Philippe Gilbert traint samen met Chris Froome in Monaco: “Wij zijn nog niet klaar met deze sport”

Philippe Gilbert (38, Lotto-Soudal) is vrijdag in Monaco op pad geweest met viervoudig Tourwinnaar Chris Froome (35, Israel Start-Up Nation) voor een trainingstochtje. Dat maakte de Belg bekend op Instagram. In het onderschrift beet hij van zich af voor de kritiek die de twee recent moesten incasseren.

Wim Conings

LEES OOK. Chris Froome dient criticasters van antwoord na enkele tegenvallende rittenkoersen: “Ik ga niet opgeven”

“Ik heb zoveel respect voor deze man”, zette Gilbert bij een foto van hem en Froome. “Vandaag hebben we samen getraind als twee krijgers die nog altijd houden van wat ze doen en zeker en vast nog niet klaar zijn met hun sport!”

Gilbert moest begin april verstek geven voor de Ronde van Vlaanderen omdat hij zichzelf mentaal en fysiek niet fit genoeg vond. Froome diende zijn criticasters van antwoord na lastige ritten in de Ronde van Romandië en de Ronde van de Alpen. “Tijdens de laatste paar wedstrijden hebben mensen gezegd dat ik mijn fiets moest opbergen, dat het gedaan was met mij. Ik moet daar om lachen. Die mensen weten niet hoe erg mijn verwondingen waren”, zei Froome.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

HOOFDPUNTEN

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen