We kwamen op een maandagmorgen in de klas en aan ons bord hing een tekening van Jules...Maar er was iets aan de hand met die Jules..hij had geen ogen, geen neus, geen mond, geen handen en geen oren..
De kleuters dachten erover na wat Jules allemaal niet kon, hij kon niet kijken, niet ruiken, niet horen, voelen of proeven..zelf niet praten..Wat erg.
Wij hebben besloten om Jules te helpen en telkens kwam er een zintuig bij. We begonnen met zijn oogjes te tekenen, want zo kon Jules terug zien.
Wij hebben onze oogjes ook goed gebruikt om een prent na te schilderen in de juiste kleuren. Maar we deden het supergoed. We hadden de oogjes dubbel en dik terugverdient voor Jules.
Daarna kwamen bij bij zijn neusje, zijn neus heeft hij nodig om te ruiken. We gingen geurtjes opzoeken en vonden dat onze zelfgemaakte zeepjes toch wel het lekkerst roken van allemaal.
Daarna kreeg Jules zijn handen terug, dan kon hij voelen en kon hij warme en koud herkennen, en zacht en hard..
Samen met Juf Julie deden we een spelletje.
Vingerverven met verf en zand
Met zijn mondje kon Jules praten, en proeven. Dat is ook wat we deden in de klas. We proefden van zoete, zure en zoude dingen. En daarna mochten we een blinddoek aan en zelf dan herkenden we nog wat er in ons mondje gestoken werd. Super!
En lekkere pudding maken en dan opeten..zonder een mond gaat dat laatste natuurlijk niet.
Als Jules zijn oortjes terughad dan kon hij terug naar muziek luisteren en dingen horen. We maakten daarom een schuddoosje, we oefenden nog eens goed op onze scheurtechniek om het doosje te versieren.
We verwelkomen tijdens deze week ook een nieuw vriendinnetje in onze klas, namelijk Louanne. Waardoor we nu al met 23 kapoenen in ons klasje zitten.
Groetjes uit K1A
|