de coolste auto's en games
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
de coolste filmpjes over auto's info ga naar onder en klik op de blauwe pijl voor meer info
19-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Supra Sprint
wereld record

19-02-2008, 19:35 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Dit jaar wordt dé tuningsbeurs van Europa voor de 40ste keer gehouden. Van 1 - 9 december 2007 staat de Duitse stad Essen in het teken van tuning en autosport in de breedste zin van het woord. Met nog meer primeurs, een groter beursoppervlak en aandacht voor onder meer klassiekers en conceptcars viert de organisatie de 40ste editie uitbundiger dan ooit tevoren. Ruim 100.000 m2 Voor liefhebbers van snelle (en getunede) auto´s en wie een voorkeur heeft voor de autosport mag de beurs in Essen zeker niet missen. Bijna 600 exposanten tonen op ruim 100.000 vierkante meter kijkplezier voor een hele dag. De beurs is geopend van 1 - 9 december van 10.00 - 18.00 uur. In het weekend opent de beurs om 9.00 uur. De toegang bedraagt € 16,- voor volwassenen. Vanuit Brussel is het 250 km en gemiddeld 2,5 uur rijden

















19-02-2008, 18:41 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Gallardo Superleggera
De komst van steeds sterkere en lichtere materialen maakt het voor sportautofabrikanten mogelijk het gewicht van hun bolides in toom te houden. En daar maakt menig fabrikant dan ook dankbaar gebruik van. De Porsche Carrera GT, de Audi R8 en de BMW M6 zijn slechts enkele voorbeelden van sportauto´s die gebruik maken van aluminium, carbon en magnesium om het gewicht te beperken. Ook Lamborghini haakt hierop in met de Gallardo Superleggera. Carbon en polycarbonaat Ten opzichte van de gewone Gallardo is het model 100 kg lichter. Die gewichtsafname is vooral gerealiseerd door de motorkap, zijspiegels, deurpanelen en delen van het dashboard van carbon te maken. Bovendien werden de glazen ramen vervangen door exemplaren van polycarbonaat en zijn de stoelframes ook van carbon. Het totale gewicht van de auto werd daardoor van 1.430 naar 1.330 kg gereduceerd. 530 pk sterke V10 De 5.0 liter V10 die pal achter de inzittenden ligt kreeg er 10 pk bij. De krachtbron levert hierdoor een vermogen van 530 pk bij een indrukwekkend toerental van 8.000 tpm. Het koppel van 510 Nm zorgt in elke versnelling voor een adembenemende acceleratie. Om vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten heeft de Gallardo Superleggera slechts 4 seconden nodig. Wanneer de situatie dat toelaat kan de Italiaanse sportauto een topsnelheid van 315 km/h behalen. Achterspoiler Om de Superleggera ook uiterlijk te laten onderscheiden van de gewone Gallardo is een scherp gelijnde achterspoiler gemonteerd. Ook de striping op de zijkant en de letters Superleggera doen geen twijfel bestaan over het potentieel van deze auto. In het interieur overheerst carbon op het dashboard gecombineerd met prachtig alcantara.







19-02-2008, 17:54 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste informatie Fiat 500 Abarth
Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerste informatie Fiat 500 Abarth maandag 18 februari 2008 Dit is de langverwachte Fiat 500 Abarth die vanaf juli bij de dealers staat. De kleine sportauto wordt aangedreven door een 135 pk sterke turbomotor en is ontwikkeld in lijn met zijn beroemde voorganger uit de jaren ’60. De terugkeer van het Abarth-label zet langzaam maar zeker voort. In navolging op de presentatie van de Grande Punto Abarth presenteert Fiat nu ook een Abarth-versie van de immens populaire 500. Net als bij de Grande Punto zal de 500 niet als Fiat, maar als Abarth worden verkocht. Het Abarth-label is weliswaar integraal onderdeel van de Fiat Groep, het wordt intern toch als een apart merk gezien. Zo is de 500 Abarth dan ook niet voorzien van Fiat-logo’s maar zien we overal de schoerpioen terugkomen. 135 pk sterke 1.4 turbomotor Veel informatie heeft Fiat nog niet vrijgegeven. Wat we wel weten is dat de 500 Abarth wordt aangedreven door een 135 pk sterke 1.4 liter turbomotor. De motor ontwikkelt zijn maximale vermogen bij 5.500 tpm. Het koppel bedraagt standaard 180 Nm maar is met een druk op de Sport-knop op te schroeven tot 206 Nm.

19-02-2008, 17:47 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari overweegt V8-doping
Ferrari's steigerende paardje voelt sinds kort de steeds hetere adem der Europese CO2-stieren, zodat men koortsachtig werkt aan allerlei uitstootbevorderende initiatieven. Een aanzienlijke gewichtsreductie staat sowieso op het programma. Maar er is meer relevant nieuws. Italië's sporttrots overweegt het V12-tijdperk voor de Enzo-opvolger achterwege te laten. Een symbolische revolutie, die technisch directeur Fedeli in één adem linkt aan Ferrari's opgave in de stilaan absurde vermogensrace onder constructeurs. En ook die uitspraak kan tellen als statement, in een tijdsgeest die vooral door megalomane, pk-geile Duitsers wordt gedomineerd. Als V12-alternatief werpen de Italianen een drukgevoede V8-motor op, die zich net daardoor op een gloednieuw blok zou beroepen. Voor Ferrari komt de keuze tussen V12 of geblazen V8 neer op het blijven nastreven van een optimale verhouding gewicht/vermogen. Deels naar het voorbeeld van de lichtgewicht FXX-concept (foto 1), die een tijdje geleden met veel bombarie debuteerde, als door het cliënteel bepaalde blik op de toekomst. Een V8-supercar onder hoogspanning doet ook denken aan de spectaculaire én lichtgewicht F40 uit 1987, wiens drieliter-V8 met dubbele turbo al tot 478 pk kwam. De beste, in dit geval groene soep wordt dus gemaakt in oude potten. Toch blijft een V12-scenario de tweede optie. De beslissing valt binnen anderhalf jaar, de Enzo-opvolger komt er tegen 2012.



18-02-2008, 19:27 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lotus exige
Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de Lotus Exige hebben ze daar in Hethel al een go-cart op speed, maar als de mannen van lotus Sport er zich mee gaan bemoeien, is het hek helemaal van de dam. De 260 in zijn naam verwijst naar het aantal geproduceerde pk's die het 1,8 liter grote toyota-blokje uitspuwt. Geholpen door een 'supercharger' en een verbeterd motormanagement zet deze Exige Cup 260 5 pk meer op de wielen dan zijn illustere voorganger uit 2007. Voorts mag deze Exige zich ook beroepen op een aantal zaken waar de andere Lotus-producten vandaag al mee rondrijden, zoals een Launch Control en tractiecontrole. Lotus Sport vulde dat aan met specifieke sportstoelen, Yokohama-rubbers, aanpasbare veerpoten, een rolkooi en een AP-reminstallatie. Wie de Exige Cup 260 enkel op het circuit wil loslaten, kan daar nog FIA-goedgekeurde Recaro's bij installeren, een gelimiteerd sper en slicks. De 'gewone' Exige Cup 260 moet 56.034 euro kosten zonder BTW. Daarvoor krijg je een alles-of-niets-scheurijzer dat in 4,1 seconde 100 km/u rijdt en vijf tellen later de 160 km/u ziet langs komen. Stoppen doet hij pas bij 237 km/u.

18-02-2008, 19:14 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corvette 427 Z06
Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de Corvette 427 Z06 willen de heren bij GM de 'Big Block' Stingray-modellen van midden jaren '60 terug leven in blazen. De 427 in de naam verwijst naar het aantal 'cubic inches' dat die motoren tussen 1966 en 1969 aan boord hadden. Niet toevallig is dat ook de maat van de 7,0 liter LS7 V8 uit de huidige Z06. Om die gelijkenis dus wat extra in de verf te zetten, komen er exact 427 van deze speciale Corvettes op de markt in de USA en Canada, terwijl er 78 buiten Noord-Amerika worden gesleten. Blijkbaar moeten de Amerikanen nogal in een symbolische bui zijn geweest, want als je het aantal geproduceerde exemplaren optelt, krijg je een totaal van 505 stuks, wat 'toevallig' het aantal pk's zijn dat de Z06 onder de kap heeft. De Corvette 427 Z06 laat zich kenmerken door een rode metaalkleur en zwarte striping. Speciale velgen en een aangepast lederen interieur vervolledigen het plaatje. Motorisch gezien verandert er niets. De gelimiteerde versie moet in de States 84.195 dollar gaan kosten, wat bij ons neerkomt op 57.366 euro, weliswaar zonder invoertaksen. Geïnteresseerden moeten wel snel zijn.

18-02-2008, 19:06 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Proton Satria R3:
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Maleisische autobouwer Proton stelt op de Melbourne Motor Show zijn nieuwe 'hot hatch' voor, de Satria R3. Buiten de Belgische eigenaars die zich zo'n Maleisische vierwieler wisten aan te schaffen, denkt iedereen bij het horen van de naam Proton onmiddellijk aan een eenvoudige manier van betalen. Toch hebben die Aziaten wel wat in huis, aangezien zij ook de eigenaars zijn van...Lotus. Van de Britten leerde ze dat lichte wagens met een doordachte krachtbron spetterende prestaties kunnen opleveren. R3, Protons eigen sportdivisie, kreeg de opdracht die filosofie om te zetten in een GTI, wat dus uiteindelijk resulteerde in de Satria R3. Veel is er niet vrijgegeven over de nieuwste Proton, alleen de zekerheid dat hij zeker in productie gaat en dat hij dus in Melbourne zal staan blinken. Bij de Europese merken moeten ze nog niet onmiddellijk vrezen voor een extra concurrent, aangezien de wagen meer dan waarschijnlijk voorbehouden blijft voor Australië en omstreken. Maar het levert wel leuke plaatjes op natuurlijk.

18-02-2008, 19:06 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spyker C12
Met de Spyker C12 Zagato viert de Nederlandse fabrikant zijn debuut in de Formule 1. Het is daarmee ook de eerste keer dat er kenmerken van de F1-auto worden opgenomen in het design van een Spyker sportwagen. Daarom onthulde niemand minder dan Adrian Sutil - formule 1 coureur bij Spyker - de nieuwe C12 Zagato op de autoshow van Genève. Veel overeenkomsten De ontstaansgeschiedenis van Spyker en Zagato komen voor een groot deel met elkaar overeen. Beide fabrikanten maken daarnaast dankbaar gebruik van de moderne technieken uit de vliegtuigindustrie, zoals lichtgewicht materialen en een perfecte aërodynamica. Maar dat staat natuurlijk niet alleen garant voor een solide samenwerking. Hoofdverantwoordelijk is Spyker CEO, Victor Muller, die zegt een grote voorliefde te hebben voor het Italiaanse designhuis. Hij heeft dan ook verschillende modellen van Zagato in zijn privé-collectie. “De samenwerking met Zagato is makkelijk te verklaren. Beide bedrijven hebben een rijke historie op het gebied van de luchtvaartindustrie en in de racerij. Een betere combinatie van design, prestaties en vormgeving is dan ook moeilijk te vinden.” Aluminium body De Spyker C12 Zagato is volledig uit aluminium opgetrokken en heeft de C12 Spyder als basis. Net zoals een jaar eerder het geval was bij de Super SUV D12 Peking tot Paris is ook de Zagato in een kort tijdsbestek van vier weken gebouwd. De SUV gaat overigens eind dit jaar in productie, waarna de eerste exemplaren in de lente van 2008 de weg op gaan. Voor de aandrijving van de C12 Zagato zorgt een 6,0 liter, twaalfcilinder blok met 500 pk. Deze motor is afkomstig van Audi, die de krachtbron met W12 aanduidt. De 100 km/u barrière bereikt ie in slechts 3,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 310 km/u. Schakelen gebeurt handmatig met een zesbak of door een automaat met schakelflippers achter het stuur. De tellers zijn ontwikkeld door Chronoswiss en Zagato staat garant voor het volledig in leer uitgevoerde interieur met een geborsteld aluminium afwerking voor instrumentenpaneel. Bijna 500.000 euro Accenten die aan de Formule 1 refereren zijn onder meer de neus, de luchtinlaat, buitenspiegels, het rode knipperlampje bij regenachtig weer achterop en de diffuser. Het panoramische dak heeft vervolgens de typische Zagato bulten bovenop. De Spyker C12 Zagato kost 495.000 euro, exclusief belastingen. Exclusiviteit gegarandeert: er worden slechts 24 exemplaren gebouwd.







17-02-2008, 20:06 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw automerk farboud GTS
We zijn weer een automerk rijker, deze zomer komt de Farboud GTS namelijk op de markt. De Britse autofabrikant gaat de Farboud GTS leveren op de Engelse en Amerikaanse markt. De sportauto wordt aangedreven door een V6 die naar wens 275 of 375 pk levert. De Farboud GTS is een initiatief van Arash Farboud. Alleen de realisatie was voor de initiatiefnemer een groot probleem. Tot hij Chris Marsh ontmoette. Marsh heeft onder andere aan de wieg gestaan van de Invicta S1 en diverse Marcos-modellen. Nadat Farboud hoorde dat Marsh slechts in 18 maanden tijd de Invicta S1 als een top secret project heeft weten te ontwikkelen was hij zeer onder de indruk. Voor hem was er dan ook maar één persoon die de Farboud GTS kon gaan ontwikkelen. Britse sportauto Het ontwerp van de GTS is duidelijk een moderne interpretatie van een Engelse sportauto. De auto is geheel met de computer ontworpen en wordt gekenmerkt door vloeiende lijnen. De voorzijde heeft wel wat weg van de Porsche Carrera GT en de achterzijde doet in de verte wat denken aan een Lotus Elise/Exige. Niet Spartaans Binnenin wordt de indruk gewekt dat de cockpit zeer Spartaans is. Het stuurwiel is voorzien van diverse knopjes en lijkt daarmee op het stuurwiel uit een Ferrari. Verder zien we een simpele cockpit, aluminium pedalen en zeer dikke sportstoelen. Ondanks deze Spartaanse uitstraling is de auto voorzien van diverse luxe voorzieningen. Zo beschikken bestuurder en passagiers over climate control, een audiosysteem met MP3- en iPod-aansluiting, elektrische ramen en spiegels en met leer beklede stoelen. Cosworth-motor Motorische biedt Farboud de koper twee mogelijkheden. Beide motoren zijn afkomstig van Cosworth en meten 3,0 liter cilinderinhoud. De minst krachtige zescilinder levert een vermogen van 275 pk. Wie meer vermogen wenst kan kiezen voor de Supercharged zescilinder met een vermogen van 375 pk. De motor ligt in beide gevallen achterin en het vermogen wordt middels een handgeschakelde zesbak overgebracht op de achterwielen. Zomer 2007 leverbaar De Farboud GTS wordt in principe alleen geleverd op de Britse en Amerikaanse markt. Uiteraard is er via ‘grijze import’ veel mogelijk. Net na de zomer van 2007 zal de productie van de Farboud GTS van start gaan. Elk model wordt met de hand gemaakt en de productie zal daardoor zeer beperkt zijn. Kortom, we zijn een exclusief automerk rijker.





17-02-2008, 20:02 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lotus
Lotus is terug met een instapmodel van de Elise, onder de naam Elise S. Door het wegvallen van de K-motoren van Rover viel de Elise S weg uit het modellengamma. Dankzij een nieuwe Toyota-motor is de Elise S terug. Het wegvallen van de K-motoren betekende voor Lotus het einde van de Elise S. Voor liefhebbers over de hele wereld was dit een teleurstelling. De Elise S was immers de goedkoopste Elise en daardoor beter bereikbaar dan de krachtigere Elise R. Vanaf heden vult Lotus het gat weer op met de komst van een nieuwe Elise S. 136 pk Onder de motorkap ligt een moderne 1.8 liter benzinemotor van Toyota. De motor beschikt over variabele kleptiming en is goed voor een vermogen van 136 pk. Het vermogen is volledig beschikbaar bij 6.200 tpm. Het maximum koppel van 172 Nm is bij 4.200 volledig beschikbaar. Bij Lotus draait alles om een zo laag mogelijk gewicht. De Elise S is voor een groot deel opgetrokken uit aluminium. Dankzij het gebruik van aluminium en andere lichte materialen weegt de sportauto slechts 860 kg. Het vermogen in combinatie met het lage gewicht stelt de Elise S in staat om in 6,3 seconden naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid ligt op 205 km/h. Optisch geen verschillen Het uiterlijk van de Elise S verschilt niet van dat van de Elise R. Ook de uitrusting is gelijk en kan naar wens met diverse opties worden aangekleed. Standaard is de Elise S voor de echte liefhebber vrij Spartaans uitgevoerd. Wie toch graag wil beschikken over comfortverhogende zaken kan zich wenden tot de optielijst. Elise 111R wordt Elise R Met de komst van de Elise S ondergaat de Elise 111R een naamsverandering. Het model gaat voortaan als Elise R door het leven.



17-02-2008, 19:58 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alfa romeo
Alfa Romeo heeft de productieversie van de 8C Competizione klaar. De auto staat als wereldprimeur op de Autosalon van Parijs en is een directe afgeleide van de in 2003 gepresenteerde conceptcar. De wonderschone 8C Competitionze gaat in een gelimiteerde oplage gebouwd worden. Drie jaar geleden stond de 8C Competizione als wereldprimeur op de IAA 2003 in Frankfurt. De auto trok zoveel belangstelling en oogste zo enorm veel lovende woorden dat er voor Alfa Romeo bijna geen keuze meer was. De auto moest in productie gaan! Inmiddels drie jaar laten is de Autosalon in Parijs het toneel van de wereldpremière van de productieversie van de 8C Competizione. Gelukkig heeft Alfa Romeo het design onaangetast gelaten en de auto rechtstreeks doorontwikkeld naar een productiemodel. Maserati achtcilinder De beeldschone Italiaanse sportauto is ontwikkeld in samenwerking met Maserati. De achtcilinder benzinemotor is dan ook afkomstig van de Italiaanse collega´s en zal ook in de nieuwe Maserati Coupé geleverd gaan worden. Met een inhoud van 4.7 liter is de V8 goed voor een vermogen van 450 pk en een koppel van 470 Nm. Maar liefst 80% van het koppel is al bij 2.000 tpm beschikbaar. Het vermogen wordt middels een zestraps automaat overgebracht op de achterwielen. Ondanks dat er over prestaties nog met geen woord wordt gerept kunnen wij al wel raden dat de 8C Competizione daarin niet teleur zal stellen. Een sprint vanuit stilstand naar de honderd moet binnen 5 seconden te realiseren zijn. Koolstofvezel Om die sportieve prestaties te behalen is getracht het gewicht van de auto zo laag mogelijk te houden. De carrosserie is van koolstofvezel en daardoor behalve zeer licht ook extreem sterk. Om de materiaalkeuze aan de inzittenden te tonen werd een groot deel van het interieur hiermee bekleed. Gelimiteerde oplage Volgend jaar (2007) zal de 8C Competizione in een gelimiteerde oplage van 500 stuks worden verkocht. Grote kans dat de productie binnen de kortste keren is uitverkocht!





17-02-2008, 19:53 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jeep
Jeep combineert elektromotoren en een schone dieselmotor in de Renegade Concept. Daarmee is deze conceptcar een hybride en laat ook Jeep zien te werken aan een schonere toekomst. Dat alles uiteraard wel met behoud van de merkwaarden die Jeep groot hebben gemaakt; robuust en stoer. Het avontuurlijke karakter dat elke Jeep kenmerkt wil het merk uiteraard niet verliezen. En deze conceptcar – die de toekomst weergeeft – straalt dat dan ook uit. Het minimalistische karakter van de Renegade Concept blijkt al uit zijn uiterlijk. Hij heeft enorme wielen, een laag uitgesneden voorruit, vrijstaande koplampen en geen dak. Zodoende zijn de inzittenden van de Renegade altijd één met de natuur. Dat geldt ook voor de gebruikte materialen. Zo zijn de stoelen voorzien van schuim op sojabasis. Het dashboard is bekleed met urethaan en het stuur bestaat uit een combinatie van aluminium en siliconen. Het onderstel bestaat evenals het interieur uit één stuk (aluminium) en zijn van herbruikbare grondstoffen voor gemaakt. Al met al gebruikt het Renegade concept een minimaal aantal onderdelen. Dat leidt weer tot een eenvoudiger en (energie)efficiënter productieproces. Bovendien zijn alle gebruikte materialen recyclebaar. Ook daarin bedoelt Jeep met ‘één met de natuur’. Eén met de natuur De Renegade Concept heeft geen traditionele bedrading, maar beschikt over draadloze elektronica, die is ondergebracht in een uitneembare unit. Het centrale display op de middenconsole is draaibaar opgehangen en is zodoende door zowel de bestuurder als de passagier te gebruiken. De gekozen versnelling en aandrijfvorm wordt centraal op het stuur weergegeven op een LED-scherm. Via dit scherm zijn ook wijzigingen door te voeren. Ook in andere opzichten is het interieur een toonbeeld van functionaliteit. De deurhendels zijn bijvoorbeeld van onverwoestbaar canvas, er is een ‘thermo-unit aanwezig waarin voedsel of drank naar keuze warm of koel gehouden kan worden en in de wagenvloer is een afvoer opgenomen. Mocht de Renegade Concept in een regenbui terecht komen, dan is het water zo weer verdwenen: de structuur van de vloermatten is zodanig dat al het water naar het laagste punt met de afvoer wordt geleid. Uiteraard zijn ook de bekleding van de stoelen en andere materialen in het interieur waterbestendig. Kortom: de Jeep Renegade Concept tilt functionaliteit en fun naar een compleet nieuw niveau. Daarbij is hij opgebouwd uit een minimaal aantal (natuurlijke) onderdelen en is hij volledig recyclebaar. Nooit eerder kon avontuurlijk genieten op een dergelijke duurzame wijze. Hybride: elektro- en dieselmotor Motorisch beschikt de Renegade over twee 268 pk sterke elektromotoren; één voor elke as. Een lithium-ion accupakket zorgt daarbij voor een actieradius van zo’n 65 kilometer. In de praktijk blijkt dat dit ruim voldoende is voor bijvoorbeeld het doen van de boodschappen of een enkele reis van het dagelijks woon-werkverkeer. Net als de Chrysler ecoVoyager en de Dodge ZEO is de Jeep Renegade een Plug-In Hybride en hergebruikt hij remenergie. Daarbij beschikt de Renegade Concept over een achterin geplaatste driecilinder BLUETEC-dieselmotor met een inhoud van 1,5 liter en een vermogen van 115 pk. De totale actieradius bedraagt zo’n 650 kilometer. De kracht van de elektromotoren en de BLUETEC diesel wordt via een geavanceerd 4x4-systeem met tussenbak en lock-functie verdeeld over de vier wielen. Daarbij zijn een topsnelheid van 145 km/h en een ‘0-100’ in 8,5 seconden mogelijk. Voorproefje Net als de in Detroit gepresenteerde Chrysler ecoVoyager en Dodge ZEO is de Jeep Renegade bedoeld als voorproefje voor een volgende stap wat betreft de ontwikkeling van alternatieve aandrijfconcepten binnen Chrysler. Speciaal daarvoor heeft Chrysler het bedrijfsonderdeel ENVI opgericht. Deze divisie houdt zich specifiek bezig met de ontwikkeling van elektrisch en milieuvriendelijk aangedreven voertuigconcepten.









17-02-2008, 19:51 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.honda S2000 CR
Honda presenteert de S2000 CR conceptcar. Deze supersportieve versie van de S2000 is een die-hard sportauto die er op gericht is om spectaculaire prestaties neer te zetten. Zowel onderhuids als qua uitstraling werd de S2000 CR behoorlijk aangepakt. De Honda S2000 staat bekend als een pure sportauto. De achterwielaangedreven roadster is in de CR-uitvoering echter nog veel puurder. De auto is lichter, stijver en bovendien veel agressiever om te zien. Aan de voorzijde is een nieuwe voorspoiler gemonteerd en op de achterklep pronkt een forse vleugel. De lichtmetalen wielen meten 17 inch van formaat. Wie dan nog niet doorheeft dat dit een bijzondere S2000 betreft ziet het wel aan het CR-logo op de voorschermen en de achterzijde. Aluminium hardtop Het interieur beschikt over sportieve stoelen die zijn afgewerkt met ene geel gekleurd stiksel. De diverse carbon en aluminium accenten verhogen de sportieve sfeer. In tegenstelling tot de gewone S2000 is de S2000 CR voorzien van een hardtop in plaats van een stoffen dak. De hardtop is gemaakt van aluminium en zorgt voor een forse gewichtsbesparing van bijna 50 kg. Zaken als een radio/CD-speler en airco zijn optioneel. Dit om zoveel mogelijk gewicht te besparen. 237 pk VTEC-motor Bij deze sportieve uitstraling hoor een passende wegligging. De veren en dempers werden aan sportievere eisen aangepast en bovendien is de gewichtsverdeling met 50/50 nu ideaal. De 2.2 liter viercilinder VTEC-motor werd gekieteld tot een vermogen van 237 pk bij 7.800 tpm. Gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak met extra korte verzetten moet dit de sportieve rijervaring compleet maken. Najaar 2007 in de VS De Honda S2000 CR komt in het najaar van 2007 in de VS op de markt. Of het model ook naar Europa zal komen is onbekend.







17-02-2008, 19:41 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hyundai
Hyundai heeft met de Genesis Coupé concept de meest aansprekende Hyundai ooit gepresenteerd. De achterwielaangedreven sportcoupé van de Koreanen is met ruim 300 pk bovendien ook nog eens de sportiefste Hyundai ooit. En het model gaat in productie. In het voorjaar van 2009 staat de Genesis Coupé bij de Amerikaanse dealers. Eerder dit jaar onthulde Hyundai de Genesis Sedan. Deze luxueuze en tevens sportieve limousine zal volgend jaar in productie gaan. Op de Motor Show van Los Angeles lanceerde Hyundai deel twee in de vorm van deze Genesis Coupé concept. Dit model zal een jaar later op de markt komen. Hyundai wil met deze twee nieuwe modellen de concurrentie aangaan in het premium segment. Merken als BMW, Audi, Mercedes, Lexus en Infiniti krijgen er met deze Koreaan een concurrent bij. Vooral dankzij de scherpe prijsstelling moet Hyundai in dit segment de nodige verkopen kunnen gaan realiseren. Voorlopig echter alleen in de VS. De beide modellen staan namelijk bij ons niet op de agenda. Sonic Orange Terug naar de conceptcar die door Hyundai zelf wordt bestempeld als de meest bloedstollende, meest begeerlijke en meest spraakmakende Hyundai ooit. Vooral de prestaties, maar ook het design spreken tot de verbeelding. Met zijn ´Sonic Orange´ lak is de Genesis Coupé absoluut een aandachtstrekker. Zijn design is gebaseerd op de eerder gepresenteerde HCD9 Talus (uit 2006) en de HCD8 (uit 2005). Aansprekend zijn ook de 20 inch lichtmetalen wielen en het carbon dak. V6 met aansprekende prestaties Onder de motorkap ligt een 3.8 liter V6 motor met een vermogen van meer dan 300 pk en een koppel van ruim 340 Nm. Dat resulteert in een acceleratie van 0-100 km/h in slechts 6 seconden en een topsnelheid van 250 km/h (begrensd). Schakelen gebeurt met een handgeschakelde zesbak, maar de verwachting is dat een automaat met sequentiële schakelmogelijkheid ook op de planning staat. Alleen voor de VS Zoals gezegd staat de Hyundai Genesis Coupé voor het voorjaar van 2009 gepland. Voorlopig alleen voor de Amerikaanse markt, maar je weet het nooit. Lexus en Infiniti waren voorheen ook enkel in de VS leverbaar.





17-02-2008, 19:33 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
16-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lexus LF-A
In 2005 presenteerde Lexus de LF-A op de NAIAS, in 2007 staat het nagenoeg productierijpe exemplaar wederom in Detroit. Lexus zelf laat dan ook weten zeer dicht bij een productieversie te zijn. In twee jaar tijd is er het nodige veranderd, maar de basis van een pure sportauto met Lexus-kenmerken is blijven bestaan. De conceptcar LF-A stond in 2005 als wereldprimeur op de NAIAS in Detroit. De LF-A was echter meer dan zomaar een conceptcar. Het model stond namelijk model voor de nieuwe designrichting van Lexus zoals we die inmiddels kennen onder de naam L-Finesse. Daarmee was de LF-A een voorbode voor nieuwe modellen zoals die inmiddels bij de Lexus-dealers staan. Denk daarbij aan de IS, de GS en de LS. Maar Lexus had meer plannen met de LF-A. De auto gaat namelijk binnenkort in productie. In Detroit presenteerde Lexus dan ook een nagenoeg productierijp exemplaar van de LF-A. Bijgeslepen design Aan het design van de auto is het één en ander bijgeslepen. In de basis blijft de sportauto echter gelijk aan de conceptcar zoals die twee jaar geleden werd gepresenteerd. Voor de aandrijving zorgt een V10 die net achter de bestuurder en passagier is geplaatst. De motor levert meer dan 500 pk en brengt dit vermogen over op de achterwielen. Dat moet het mogelijk maken om een topsnelheid van ruim 320 km/h te behalen. F-label Net als bij de IS-F kenmerkt ook de LF-A het ´F´-logo op de voorschermen. Hiermee maakt Lexus duidelijk dat ook dit model onderdeel uitmaakt van het nieuwe F-label van de Japanse fabrikant. Binnenkort verwachten wij meer duidelijkheid over de exacte komst van de LF-A.





16-02-2008, 18:27 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercedes SL
Mercedes presenteert een nieuwe generatie van de SL-klasse. De open sportauto heeft een grondige facelift ondergaan waarbij voornamelijk het front stevig werd aangepakt. Ook het interieur werd beetgepakt. Onderhuids zien we onder meer de komst van een nieuwe zescilindermotor in de vorm van de SL 280. Met de nieuwste generatie van de SL-klasse zet Mercedes een traditie voort die al in 1954 begon met de legendarische 300 SL met vleugeldeuren en de eerste SL Roadster in 1957. Sindsdien werden er meer dan 630.000 SL’s geproduceerd. In 2001 presenteerde Mercedes de huidige generatie van de SL. Dat model onderging in 2006 een subtiele facelift waarbij vooral ook de techniek werd aangepast. Anno 2008 ondergaat de SL wederom een facelift, maar dit maal heeft Mercedes het niet zachtzinnig aangepakt. Sportiever design Een van de doelstellingen bij het nieuwe ontwerp was het meer benadrukken van het sportieve karakter van de auto. Dat zien we onder meer terug in het compleet nieuwe front waar de ronde koplampunits plaats hebben moeten maken voor nieuwe exemplaren. Net als bij zijn voorgangers is ook de voorkant van de nieuwe SL-klasse een trendsetter voor het gezicht van toekomstige Mercedes-Benz-personenauto’s. Ook aan de achterkant ziet de auto er nog breder en sportiever uit, vooral dankzij de achterbumper met diffusor-look, zoals in de racerij. Het interieur wordt gekenmerkt door nieuwe materialen, kleurstellingen en een volledig nieuw stuurwiel. Motorengamma; nieuw instapmodel Qua motorengamma zien we de komst van een nieuw instapmodel in de vorm van de SL 280. De V6 in het vooronder van de SL 280 ontwikkelt een vermogen van 231 pk en een koppel van 300 Nm. Dat resulteert in een 0-100 km/h sprint in 7,8 seconden. Tegelijkertijd werd de SL 350 voorzien van een nieuwe V6. De motor levert 16 procent meer vermogen en komt daardoor op 315 pk en 360 Nm. De 0-100 km/h sprint verloopt in 6,2 seconden en het verbruik nam ondanks de toegenomen prestaties met 0,4 liter af. De krachtigste motoren in de SL-klasse zijn de achtcilinder in de SL 500 met een vermogen van 388 pk en de V12-motor in de SL 600, die met zijn twee turbocompressoren een vermogen levert van 517 pk. Meer sportiviteit, extra veiligheid en comfort Om de sportiviteit verder te benadrukken ontwikkelde Mercedes het Dynamic Steering-systeem. Dat systeem debuteerde kort geleden op de vernieuwde SLK en zorgt voor een directer stuurgedrag. Het werkt volgens het principe dat naarmate het stuurwiel verder wordt gedraaid, neemt de stuurverhouding toe, waardoor het nemen van bochten minder stuurbeweging vergt. Eveneens nieuw en vooral toegespitst op veiligheid is het Intelligent Light System dat vorig jaar debuteerde op de E-klasse. Dit systeem omvat vijf verschillende verlichtingsfuncties die speciaal zijn aangepast aan de actuele omstandigheden, bijvoorbeeld op de snelweg in twee verschillende standen, afhankelijk van de snelheid, in bochten of bij mist. Tot slot doet ook Airscarf zijn intrede in de SL-klasse. Het systeem is geintegreerd in de stoelen en zorgt er dankzij warme lucht voor dat je een soort van sjaal om je nek krijgt. Zo kan open rijden ook met koude temperaturen leuk zijn. Het systeem is overigens bekend uit de SLK. Entertainment Voor informatie, communicatie en entertainment is de SL-Klasse ook uitstekend uitgerust met het standaard COMAND-systeem. Dit bestaat uit een CD-/DVD-wisselaar, een tuner en telefoonbedieningspaneel, een lezer voor SD-geheugenkaarten, een Bluetooth-functie voor draadloos telefoonverkeer en een groot 6,5 inch kleurenscherm. Als optie is het COMAND APS-systeem met pan-Europese hard-disk-navigatie, een ingebouwde CD-/DVD-wisselaar voor zes schijfjes en een muziekregister voor zo’n 1000 MP3-bestanden leverbaar. Dankzij een als optie leverbare media-interface in de middenconsole kunnen voor het eerst ook een iPod, een USB-stick of andere externe geluidsbronnen op het COMAND-systeem worden aangesloten. Voor een optimale geluidsbeleving kan worden gekozen voor het Harman Kardon “Logic7”-geluidssysteem met een vermogen van 510 watt. Prijzen De vernieuwde Mercedes SL staat vanaf april 2008 bij de dealers. De prijzen beginnen bij € 107.751,- voor de SL 280. Daarmee is de vanafprijs met zo´n 14.000 euro gedaald dankzij de komst van de SL 280. Tegelijkertijd werd ook de SL 350 met een prijs van € 117.544,- enkele duizenden euro´s goedkoper. Tot slot hebben de topmodellen SL 500 en SL 600 een prijskaartje van respectievelijk € 153.226,- en € 209.659,- gekregen.







16-02-2008, 18:23 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lamborghini
Krachtiger, sportiever en nóg sneller: dit is de Lamborghini Murciélago LP640. De Murciélago LP640 heeft maar liefst 60 pk meer vermogen, heeft een sportiever front en is 0,4 seconden sneller in de sprint naar honderd. In 2001 presenteerde Lamborghini de Murciélago. De nieuwe sportauto van Lamborghini was de opvolger van de Diablo. Vijf jaar later komt Lamborghini met de Murciélago LP640, een vernieuwd model op basis van de in 2001 gepresenteerde sportauto. De toevoeging LP640 staat voor de in lengterichting geplaatste motor (LP = Longitudinale Posteriore) en de cijfers ´640´ staan voor het motorvermogen. Behalve de flink gewijzigde motor heeft Lamborghini ook het exterieur en interieur bijgeschaafd en werden er diverse modificaties aan de versnellingsbak, vering, uitlaat, remmen en elektronica doorgevoerd. Agressievere uitstraling Dankzij de vernieuwde voor- en achterbumper heeft de Murciélago een agressievere uitstraling gekregen. Vooral het front oogt nu veel dikker. Aan de achterkant heeft Lamborghini behalve de vernieuwde bumper en gewijzigde achterlichten ook de uitlaatpijpen aangepast. De einddempers zijn voortaan weggewerkt in de diffuser. Een nieuwe optie voor de Murciélago is de transparante motorkap die ons een blik op de V12 gunt. De zijspiegels en ruitenwissers zijn aangepast om de aërodynamica te verbeteren. 0-100 km/h in 3,4 seconden De meest belangrijke wijzigingen heeft Lamborghini aan de motor doorgevoerd. De V12 heeft een vergrote boring en slag waardoor de cilinderinhoud is toegenomen van 6.2 naar 6.5 liter. Het al niet zielige vermogen van 580 pk is toegenomen met 60 pk tot 640 pk bij 8.000 tpm. De 12 cilinder motor ontwikkelt een maximum koppel van 660 Nm bij 6.000 tpm. Behalve de vergrote cilinderinhoud hebben ook de vernieuwde krukas, nokkenassen en het uitlaatsysteem bijgedragen aan de vermogenstoename. Het toegenomen vermogen heeft geresulteerd in een flinke verbetering van de prestaties. Lamborghini laat de concurrentie weer schrikken door met de Murciélago LP640 een sprint van 0-100 km/h in 3,4 seconden neer te zetten. Daarmee is de LP640 maar liefst 0,4 seconden sneller dan zijn voorganger. Vierwielaandrijving Meer vermogen en een hoger koppel stellen hogere eisen aan de aandrijflijn. Lamborghini heeft de versnellingsbak aangepast om het hogere vermogen en koppel beter aan te kunnen. Verder werd het differentieel aangepast. Standaard beschikt iedere Murciélago over permanente vierwielaandrijving. Het systeem werkt zonder elektronica en geheel zelfstandig. In normale omstandigheden wordt 70 procent van het vermogen naar de achterwielen gestuurd en 30 procent naar de voorwielen. Maar wanneer de situatie er om vraagt kan maar liefst 100% van het vermogen naar één van de beide assen worden gestuurd. Privilegio Ook het interieur kon niet ongemoeid worden gelaten. De sportstoelen hebben de grootste wijzigingen ondergaan en zijn zelfs compleet vernieuwd. Vanaf heden zullen de stoelen worden bekleed met leer dat in een ruitjesmotief is gestikt. Dit stikmotief wordt ook toegepast op de deurbekleding. Het instrumentenpaneel werd voor een groot deel aangepast en standaard monteert Lamborghini een 6,5 inch entertainmentsysteem van Kenwood. Dankzij het ´Privilegio´ programma kan iedere klant zijn Murciélago geheel naar wens aankleden. In de fabriek in Sant´Agata Bolognese kan de klant zelf de kleuren van zowel in- als exterieur bepalen en bovendien specifieke wensen laten doorvoeren.







16-02-2008, 18:20 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lotus
Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de Lotus Exige hebben ze daar in Hethel al een go-cart op speed, maar als de mannen van lotus Sport er zich mee gaan bemoeien, is het hek helemaal van de dam. De 260 in zijn naam verwijst naar het aantal geproduceerde pk's die het 1,8 liter grote toyota-blokje uitspuwt. Geholpen door een 'supercharger' en een verbeterd motormanagement zet deze Exige Cup 260 5 pk meer op de wielen dan zijn illustere voorganger uit 2007. Voorts mag deze Exige zich ook beroepen op een aantal zaken waar de andere Lotus-producten vandaag al mee rondrijden, zoals een Launch Control en tractiecontrole. Lotus Sport vulde dat aan met specifieke sportstoelen, Yokohama-rubbers, aanpasbare veerpoten, een rolkooi en een AP-reminstallatie. Wie de Exige Cup 260 enkel op het circuit wil loslaten, kan daar nog FIA-goedgekeurde Recaro's bij installeren, een gelimiteerd sper en slicks. De 'gewone' Exige Cup 260 moet 56.034 euro kosten zonder BTW. Daarvoor krijg je een alles-of-niets-scheurijzer dat in 4,1 seconde 100 km/u rijdt en vijf tellen later de 160 km/u ziet langs komen. Stoppen doet hij pas bij 237 km/u.

16-02-2008, 18:06 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
14-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgan lifecar
In Genève zal de Morgan LifeCar debuteren. Deze klassieke gelijnde sportauto heeft een hypermoderne inborst. Onder de typisch Britse carrosserie gaat namelijk een brandstofcel schuil. Morgan presenteert hiermee een emissievrije auto. Vorig jaar liet Morgan de eerste schetsen zien van het project dat als ´LifCar´ door het leven gaat. In samenwerking met onder andere de Oxford University, QinetiQ (brandstofcel), BOC (tankstation) en OSCar (design) is Morgan al tweeënhalf jaar bezig aan het project. Daarbij streeft de autofabrikant naar een klassiek gelijnde sportauto met een zeer milieuvriendelijk karakter. Elektromotoren en brandstofcel Op de Autosalon van Genève zal de LifeCar voor het eerst aan het publiek worden getoond. Ondanks dat het klassieke design typisch Morgan is - en daarmee aan vervlogen tijden doet denken - is de auto hypermodern. Onderhuids zijn vier elektromotoren gemonteerd die elk een wiel aandrijven. Voor het opwekken van deze elektriciteit monteert Morgan een brandstofcel. Het resultaat is dat er uit de uitlaat slechts water(damp) komt en de auto geheel emissievrij rijdt. Productiemodel Over een mogelijk productiemodel wordt niet gesproken. Het zou echter zonde zijn dat Morgan en haar partners na drie jaar ontwikkeling het project eenmalig presenteren en daarna een museum inrijden. Wij denken dan ook dat we nog meer gaan horen van de LifeCar.



14-02-2008, 15:21 Geschreven door thomasdaniel  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

dit zijn mooie auto's


Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

E-mail mij

druk op de onderstaande knop om ons te emailen


onze website is cool
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Rondvraag / Poll
ben jij naar game mania geweest
ja
nee
ik ga binnekort
ik ga niet
Bekijk resultaat


Foto

Foto

games

Foto

Gastenboek
  • Gaaf

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs