Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur. Deze is bij elke Bugatti anders)
Topsnelheid: fabrieksopgave 406 km/u, hoogst gemeten topsnelheid: 407.35 km/u door Top Gear / 408.47 gemeten door Duitse overheidsinspectie op 19 april 2005.
10 radiatoren: 3 om de motor te koelen, 3 van de intercooler, 1 voor de asolie, 1 voor de motorolie, 1 voor de hydrauliekolie
Gebruikt op topsnelheid evenveel lucht in een minuut als een mens in vier dagen
Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg (115 l/100 km).
Speciale banden, houden het op topsnelheid 15 minuten uit
Lengte: 4,5 meter
Breedte: 2,1 meter
Totaalgewicht: 2080 kg
Heeft een extra teller, namelijk een pk-teller. Deze gaat van 0 tot 1001 met stappen van 100.
Prijs in Nederland: circa 1,8 miljoen euro inclusief belastingen
hier nog enkele concurrenten
In juli 2006 claimde het Brits-ItaliaanseBarabus de snelste auto ter wereld te hebben gebouwd: de Barabus TKR met een topsnelheid van 434 km/u. Deze auto gaat van 0-100 in 1,67 seconden en heeft 4 pk meer dan de Bugatti Veyron. Dit maakt dit op papier de snelste auto ter wereld. Overigens hebben sinds de introductie van de Veyron meerdere fabrikanten geclaimd auto's te hebben gebouwd met een hogere topsnelheid of hoger vermogen. Echter, geen van deze fabrikanten kon dat bewijzen met metingen, tot op 13 september 2007, toen het snelheidsrecord dan toch van de tabellen geveegd werd door de SSC Ultimate Aero TT. Koenigsegg beweert zelfs een nog snellere auto te hebben, er zijn echter weinig circuits waar deze snelheden behaald kunnen worden. Het circuit waar Koenigsegg zou willen testen is in handen van Volkswagen.