Inhoud blog
  • beetje workaholic
  • Babycenter versus de promotaks !!
  • Service verbeteren !!
  • Babycenterhalle op bezoek in Legoland Denemarken !!
  • Babycenter versus 'de leveranciers'
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Babycenterhalle Blogt !

    19-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beetje workaholic

    Zaterdagavond 16 augustus klokslag 18 uur ben ik met vakantie vertrokken richting de Franse Alpen : zon , openluchtzwembad, rafting, via ferrata,... Life as it should be !!Tijdens de lange rit van 10 uur heb ik maar één ding gedaan : mails checken op I pad en mails beantwoorden.  Ik kan het dus niet laten. 

    Ik zit hier al 3 dagen in het paradijs met prachtig weer, maar zodra ik kan, open ik m'n mailbox en beantwoord ik mails, doe bestellingen, typ geboortelijsten.

    Nu kennen we de eigenaar hier al heel lang (mijn dochtertje Charline is vernoemd naar zijn dochtertje) en we hebben wifi-codes ontvangen.  GRATIS Wifi, de hele vakantie. Op het eerste zicht fantastisch nieuws, want het internet is hier ontzettend duur en soms moeilijk te ontvangen, maar ook heel gevaarlijk voor mij.

    Ieder vrij moment, zit ik hier op die computer te tokkelen.  Ik word gek van mijn eigen gedrag.

    Ik kan het draaien of keren, maar zal ermee moeten leven : Ik ben een workaholic !! Zo verslaafd als maar kan.

    Ik hou echt van mijn werk, anderzijds was ik echt wel toe aan vakantie.  De laatste dagen was ik doodmoe, volledig gestresseerd en kon ik niets meer onthouden. Ik vertrek ook graag op vakantie, wil hier eigenlijk ook nooit meer weg.  't is hier prachtig, veel natuur, frisse lucht en supervriendelijke mensen.

    Ga nu nog een beetje genieten van de rust en de stilte, maar als er iets is : jullie weten het hé : altijd bereikbaar via mail of facebook !!!

    Zonnige groetjes uit de Franse Alpen !!






    19-08-2014 om 12:18 geschreven door Christine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Babycenter versus de promotaks !!
    Het is zover.  We krijgen er weer een taks bij.  De Promotaks !!
    Tussen 250 en 900 euro en natuurlijk zullen wij weer veel betalen, want de winkel is groot.  Niet dat het eerlijk is, want de oppervlakte doet er volgens mij niet toe.
    Tijdens een info-vergadering heb ik dus geprobeerd om mijn mening te verkondigen, maar blijkbaar had dat niet veel zin, want alles was reeds gestemd en goedgekeurd door 't stad.
    Waarom nodigen ze ons ook altijd uit als het te laat is ? Is dit nu democratie ?
    Maar Christine gaat niet bij de pakken blijven zitten.  Als ik dan toch moet betalen en geen klein beetje, wil ik ook kunnen beslissen wat er met dat geld gebeurd.
    Ik heb me dus kandidaat gesteld in het bestuur van de Verenigde Handelaars en heb me ook ingeschreven in de werkgroepen voor Halloween en voor Kerst.
    Donderdag was onze eerste bijeenkomst (Halloween).
    Wel, ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was door mijn collega handelaars die ook aan de vergadering deelnamen.
    Er zijn echt wel mensen met talent in onze winkelstraten. 
    Zelf heb ik ook een aantal leuke ideetjes aangebracht en er werd ook effectief naar geluisterd.
    Binnenkort als alles uitgewerkt is, vertel ik hier nog meer over, maar we willen Halle laten bruisen zoals nooit tevoren !!
    Zeg nu zelf, het is een pracht van een stad. Halle verdient om op de kaart te staan als winkelstad !!
    En ik beloof, ik zal me 100% blijven inzetten om van Halle 'the place to be' te maken !!
    Ideetjes zijn altijd welkom....


    28-07-2014 om 21:46 geschreven door Christine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Service verbeteren !!
    Sinds juni heb ik al meerdere malen de kans gehad om fantastische mensen te ontmoeten.  Mensen met talent, karma en vooral met een visie !!
    Heb seminaries en spreekbeurten gevolgd en een boek gelezen : ACTIE ! Noodplan voor de retail.
    Iedereen weet ondertussen dat de markt ferm aan 't veranderen is. Een groot gezin met 4 kids in verschillende leeftijdscategorieën leert mij al heel veel.
    Jonathan bestelt de hele tijd online.  Zelfs China is niet te ver voor wisselstukken voor zijn Iphone.
    Ons Babette heeft een supercoole kledingwinkel gevonden met een massa zwarte kleren met steeds andere enge prints op.
    Charline van 7 kan reeds goed overweg met de I pad en heeft zelfs al een gsm waarmee ze op ieder moment haar papa kan bereiken, die het fantastisch vind dat ondanks zijn drukke leven, hij zijn dochtertje vaak kan horen.
    De technologie staat niet stil en wij moeten mee...
    De mensen veranderen, het koopgedrag ook !!
    Om mee te kunnen, moet winkelen een beleving zijn.
    Wij zijn volop bezig met de nieuwe website en webshop.  Maar ik wil de service in de winkel nog verbeteren.
    Als start dacht ik de openingsuren te veranderen.  
    Vanaf half september wil ik de klanten de kans geven om te winkelen tot 21 of 22 uur op vrijdagavond.  Zondag zou ik dan ook opendoen (voor- of namiddag moet ik nog eens bekijken).
    Vaak leggen we de lijsten al 's avonds en ik heb gemerkt dat valavond met de donkere straat en de intense verlichting een bepaalde sfeer weergeeft die we tijdens de dag niet kunnen evenaren.
    Om toch tijd te hebben voor de kids, denk ik er dan aan om woensdag te sluiten.  Voor ons ook fantastisch omdat we 's morgens kunnen gaan winkelen naar believen. 's namiddags kunnen we dan spelen met de kleinste en pannekoeken bakken of pudding maken, zoals m'n mama dat deed jaren geleden.
    Het eerste idee uit hopelijk een lange reeks ....
    Klanten die zich geroepen voelen om met ons te brainstormen of leuke, originele ideeën hebben, vuur maar af !!  Alle suggesties zijn meer dan welkom.


    10-07-2014 om 22:03 geschreven door Christine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Babycenterhalle op bezoek in Legoland Denemarken !!
    Een paar maanden geleden viel er een uitnodiging in de bus voor de jaarvergadering van de aankoopgroepering waar wij bij horen.
    Hun jaarvergadering ging door in Legoland - Denemarken en wij mochten deelnemen.
    Met het enthousiasme dat toch wel kenmerkend is voor Babycenter, heb ik niet lang getwijfeld om hierop in te gaan.
    Blijkbaar werd dit enthousiasme niet gedeeld door m'n Belgische collega-winkeliers. Enkel met de Belgische vertegenwoordigster van de groep die verplicht mee moest van haar baas , besloten ik en Stefaan om de 890 km lange autorit te ondergaan.
    We vertrokken om 3 uur 's morgens om na een helse rit (vooral op de Duitse snelwegen) van 9 uur rond de middag toe te komen.
    Wij wilden vooral niet te laat komen, dus kwamen we toe met 2 uur voorsprong.  Nog niemand aanwezig, hotelkamer nog niet klaar, dus besloten we maar het hotel te verkennen.  Man, man, man, een doolhof is er niets tegen.  
    Dan maar chillen aan de bar.
    Om 14 uur stipt was iedereen aanwezig.  De Duitse stiptheid is geen fabeltje !! Dat hebben we de 3 dagen zeker ondervonden.  Hun planning die nagenoeg perfect was, werd ook tot in de puntjes gevolgd.
    Samen met de Zwitserse, Duitse en Oostenrijkse delegatie, voegden we ons toe aan de groep.
    Van 16 tot 19 uur mochten we ons uitleven in Lego-land.  Als enige durver, heb ik alle straffe attracties uitgeprobeerd. Er waren er toch een paar supergoeie bij.  De gebouwen en steden nagebouwd in Lego-blokjes waren echt de moeite van de verplaatsing waard.
    Na een schitterend diner 's avonds en een beetje doorzakken aan de bar, kropen we moe in ons bed.
    De midzomernachten zijn fantastisch !!
    De tweede dag was er ééntje vol seminaries, uiteenzettingen, bezoek aan de productie van Legoland en bezoek aan House of Ideas.
    Aangezien de voertaal Duits was, was dit een heel vermoeiende dag voor ons, maar we hebben veel bijgeleerd.
    Die avond ook weer een schitterend diner en doorzakken aan de bar !!
    De laatste dag nog een interessant seminarie gevolgd over stress op de POS (point of sale) en hoe door positieve emoties de omzet vergroten.
    Op 3 dagen tijd, zoveel bijgeleerd.  Zoveel superleuke mensen en collega's ontmoet.
    Mensen met een visie, personen die weten waar ze naartoe gaan en wat ze willen bereiken.
    Na een rit van 9 uur, juist op tijd teruggekomen voor België - Zuid-Korea.
    Een werkbezoek met klasse !!













    28-06-2014 om 20:01 geschreven door Christine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Babycenter versus 'de leveranciers'
    Als er één ding is dat ik in de bijna 20 jaar dat ik in de winkel werk, geleerd heb, is dat het geen zin heeft om verkeerde info te geven aan de klant of om dingen te beloven die we niet kunnen waarmaken.
    Juiste info doorgeven, zelf al valt de levertermijn totaal niet mee, is voor de klant heel belangrijk.

    Maar,...

    Spijtiggenoeg werken er bij sommige firma's mensen die dit nog steeds niet begrepen hebben.

    Zit ik al 4 weken te bellen voor een kinderwagen die superdringend is.  Klant heeft deze weliswaar laat besteld en is op de koop toe ook nog te vroeg bevallen, maar dat weerhoudt mij niet om zoals altijd mijn uiterste best te doen.

    Week 1 : vertegenwoordiger : we gaan het nodige doen om deze zo spoedig mogelijk te laten verzenden
                  --> ik dubbelcheck bij de firma zelf en daar bevestigen ze mij dat ze de bestelling hebben doorgegeven.

    Christine meldt de klant dat de firma zijn uiterste best doet voor hen !!

    Week 2 : Klant is bevallen, dus ik probeer een oplossing te zoeken voor de klant.  Vertegenwoordiger zegt dat ik de kinderwagen bij een collega in
                   het Antwerpse kan gaan afhalen.  Ikke mijne Stefaan onmiddellijk richting Antwerpen gestuurd om de kinderwagen te gaan ophalen.    
                   En Stefaan komt terug, maar de kinderwagen heeft niet de juiste kleur.  Had het nochtans dubbel nagevraagd (zowel bij 
                   vertegenwoordiger als bij de winkel waar deze moest afgehaald worden) 

    Christine meldt de klant dat ze een oplossing gevonden heeft !!

    Week 3 : vertegenwoordiger : bel mij maar vrijdag.  Ik werk wel niet, maar ik zal voor jou informeren.
                   Ik bel vrijdag naar de vertegenwoordiger.  Antwoord : bel even naar de firma want ik kan niet helpen
                   Ikke naar de firma gebeld.  Weer belofte om terug te bellen, maar niets meer gehoord

    Christine meldt de klant dat ze meerdere malen gebeld heeft, maar geen degelijk antwoord krijgt !!

    Week 4 : Je bestelling vertrekt vandaag of morgen in Italië.  Je zal ze uiterlijk dinsdag of woensdag ontvangen

    Christine meldt de klant dat de kinderwagen woensdag ten laatste binnekomt !!

    Week 5 : dinsdag : niets ontvangen; vandaag : niets ontvangen.  Dus ik bel naar de firma. Belofte om terug te bellen.
                   Ze bellen ook terug, met de mededeling dat de kinderwagen vandaag vertrekt in Italië.
                   Maar ... was die vorige week niet reeds vertrokken ?
                   Nee, toch niet : Maar nu is het zeker.  We hebben de papieren ontvangen.  Je zal ze begin volgende week ontvangen.

    Vraag is :

    --> Kan ik dat dan nog geloven ?  Moet ik deze info doorgeven aan de klant , want ik beloof al een paar weken dat haar kinderwagen
          binnenkomt? Als ik dan al info krijg, is deze niet correct.
          Zal de kinderwagen volgende week echt wel toekomen ????

    Christine durft de klant niets meer melden :(


    En Christine heeft zich eens boos gemaakt bij de leverancier en de vertegenwoordiger.  Maar eigenlijk lost dat ook niets op, want mijn kinderwagen die heb ik nog steeds niet.

    De klant die heeft er niet zoveel last van, want heb met de firma onderhandeld om haar ondertussen een nieuwe kinderwagen uit te lenen. 
    Ze rijdt nu even met een ander kleurtje rond...


    18-06-2014 om 20:24 geschreven door Christine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    11-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Babycenter versus 'de ketens'
    Wel, het leven van de kleine zelfstandige verloopt niet altijd makkelijk.  We moeten opboksen tegen de concurrentie van de grote ketens, tegen webshops, internet,...
    Maar er is toch één belangrijk aspect dat ons onderscheidt van de andere spelers op de markt en dat is SERVICE !!

    Voor mij een vanzelfsprekendheid, maar blijkbaar niet altijd zo normaal.  Steeds moeilijker weliswaar.  Door de crisis wordt er niet meer veel in België geproduceerd en op stock genomen.  Sommige leveranciers staan op het randje van de afgrond.  Iedereen heeft het moeilijk om het hoofd boven water te houden.
    Geklaag, geklaag zowel bij leveranciers als zelfstandige winkels : over de onstabiele markt, de prijzen, het internet...

    Waar ik zo van hou is het rechtstreekse contact dat wij hebben met zowel de klant als de leverancier.  

    Als bij 'de ketens' de levertermijn van een speciaal artikel soms tot 14 weken duurt, hoef ik meestal maar te bellen naar m'n leverancier of vertegenwoordiger en 1 week later staat het product al in de winkel.  Soms brengt die lieve vertegenwoordiger het zelfs één of twee dagen later als het echt dringend is.

    Ik begin super bedreven te worden in het zoeken naar oplossingen.  Ik heb over het hele land supercollega's die altijd willen helpen in de mate van het mogelijke.
    En mijn arme Stefaan, die moet dan voor mij alles gaan afhalen.  Niets is te ver.  Ik stuur 'm dan van Halle naar Leuven en van Leuven naar Antwerpen en naar de kust. 

    Maar hij is het met me eens dat SERVICE superbelangrijk is.

    Een tevreden klant, makes my day !!!




    11-06-2014 om 20:19 geschreven door Christine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    09-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedrijfsbezoek Bugaboo Nederland
    Donderdag en vrijdag werden we uitgenodigd voor een bedrijfsbezoek bij Bugaboo Nederland.  Voor de eerste keer in Amsterdam met de wagen en we hebben het geweten.  Je moet ogen overal hebben om de grote stroom aan fietsers en trams te ontwijken.
    Na een superstresserend half uur in Amsterdam, kwamen we toe aan het Hotel.  
    Gelukkig een plaatsje vrij juist voor de ingang. Enorm opgejaagd en niet altijd even slim 'blijkt later', neemt Stefaan een ticket voor 1 dag.  Voor 30 euro mochten we dus parkeren van 18 u 04 tot en met 19 u.
    Vlug even ingecheckt aan de receptie. Zonder de kamer te bezoeken onmiddellijk op de bus gesprongen, die reeds meer dan 30 min. op ons stond te wachten, waarvoor we eeuwig dankbaar zullen zijn.  We zagen het echt niet zitten om verder te sukkelen in het verkeer in Amsterdam met de wagen.
    Handjevol collega's begroet op de bus. Blijkbaar is niet iedereen even enthousiast als wij als er iets te doen is.  De opkomst was mager.
    Na 15 min. zijn we dan toegekomen in een grote loods (stijl Tour & Taxi in Brussel).  Bij binnenkomst onmiddellijk een frietkot gespot in de hall.
    Die Hollanders zijn toch goed hé. Die denken ook aan ons kleine Belgen. Lekker pakje friet gegeten.
    Daarna boeiende presentatie van de ontwerper van Bugaboo gevolgd.  We zijn veel te weten gekomen over hoe het allemaal begon.  Bugaboo bestaat dus al 20 jaar en als jullie het allereerste ontwerp bekijken (zie foto), valt onmiddellijk op dat het allereeste concept reeds top was en dat er weinig aan veranderd is.
    Niemand wou het concept commercialiseren, dus hebben ze zelf een bedrijfje opgestart met 4 werknemers.  20 jaar later hebben ze een eigen fabriek in Xiamen, 250 werknemers in Nederland, 1000 wereldwijd en wordt Bugaboo verkocht in 52 landen.
    Wat opvalt is het enthousiasme, de professionaliteit en de immense drang naar perfectionisme. 
    Na een geheimhoudingsverklaring te hebben getekend (embargo tot en met 17 juli), werden we toegelaten in de geheime afdeling om het nieuwe product met onze eigen ogen te mogen voelen, zien en bewonderen.
    En ja, mag nu niet veel zeggen en de foto's ook niet tonen, maar wat we nu gezien hebben is weer een juweeltje.  Doordacht tot in de puntjes. Aan alles is gedacht.  Het concept combineert functionaliteit en design. Het kleurenpallet en de stoffen spreken tot de verbeelding....
    De trip naar Amsterdam meer dan waard !!!!

    09-06-2014 om 11:24 geschreven door Christine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 18/08-24/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs