1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HOROSCOOP. Geldbonus voor Vissen en verveling voor Weegschaal: astrologe Esther voorspelt je week
-
Rugzakken voor katten zijn een hype dankzij Claudia Schiffer. Dierenarts: “Let op met dit ras”
Niet Henry Cavill, Dua Lipa, noch Claudia Schiffer, maar kat Chip was dé grote ster op een recente filmpremière. Claudia poseerde er met haar viervoeter in een modieuze ‘kattenrugzak’. Ook op sociale media duiken gelijkaardige tassen op. Maar hoe gelukkig is je kat in zo’n rugzak? Dierendokter Joshua Dutré vertelt: “Dit is dé vraag die je je moet stellen.” -
PREMIUM
Vlaamse Laura (20) droomt van een leven als tradwife: “De man brengt brood op de plank, daar mag wel iets tegenover staan”
Keren we terug naar de jaren 50? Als het van de tradwives afhangt wel. Deze jonge vrouwen doen het huishouden terwijl hun man gaat werken. Sterker nog: zij stellen hun identiteit volledig ten dienste van hun gezin en man, en verlangen naar een oertraditioneel rollenpatroon. We spraken met de Vlaamse tradwife Laura (20): “Wat heb ik aan een hoger diploma, als ik later toch thuisblijf om voor mijn man te zorgen?” Anti-feministisch of juist empowering? Psychologe Karlijn Massar licht toe. -
-
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
-
Jonge mensen delen massaal hun financiële situatie via sociale media. “Zo word je niet gezien als gierig”
“Ik ga niet mee uiteten, want ik heb nog maar 5 euro op mijn rekening.” Of: “Ik betaal enkel mijn deel van het diner, want ik vertrek op reis deze maand.” Herkenbaar? Die eerlijkheid over je financiën bij familie en vrienden heet ‘loud budgeting’. Een nieuwe trend bij jongeren. Budgetcoach Djennah Van Nieuwenhove vertelt waarom die zo positief wordt onthaald en hoe jij hem kan toepassen. -
Livios
Vermijd tot 20% rendementsverlies: zo reinig je je zonnepanelen (niet)
Voor een optimaal rendement van je zonnepanelen, is een regelmatige onderhoudsbeurt geen overbodige luxe. Maar hoe vaak moet je je zonnepanelen reinigen? Welke producten gebruik je daarvoor? En kan je dit zelf doen? Deze tips van bouwsite Livios helpen je op weg. -
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
-
PREMIUM52
Nog maar 14 en nu al schoenmaat 48,5: “Hij kan toch niet met geklede schoenen naar school?”
-
PREMIUM
5 mannelijke BV’s over hun lichaamsbeeld. “Zelfs zonder kleren kom ik op mijn 54ste nog goed voor de dag”
Sixpacks, haarstukjes en mannendecolletés. Ook mannen voelen steeds vaker de druk van het schoonheidsideaal. Vijf Bekende Vlamingen - onder wie Helmut Lotti (54) en Manu Van Acker (24) - kijken moedig in de spiegel en spreken vrijuit over hun zelfbeeld: “Dik zijn is niet hetzelfde als lelijk zijn, al wil de wereld ons dat graag laten geloven.” -
Dit zegt jouw Spotify Wrapped écht over jou volgens een muziekwetenschapper. “Mensen met kinderen, opgelet”
Ben jij een vampier die graag donkere, droevige muziek luistert of juist een diehard fanaticus van één bepaalde artiest? Dat verklapt je Spotify Wrapped, een populaire eindejaarstrend op Instagram onder muziekliefhebbers. Kan je muzieksmaak écht iets zeggen over je persoonlijkheid? Muziekwetenschapper Dr. Edith Van Dyck legt uit. -
Livios
Zo heb je geen last van ratten of muizen, op een verantwoorde manier: “Vergif is géén oplossing op lange termijn”