Quick-Step blijft, maar Deceuninck stopt na drie jaar als hoofdsponsor van ploeg Patrick Lefevere
Deceuninck stopt na drie jaar als hoofdsponsor van de ploeg van Patrick Lefevere. Eerder op de dag bracht Lefevere nog goed nieuws naar buiten in zijn sponsorzoektocht. Het sponsorcontract met Quick-Step werd, in tegenstelling tot dat met Deceuninck, wél met maar liefst zes jaar verlengd.
Patrick Lefevere was de laatste maanden volop bezig met de uitbouw van zijn ploeg voor de komende jaren. Na het goede nieuws over Quick-Step op de rustdag van de Giro dinsdag, lekte echter ook minder nieuws. Hoofdsponsor Deceuninck stopt ermee na drie jaar.
“Of er nog andere sponsordeals aankomen? We zijn blij dat Quick-Step zes jaar langer blijft, maar we blijven spreken met andere sponsors. Die zullen we ten gepaste tijden aankondigen”, zei Lefevere nochtans. Voorlopig geen nieuwe sponsor dus, wel eentje die ermee stopt na dit seizoen.
“Vele fantastische momenten”
“Toen Deceuninck en het wielerteam van Patrick Lefevere elkaar vonden in oktober 2018, was het team bezig aan een moeilijke zoektocht naar sponsors”, verklaart Francis Van Eeckhout, CEO van Deceuninck Group. “Als wielerliefhebber en ondernemer zag ik de gelijkenissen in sterkte en betrouwbaarheid tussen The Wolfpack en ons merk Deceuninck. Beide ambitieus en futureproof. Als één Deceuninck team hebben we onze nieuwe raam- en deurprofielen, Elegant, succesvol gelanceerd in Europa. Intern vinden we het belangrijk om de Wolfpack-spirit levendig te houden en verder topproducten te leveren aan onze klanten.”
“Deceuninck wenst de Wolfpack te bedanken voor de vele fantastische momenten en zijn inspirerende temperament, en wenst alle leden het beste in de toekomst”, zo klinkt het verder. “We kijken uit naar de wedstrijden in het vervolg van het wielerseizoen en blijven het team aanmoedigen langs de kant van de weg.”