Jupiler tijdelijk omgedoopt tot Belgium
Het Belgisch biermerk Jupiler verdwijnt voor vijf maanden. De naam wordt tijdelijk veranderd in Belgium. Brouwer AB InBev wil hiermee het Belgische voetbalteam een hart onder de riem te steken in de aanloop naar het WK Voetbal deze zomer in Rusland.
De naamsverandering gebeurt op alle flesjes, blikjes en glazen, vertelt marketingdirecteur Arnaud Hanset van Ab InBev, 's werelds grootste brouwer. Aan het recept van Jupiler verandert niets, belooft de brouwer.
Het Belgische biermerk, veruit favoriet bij onze zuiderburen, is al enige tijd de partner van de Belgische voetbalbond en één van de grootste sponsors van de de Rode Duivels. In aanloop naar massa-evenementen, zoals het WK voetbal, pakt AB InBev België altijd uit met een grote reclamecampagne.
Zo werd tijdens het vorige WK voetbal de slogan ‘We are ready’ in de markt gezet. Voor het komende WK in Rusland gaat de brouwer een stap verder. Bedoeling is om vanaf begin maart het merk Jupiler even om te dopen tot ‘Belgium’. Gedurende vijf maanden zal de naam Jupiler volledig uit het straatbeeld in België verdwijnen.
Midden juli komt alles weer bij het oude en verandert de naam weer in het vertrouwde Jupiler.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
238
Een halve euro statiegeld op flesjes? Vanaf volgend jaar kan het zomaar de realiteit zijn
-
Minder kip in kippensoep en minder vis in lekkerbekje: Consumentenbond constateert ‘beknibbelflatie’
Fabrikanten van levensmiddelen bezuinigen op dure ingrediënten, stelt de Consumentenbond. Uit een onderzoek naar ruim zeshonderd producten in de supermarkt blijkt dat bij meer dan een kwart van de producten de samenstelling sinds 2019 is veranderd. Zo bevat slagroomijs minder slagroom en kippensoep minder kip. -
PREMIUMGeldflaters
Tom wilde geen varken in soep: ‘Meisje haalde schouders op en zei dat we zelf besteld hadden’
Tom de Wit (35) nam een vriend mee naar een restaurant waar hij niet voor twee maar voor drie maaltijden moest betalen. Iedereen maakt weleens een fout waar kleine of soms grote financiële gevolgen aan kleven. In deze reeks vertellen mensen over hun geldflater. -
PREMIUM
Er zijn drie belangrijke symptomen voor hartfalen: ‘Altijd sokrand in je benen hoort niet’
Elke dag overlijden er 22 mensen aan hartfalen. Wat hartfalen precies is, weet maar één op de vijf mensen. Daarom is het deze week De Nationale Hartfalen Week. Cardiologen Steven Chamuleau en Jozine ter Maaten geven antwoord op zeven vragen over hartfalen. ,,Als je als 50-jarige een trap op loopt en het benauwd hebt, dan is dat gek.’’ -
PREMIUMAan het werk
Zafer: ‘60 jaar Turkse arbeidsimmigratie is een mooi moment voor reflectie’
Anne-Marije Buckens heeft ruim tien jaar een bedrijf waarmee ze 50-plussers aan werk helpt. Deze week Zafer, een Turkse arbeidsimmigrant. Het is dit jaar 60 jaar geleden dat de eerste Turkse gastarbeiders naar Nederland kwamen op grond van een officieel verdrag tussen Turkije en Nederland.
-
Onderzoek
Melkveehouders kunnen mest niet kwijt: ‘Lol van het boeren is er voor velen wel af’
-
-
-
Spaanse reclamefolders zorgen voor verbazing in Den Haag: ‘Nieuw filiaal geopend bij Barcelona!’
Hagenaars die deze week de reclamefolders doorkeken, moesten even met hun ogen knipperen. De aanbiedingen van de Zeeman werden deze week namelijk niet in het Nederlands aangekondigd.Den Haag -
Zomerfruit en chocola zouden zonder bijen niet bestaan: zo help je deze insecten een handje
Het is dat bijen geen horloges dragen, anders zouden die op vijf voor twaalf staan. Voor hen, maar ook voor ons eigen hachje, is het daarom zaak om ze een handje te helpen. Want zomervruchten, chocola en notenrepen kunnen door bijensterfte zomaar tot de geschiedenis gaan behoren. Help de natuur een handje met je eigen insectenhotel. Wij leggen uit hoe je start.
-
Blokker vindt waarschijnlijk nieuwe geldschieter, verkoop voorlopig van de baan
-
PREMIUM121
Aldi-stem Diederik Ebbinge gedumpt voor een ander, die niet bestaat: ‘Vervelende ontwikkeling’
Diederik Ebbinge, al bijna vier jaar dé stem achter de bekende Aldi-reclames, is door de supermarkt bij het grofvuil gezet. De Luizenmoeder-acteur uit Enschede blijkt te duur voor de discounter en wordt daarom vervangen door kunstmatige intelligentie: voor zover bekend een primeur in Nederland. ,,Dit is natuurlijk een teken aan de wand en een voorbode voor wat komen gaat”, waarschuwt hij ons. -
-
PREMIUM
Wie zijn de Zwitserse klimaatoma’s? Alles voor de jeugd, ondanks ‘spot en minachting’