|
Donderdag en vrijdag werden we uitgenodigd voor een bedrijfsbezoek bij Bugaboo Nederland. Voor de eerste keer in Amsterdam met de wagen en we hebben het geweten. Je moet ogen overal hebben om de grote stroom aan fietsers en trams te ontwijken.
Na een superstresserend half uur in Amsterdam, kwamen we toe aan het Hotel.
Gelukkig een plaatsje vrij juist voor de ingang. Enorm opgejaagd en niet altijd even slim 'blijkt later', neemt Stefaan een ticket voor 1 dag. Voor 30 euro mochten we dus parkeren van 18 u 04 tot en met 19 u.
Vlug even ingecheckt aan de receptie. Zonder de kamer te bezoeken onmiddellijk op de bus gesprongen, die reeds meer dan 30 min. op ons stond te wachten, waarvoor we eeuwig dankbaar zullen zijn. We zagen het echt niet zitten om verder te sukkelen in het verkeer in Amsterdam met de wagen.
Handjevol collega's begroet op de bus. Blijkbaar is niet iedereen even enthousiast als wij als er iets te doen is. De opkomst was mager.
Na 15 min. zijn we dan toegekomen in een grote loods (stijl Tour & Taxi in Brussel). Bij binnenkomst onmiddellijk een frietkot gespot in de hall.
Die Hollanders zijn toch goed hé. Die denken ook aan ons kleine Belgen. Lekker pakje friet gegeten.
Daarna boeiende presentatie van de ontwerper van Bugaboo gevolgd. We zijn veel te weten gekomen over hoe het allemaal begon. Bugaboo bestaat dus al 20 jaar en als jullie het allereerste ontwerp bekijken (zie foto), valt onmiddellijk op dat het allereeste concept reeds top was en dat er weinig aan veranderd is.
Niemand wou het concept commercialiseren, dus hebben ze zelf een bedrijfje opgestart met 4 werknemers. 20 jaar later hebben ze een eigen fabriek in Xiamen, 250 werknemers in Nederland, 1000 wereldwijd en wordt Bugaboo verkocht in 52 landen.
Wat opvalt is het enthousiasme, de professionaliteit en de immense drang naar perfectionisme.
Na een geheimhoudingsverklaring te hebben getekend (embargo tot en met 17 juli), werden we toegelaten in de geheime afdeling om het nieuwe product met onze eigen ogen te mogen voelen, zien en bewonderen.
En ja, mag nu niet veel zeggen en de foto's ook niet tonen, maar wat we nu gezien hebben is weer een juweeltje. Doordacht tot in de puntjes. Aan alles is gedacht. Het concept combineert functionaliteit en design. Het kleurenpallet en de stoffen spreken tot de verbeelding....
De trip naar Amsterdam meer dan waard !!!!
|