Als er één ding is dat ik in de bijna 20 jaar dat ik in de winkel werk, geleerd heb, is dat het geen zin heeft om verkeerde info te geven aan de klant of om dingen te beloven die we niet kunnen waarmaken.
Juiste info doorgeven, zelf al valt de levertermijn totaal niet mee, is voor de klant heel belangrijk.
Maar,...
Spijtiggenoeg werken er bij sommige firma's mensen die dit nog steeds niet begrepen hebben.
Zit ik al 4 weken te bellen voor een kinderwagen die superdringend is. Klant heeft deze weliswaar laat besteld en is op de koop toe ook nog te vroeg bevallen, maar dat weerhoudt mij niet om zoals altijd mijn uiterste best te doen.
Week 1 : vertegenwoordiger : we gaan het nodige doen om deze zo spoedig mogelijk te laten verzenden
--> ik dubbelcheck bij de firma zelf en daar bevestigen ze mij dat ze de bestelling hebben doorgegeven.
Christine meldt de klant dat de firma zijn uiterste best doet voor hen !!
Week 2 : Klant is bevallen, dus ik probeer een oplossing te zoeken voor de klant. Vertegenwoordiger zegt dat ik de kinderwagen bij een collega in
het Antwerpse kan gaan afhalen. Ikke mijne Stefaan onmiddellijk richting Antwerpen gestuurd om de kinderwagen te gaan ophalen.
En Stefaan komt terug, maar de kinderwagen heeft niet de juiste kleur. Had het nochtans dubbel nagevraagd (zowel bij
vertegenwoordiger als bij de winkel waar deze moest afgehaald worden)
Christine meldt de klant dat ze een oplossing gevonden heeft !!
Week 3 : vertegenwoordiger : bel mij maar vrijdag. Ik werk wel niet, maar ik zal voor jou informeren.
Ik bel vrijdag naar de vertegenwoordiger. Antwoord : bel even naar de firma want ik kan niet helpen
Ikke naar de firma gebeld. Weer belofte om terug te bellen, maar niets meer gehoord
Christine meldt de klant dat ze meerdere malen gebeld heeft, maar geen degelijk antwoord krijgt !!
Week 4 : Je bestelling vertrekt vandaag of morgen in Italië. Je zal ze uiterlijk dinsdag of woensdag ontvangen
Christine meldt de klant dat de kinderwagen woensdag ten laatste binnekomt !!
Week 5 : dinsdag : niets ontvangen; vandaag : niets ontvangen. Dus ik bel naar de firma. Belofte om terug te bellen.
Ze bellen ook terug, met de mededeling dat de kinderwagen vandaag vertrekt in Italië.
Maar ... was die vorige week niet reeds vertrokken ?
Nee, toch niet : Maar nu is het zeker. We hebben de papieren ontvangen. Je zal ze begin volgende week ontvangen.
Vraag is :
--> Kan ik dat dan nog geloven ? Moet ik deze info doorgeven aan de klant , want ik beloof al een paar weken dat haar kinderwagen
binnenkomt? Als ik dan al info krijg, is deze niet correct.
Zal de kinderwagen volgende week echt wel toekomen ????
Christine durft de klant niets meer melden :(
En Christine heeft zich eens boos gemaakt bij de leverancier en de vertegenwoordiger. Maar eigenlijk lost dat ook niets op, want mijn kinderwagen die heb ik nog steeds niet.
De klant die heeft er niet zoveel last van, want heb met de firma onderhandeld om haar ondertussen een nieuwe kinderwagen uit te lenen.
Ze rijdt nu even met een ander kleurtje rond...
|