We kunnen binnenkort weer een model toevoegen aan ons lijstje van 1000pk supercars. Het Amerikaanse Hennessey Performance Engineering heeft de introductie van een eerste conceptcar bekendgemaakt. Hennessey stond tot nu toe alleen bekend vanwege de zeer interessante tuningprojectjes, nu gaan ze dus ook zelf een auto maken: de Venom GT.
Het design is geschetst door de Britse Steve Everitt (Lotus anyone?). Onder de kap zal de Venom GT gebruik gaan maken van de 1000pk Twin Turbo Viper V10 powerplant, dit in combinatie met een lichtgewicht middenmotor chassis een een maximaal gewicht van 1225 kilo (2700 lbs)! Hiermee moet de Venom GT binnen 2,5 seconden naar de 100 km/u kunnen sprinten, de 300 km/u moet in 14 seconden mogelijk zijn
Om een eerbetoon te brengen aan de Stingray modellen uit de jaren 60 komen ze met een speciale versie van de Corvette Z06. Deze Limited Edition komt als bonus met de handtekening van Wil Cooksey. Wie kent hem niet?
Het antwoord is eigenlijk niemand want hij is een vrij onbekende manager van de Corvettefabriek. Er is ook niks bijzonders aan hem, afgezien van het feit dat hij binnenkort met pensioen gaat. Voor Chevrolet maakt dat echter niet uit want je kunt natuurlijk geen special edition verkopen zonder een handtekening en Wil had toevallig tijd over de komende maanden.
De andere verschillen met de standaard Z06 zijn de speciale Crystal Red lak, de chromen velgen, een interieur met titanium gekleurd leer en 427 logos op de zittingen en de vloermatten.
Het number 427 verwijst terug naar de motorinhoud van de krachtigste Stingray die tussen 1966 en 1969 verkocht werd. De Corvette 427 Limited Edition Z06 komt in een oplage van 505 autos. Dat getal is gekozen omdat dat hetzelfde is als het aantal pk dat het 7-liter LS7 blok levert. Door de andere manier van meten is dat overigens hier 512 pk maar dat mag de pret niet drukken. 427 stuks van de totale oplage blijven in Noord-Amerika maar de overige 78 worden in de rest van de wereld verkocht waarvan 52 in Europa.
Op de NAIAS in Detroit zal Hummer de HX concept onthullen. De conceptcar geeft een voorproefje van een nieuwe kleine Hummer die op de planning staat. Opvallend is dat Hummer de auto heeft laten ontwerpen door een drietal jonge designers.
Ze komen net van het College for Creative Studies in Detroit en zijn nu al bij Hummer aan de slag. De jonge designers David Rojas, Min Young Kang and Robert Jablonski zagen een droom in vervulling gaan. Alle drie mochten ze hun visie geven op een compacte Hummer die nog onder de H3 zal worden gepositioneerd. Onder begeleiding van Hummer´s designdirecteur Carl Zipfel kregen de jongelui een aantal vaste uitgangspunten mee. Zo moet de auto onmiskenbaar het Hummer-DNA uitstralen, staat de wielbasis vast en moet het uiteraard een moderne interpretatie van een klassiek model zijn. Met deze waardes in het achterhoofd begonnen de designers aan hun visie op de moderne compacte Hummer.
Uitneembare dakpanelen Na het maken van diverse schetsen werden kleimodellen gemaakt. Deze werden vervolgens voorgesteld aan GM-directeuren Bob Lutz en Ed Welburn. Zij hebben uiteindelijk de beslissing genomen welk van de ontwerpen daadwerkelijk als conceptcar zal worden gepresenteerd in Detroit. Op dit moment heeft Hummer nog niet meegedeeld welk ontwerp de winnende is. Wat we wel weten is dat de conceptcar een concurrent zal worden voor de Jeep Wrangler. Net als dit model zal de Hummer HX voorzien zijn van uitneembare dakpanelen, uitneembare deuren en te demonteren dakstijlen. Bovendien kan de auto in een handomdraai worden omgebouwd van een gelosten SUV naar een SUT (ofwel een soort pickup). Het resultaat zal in januari worden gepresenteerd op de NAIAS in Detroit.
Audi presenteert de TTS Coupé en TTS Roadster, het nieuwe topmodel van de TT-range. Onder de motorkap heeft Audi een aangepaste versie van de 2.0 liter turbomotor gemonteerd. De motor levert in de TTS een vermogen van 272 pk wat garant staat voor een nog sportievere rij-ervaring. Het design van de TTS ademt uiteraard deze sportiviteit uit.
Tien jaar geleden beleefde de eerste generatie van de Audi TT zijn werelddebuut. De auto werd in 2006 vervangen door een compleet nieuwe generatie en Audi zet dit jaar een volgende stap in de geschiedenis van de compacte coupé en de roadster. Met de presentatie van de TTS presenteert Audi namelijk een nieuw topmodel in de serie. Het model onderscheidt zich ten opzichte van de andere TT´s door zijn sportieve inborst en uitstraling. Aan de voorzijde is de auto herkenbaar aan zijn aangepaste en dynamischer grille en voorbumper. Ook maakt de LED-dagrijverlichting zijn intrede op de TT. Tegelijkertijd zien we 18 inch lichtmetalen wielen en een forse diffusor in de achterbumper. De vier ronde uitlaatpijpen en de diverse TTS-badges op de voor- en achterzijde doen over zijn potentieel geen twijfel bestaan.
272 pk 2.0 TFSI Onder de motorkap heeft Audi plaats gemaakt voor een gemodificeerde versie van de 2.0 TFSI-motor zoals we die al in de TT 2.0 TFSI vinden. De motor levert in dit geval een vermogen van 272 pk en een koppel van 350 Nm. Het maximum koppel is tussen 2.500 en 5.000 tpm volledig aanspreekbaar. De TTS Coupé weet met deze krachtbron in 5,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. Wanneer wordt gekozen voor de S tronic automaat met dubbele koppeling (afgeleid van Volkswagen´s DSG) wordt die sprint met nog eens 0,2 seconden verkort. Daarmee is de TTS enkele tienden van een seconde sneller dan de TT 3.2 V6 Dat alles gaat gepaard met een gemiddeld verbruik van 8,0 l/100 km voor de TTS Coupé en 8,2 l/100 km voor de Roadster. Uiteraard wordt het vermogen overgebracht op alle vier de wielen en staat het quattro-systeem garant voor ongekend veel grip. Standaard monteert Audi op elke TTS het Magnetic Ride adaptieve dempingsysteem. Daarbij kan de bestuurder kiezen tussen ´Standard´ en ´Sport´. Bij die laatste instelling komt de TTS 10 mm dichter bij het asfalt te liggen en verandert het karakter van de demping.
De Jaguar XF is een incarnatie van Jaguar´s nieuwe designtaal. De XF heeft een coupé-achtig lijnenspel, maar weet ondanks dat enorm veel interieurruimte te bieden. Jaguar levert de XF met een viertal krachtige motoren, met zeer moderne uitrustingsniveaus en met veel aandacht voor details. De XF combineert Jaguar´s klassieke lijnen met veel moderne kenmerken.
Ontwerpdirecteur Ian Callum - ook verantwoordelijk voor de nieuwe XK - omschrijft de XF als een nieuwe halte op zijn persoonlijke reis. Voor hem was het een uitdaging om Jaguar weer een model te geven dat het verdient. Een model dat wordt geprezen om zijn ontwerp, het gevoel voor details en de uitstraling van een auto in een topsegment. Het resultaat is deze nagelnieuwe XF, een vierdeurs sedan die zich moet bewijzen tegen de Audi A6, BMW 5-serie en Mercedes E-klasse.
Onderscheidend design Onderscheidend is de XF zonder meer. Jaguar heeft een opvallende, maar statige en tevens sportieve auto weten neer te zetten. De typerende grille, de gespierde Jaguar-schouders en de opvallende achterzijde maken de XF tot een unieke auto. Vooral ook de koplampen benadrukken volgens Ian Cullum de manier waarop de designtaal van Jaguar is geëvolueerd. LED-technologie voor de achterlichtunits, veel chromen strips en uiteraard het schitterende Jaguar-logo op de voor- en achterzijde moeten oud en nieuw doen verenigen
Puur en onvervalst rijplezier, dat is volgens Porsche de beste omschrijving voor de 911 GT3. De compleet nieuwe 911 GT3 is met zijn 415 pk sterke boxermotor een sportauto van hoog niveau. Zowel op het circuit als op de weg, zal de 911 GT3 weinig concurrenten moeten voorlaten.
De afkorting GT3 staat bij de 911-serie voor puur en onvervalst rijplezier. Volgens Porsche beschikt de auto over een compromisloze dynamiek zowel op de weg als op het circuit. De 415 pk sterke 3. 6 liter boxermotor heeft een specifiek vermogen van 115,3 pk per liter cilinderinhoud. Daarmee staat in deze cilinderinhoudsklasse de nieuwe GT3-generatie aan de top van de voor de weg gehomologeerde productiesportwagens met atmosferische motoren.
Na de gefacelifte Mercedes SL presenteert Mercedes-AMG nu de vernieuwde SL 63 en 65 AMG. De beide AMG-versies profiteren mee van de facelift die Mercedes voor de ´gewone´ SL heeft doorgevoerd. Tegelijkertijd debuteert er een automaat met dubbele koppeling voor de SL 63 AMG.
Mercedes heeft een grondige facelift doorgevoerd voor de SL-klasse. Het model kenmerkt zich onder meer door een compleet nieuw front, een gewijzigde achterzijde en een aangepast interieur. Onderhuids waren de wijzigingen van minder uitgebreide aard, maar de SL is wel weer helemaal bij de tijd. Tegelijkertijd is er bij Mercedes-AMG ook gewerkt aan twee nieuwe AMG-varianten. De bekende SL 63 en 65 AMG werden op tal van punten aangepast en profiteren van de verbeteringen die aan de ´gewone´ SL zijn doorgevoerd.
Amaury Sport Organisation (ASO) heeft een nieuwe locatie gevonden heeft voor een "Dakar"-rally in 2009.
Die rally zal niet meer doorgaan in Afrika, maar wel op het Zuid-Amerikaanse contintent; meer bepaald in Argentinië en Chili van 3 tot 18 januari. "De deelnemers aan de Dakar 2008 krijgen voorrang bij de inschrijvingen voor de rally Argentinië-Chili, die vanaf 15 mei zullen starten", aldus ASO-chef Etienne Lavigne. De start- en finishplaats van de rally is Argentiniës hoofdstad Buenos Aires.
Vorige week werd een voorlopige oplossing gevonden voor 2008, namelijk de Dakar Series die van 20 tot 26 april doorgaan in Hongarije en Roemenië over een parcours van 3000 kilometers, waarvan de helft tegen de tijd.
Morgen wordt de rally officieel voorgesteld in het presidentieel paleis, de Casa Rosada, te Buenois Aires.
hij ik ben dus thomas ik ga jullie veel bijleren over auto's en hopelijk vinden jullie mijn website cool tot de volgende keer ik ga jullie dus veel bijleren en mijn coolste hobby vindt ik basketbal dat is echt heel cool
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.