Inhoud blog
  • Artega GT vanaf deze zomer productieklaar
  • Carlsonn bereikt 700 pk grens met CK65
  • Lamborghini Murciélago met BF Performance GT-kit
  • Tuner 9ff heeft met zijn interpretatie van de GT3 een nieuw snelheidsrecord gevestigd.
    Zoeken in blog

    AutoCouture

    03-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    <script type="text/javascript"><!--
    google_ad_client = "pub-1876608297933649";
    /* 728x90, gemaakt 3-6-08 */
    google_ad_slot = "2687104842";
    google_ad_width = 728;
    google_ad_height = 90;
    //-->
    </script>
    <script type="text/javascript"
    src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
    </script>

    03-06-2008 om 19:26 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Artega GT vanaf deze zomer productieklaar
    Eindelijk kan Paragon – het moederbedrijf van Artega – ons melden dat de Artega GT klaar is voor productie. Vanaf aankomende zomer zal de Artega GT de aanval openen op de Porsche Cayman.


    Paragon doet een poging iedere dag twee GT’s van de band te laten rollen. Daar zal naar verloop van tijd ook een rechtsgestuurde versie en een cabriolet tussen zitten. Een dealernetwerk is er nog niet, maar men is druk bezig om deze op te zetten.

    Ervaren ontwikkelingsteam
    Grondlegger en directeur van Paragon Klaus Dieter Fers debuteerde met de Artega GT in 2007 op het Autosalon van Genève. De Artega GT is in samenwerking met Karl-Heinz Kalbfell en wijlen Albrecht Graf Goertz (ontwerper van de legendarische BMW 507) ontwikkeld. Ex-ontwerper van Aston Martin Henrik Fisker zetten tekende de Artega GT. Geen onbekenden in de auto-industrie, dus succes verzekerd zou je zeggen.

    Lichte compacte sportwagen
    Met een lengte van 3,95 meter, een breedte van 1,87 meter en een hoogte 1,18 meter kan de Artega GT een uiterst compacte sportwagen genoemd worden. Een 300 pk sterke 3.6 liter V6 maakt het mogelijk dat de GT geen moeite heeft om van z’n plek te komen. De motor is afkomstig uit de Passat R36. Ook de daaraan gekoppelde zestraps DSG-automaat is afkomstig van Volkswagen.

    De carrosserie wordt grotendeels uit carbon opgetrokken. Een aluminium spaceframe dient als basis. Hierdoor zal het gewicht slechts circa 1.200 kg bedragen. Nul naar honderd wordt zo binnen vijf seconden afgewerkt en een topsnelheid van 270 km/h is realistisch te noemen.





    09-05-2008 om 20:50 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carlsonn bereikt 700 pk grens met CK65
    Carlsson introduceert een monster van een wagen. De normale CL600 is al geen watje, maar wat de heren van Carlsson met deze motor uitgehaald heeft is onvoorstelbaar. Het vermogen komt bij de Rocket van Brabus in de buurt.
    In deze kleurstelling valt de wagen goed op. De agressieve bodykit doet hier nog een schepje bovenop. Maar de - grotendeels van carbon gemaakte - spoilers zijn er niet alleen voor de sier. Ze moeten de auto stabieler maken op hoge snelheden. Voor de binnenkant is Etienne Aigner verantwoordelijk. Deze tassenontwerper voorziet de auto van een chique interieur met leer en alcantara.

    700 pk!
    De Carlsonn Aigner CK65 ‘Eau Rouge’ is gebaseerd op de Mercedes CL600 die standaard 517 pk levert. Op zich niet verkeerd, maar het kan altijd beter moet Carlsson gedacht hebben. Een nieuw motormanagment, een nieuw inlaatsysteem, verbeterde intercooler en een ander uitlaatsysteem zorgen ervoor dat het vermogen flink steeg. De V12 bi-turbo levert nu namelijk 700 pk en een koppel van 1.100 Nm. Het zorgt voor een sprint van nul naar honderd in 3,9 seconden en een begrensde top van 320 km/u.

    Elektronisch verlaagd
    Om dit vermogen een beetje op de weg te houden wijzigt Carlsson onder andere het onderstel. Zo wordt de wagen elektronisch verlaagd met 30 mm. Ook worden er nieuwe banden gemonteerd, aan de achterkant zelfs 295 mm breed. De banden worden gemonteerd onder 21 inch lichtgewicht wielen.

    10 exemplaren
    Carlsonn zal maar tien Carlsonn Aigner CK65 ‘Eau Rouge’ modellen maken. Dit om de wagen extra exclusief te houden. De prijs exclusief belastingen bedraagt € 305.000,-. Tel daar de nodige BTW en BPM bij op en de prijs overstijgt zelfs de gemiddelde superexclusieve sportauto.






    09-05-2008 om 20:48 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Murciélago met BF Performance GT-kit
    BF Performance heeft de Lamborghini Murciélago naar een nog sportiever niveau getild. De GT-kit maakt de Murciélago tot een look-a-like GT-monster. Vooral wanneer de carrosserie in het wit gespoten is en de onderdelen in carbon zijn uitgevoerd maakt het de Murciélago ultrasportief.
    BF Performance is één van de weinig tuners die zich aan Lamborghini´s durft te ´vergrijpen´. Maar de Duitse tuner doet het wel met succes. Zo werd ook de Murciélago LP640 opnieuw onder de loep genomen. Daarbij hadden de ontwerpers het idee om de GT-auto van Lamborghini te vertalen naar een ontwerp voor het productiemodel. Het resultaat is een GT-bodykit. Aan de voorzijde bestaat deze uit een verstelbare voorspoiler die voor meer downforce moet zorgen. Aan de achterzijde zien we behalve een spoiler ook een forse diffusor. De zijskirts bepalen het beeld van opzij en ook de 19 inch (vóór) en 21 inch (achter) lichtmetalen wielen zijn beeldbepalend. Alle onderdelen zijn gemaakt van carbon en dat is naar wens van de klant ook zichtbaar te maken. Wie dat minder mooi vindt kan de delen in kleur laten spuiten.

    660 pk
    Het interieur is eveneens voorzien van diverse carbon elementen. Bovendien is er een compleet nieuw audiosysteem gemonteerd. Dat zal echter overbodig zijn, want de machtige V12 produceert al een indrukwekkend geluid waar zelfs de beste muziek niet tegenop kan. Overigens heeft BF Performance de krachtbron verder weten te tunen. De motor levert nu een vermogen van 660 pk in plaats van de standaard 640 pk. Alle kleine beetjes helpen moeten we maar denken…




    09-05-2008 om 20:44 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuner 9ff heeft met zijn interpretatie van de GT3 een nieuw snelheidsrecord gevestigd.
    Op het circuit van Papenburg reed deze 'gepimpte' Porsche een tijdje aan 409 km/u. Daarmee rijdt de 9ff GT9 3 km/u sneller dan de Bugatti, maar wel 2 km/u trager dan de SSC Ultimate Aero.

    Om dit huzarenstukje tot een goed einde te brengen, boorde 9ff de atmosferische 3,6 liter uit tot een mooi afgeronde 4 liter. Daarnaast koppelde het ook nog twee turbo's aan het blok wat uiteindelijk resulteerde in 987 pk.

    Een grote en krachtige motor bouwen is één ding, maar al die power moet ook nog op het asfalt raken. Vandaar dat 9ff de GT3 helemaal herbouwde, met een verlengde wielbasis en een eigen kont. Ook de luchtinlaat moest eraan geloven en werd voor de GT9 opgetrokken uit goud om de lucht zo koud mogelijk de motor in te sturen.

    9ff is nu van plan deze GT9 in beperkte oplage te gaan bouwen. Wie zich geroepen voelt, kan dus zo'n 'Über-Porsche' bestellen. Prijzen zijn er niet, maar voor hetzelfde geld kan je je waarschijnlijk ook wel een middelgrote vakantievilla aanschafen ergens aan de Côte d'Azure.



    09-05-2008 om 20:25 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A8GCS Berlinetta Touring : history repeating

    De « Carrozzeria Touring Superleggera » is een van de vele Italiaanse bedrijven dat zich gespecialiseerd heeft in het ontwerpen van sculpturale sportwagens. In 1926 werd Touring opgestart, en enkele legendarische modellen zoals, onder andere, de Aston Martin DB4 en Maserati 3500 GT maken deel uit van hun ontwerpen. Het vermijden van overtollig gewicht is een van de objectieven van Touring. Het resultaat is de zogenaamde “Superleggera” architectuur. Een architectuur op basis van een buizenstructuur en koetswerkpanelen in aluminium. In 1967 kregen de kleine bedrijven als Touring het al moeilijk, en ook zij moesten de deuren sluiten.

    Meer dan veertig jaar later steekt Touring de kop weer op tijdens de elegantiewedstrijd van de Villa d’Este (naast een break op basis van een Maserati Quattroporte) met de A8GCS Berlinetta Touring. Net zoals vroeger zijn ze er in geslaagd om het gewicht te beperken tot slechts 1.200 kg. Met de Maserati Gransport als basis zit er dus een V8 van 400 pk onder de motorkap.

    De look werd duidelijk beïnvloedt door modellen uit het verleden, zoals de Isotta Fraschini, Lancia’s en Alfa Romeo’s uit de jaren ’30. De velgen zijn misschien van de beste smaak, maar het resultaat is een modern, vloeiend en aantrekkelijk geheel.







    09-05-2008 om 20:16 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Roxster : de kleine Cayenne

    Dit is eindelijk het bewijs dat Porsche, naast de Panamera, aan nog een ander model aan het werken is. Het zesde model van het merk zal dus een kleine SUV worden, de Roxster. Hier krijgen we enkele foto’s te zien van het nieuw model, net buiten de hoofdzetel van Porsche in Stuttgart. Deze Roxster moet een antwoord bieden op de sportieve X3 van BMW.

    Net zoals de Cayenne (die indrukwekkende verkoopscijfers kan voorleggen) zal de Roxster ontwikkeld worden in samenwerking met de VAG Groep. Zo zal de kleine SUV van Porsche onderdelen van de Audi Q5 overnemen. Hij zou ook de intrede van Porsche op de dieselmarkt kunnen betekenen. De fans van het merk zullen daar ongetwijfeld niet me akkoord gaan, maar diesel is de toekomst voor deze kleine SUV’s.

    Hier op onze redactie steken we het niet onder stoelen of banken dat we graag een pure flat-six  onder de motorkap van de Roxster zouden zien. Dat idee zou trouwens niet zo gek zijn, Subaru heeft het ook al geprobeerd met de kolossale Tribeca. Vanaf 2010 zou de productie van de Roxster van start moeten gaan.



    09-05-2008 om 20:14 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brabus SL : trouw aan hun gewoontes


    Mercedes heeft nog maar net de nieuwe versie van zijn SL voorgesteld, en Brabus is nu al klaar met zijn interpretatie van die versie! Onder de motorkap zit een V12 met een cilinderinhoud van 6.3 liter, 730 pk en een koppel van 1.320 Nm. Om de versnellingsbak niet al te veel op de proef te stellen werd het koppel elektronisch begrensd op 1.100 Nm. Het uitlaat in roestvrij staal draagt bij aan de sportiviteit en sonoriteit van het model.

    De prestaties zijn, zoals gewoonlijk, verbluffend met een 0 tot 100 km/u in 4 seconden, 0 tot 200 km/u in 10.5 seconden en een topsnelheid van 350 km/u! Brabus laat weten dat de topsnelheid elektronisch begrensd is op 350 km/u …

    Wie genoegen kan nemen met een subtieler model kan bij Brabus ook terecht voor een reeks op maat gemaakte uitrustingen voor de standaard SL. De SL 65 wint 65 pk, net zoals de SL63 AMG. De SL500 beschikt over 462 pk en een koppel van 615 Nm. Tot slot, de SL280 en 350 kunnen omgeboord worden tot 4 liter en doet het vermogen oplopen tot 332 pk en 420 Nm koppel.

    De lijst van accessoires van Brabus is heel uitgebreid en bevat, onder andere, een specifieke uitlaat en uitgeteste spoilers. De Brabus SL’s zijn herkenbaar aan de LED’s en velgen van 17 tot 20 duim. De ophanging kan ook gewijzigd worden en 25 mm lager gezet worden. Om het extra vermogen veilig op te vangen heeft Brabus ook het nodige voorzien voor de remsystemen. Tot slot geven we nog even mee dat voor het interieur gekozen kan worden voor een afwerking met verlichte Brabus logo’s, sportstuur met shift-paddles en een leder met alcantara zetelbekleding.







    09-05-2008 om 20:11 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/autocouture

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    09-05-2008 om 20:03 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weber Sportcars bouwt snelste sportauto

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door Sven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 02/06-08/06 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tlissewegenartje
    www.bloggen.be/tlissew

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs