Dit kan soms best frustrerend werken.
De bekende game modi zijn bijna niet veranderd, alleen de toevoeging van de behemoths in de Conquest modus is echt anders. Conquest speel je in Battlefield 1 met 64 man, Rush en de andere modi met 24, met uitzondering van de nieuwe modus Operations.
|