Terraria komt toch uit voor Stadia na deblokkeren Google-account ontwikkelaar

Terraria komt toch naar gamestreamingdienst Google Stadia. Die release was bijna drie weken geleden geannuleerd omdat de Google-account van een van de makers zonder opgaaf van reden geblokkeerd was.

"Na een maand lang druk zetten en enorm veel hulp van onze fans zocht Google contact met ons en konden ze duidelijkheid geven over de situatie en kregen we weer toegang tot onze accounts", schreef het ontwikkelteam op vrijdag in een forumpost. "Door het harde werk van Stadia-team en uitgever 505 Games hebben we besloten om de Stadia-release van de game toch door te laten gaan."

De studio stelt verder dat de game nu bij Google ligt voor certification review, wat doet vermoeden dat de release van het spel niet lang meer uitblijft. Een officiële datum voor het uitkomen van het spel wordt echter op dit moment niet gegeven.

De oprichter van Terraria-studio Re-Logic probeerde meer dan drie weken lang de blokkade van zijn Google-account af te krijgen, maar had daarin geen succes. Daarna was de maat voor hem vol: "Ik heb absoluut niets gedaan om de gebruikersvoorwaarden te schenden, dus ik kan dit niet anders zien dan dat jullie (Google, red.) hebben besloten om deze brug te verbranden. Ik wil geen zaken doen met een bedrijf dat zijn klanten en partners zo weinig waardeert." Al met al heeft de blokkade meer dan 40 dagen op de Google-account van de ontwikkelaar gezeten.

Terraria is een populaire indie-platformgame. De game biedt verkenning, crafting, basisbouwen, schilderen en vechten in een procedureel gegenereerde 2D-wereld. De game is beschikbaar op vrijwel alle platformen. Het had vorig jaar op een piekmoment bijna een half miljoen gelijktijdige spelers op Steam; de enige games die op dat moment een hoger record hadden, waren CS:GO, Dota 2 en PUBG.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

27-02-2021 • 10:16

67 Linkedin Whatsapp

Submitter: Ht87

Reacties (67)

67
67
49
7
0
14
Wijzig sortering
"Na een maand lang druk zetten en enorm veel hulp van onze fans zocht Google contact met ons en konden ze duidelijkheid geven over de situatie en kregen we weer toegang tot onze accounts", schreef het ontwikkelteam op vrijdag in een . "Door het harde werk dat het Stadia-team en uitgever 505 Games hebben we besloten om de Stadia-release van de game toch door te laten gaan".
Dus alleen door publiekelijk een heisa te maken kan je ervoor zorgen dat je de aandacht van Google krijgt. Niet goed. Dit zorgt voor een scheiding tussen partijen die die aandacht wel kunnen krijgen, en de gebruikers die die mogelijkheid niet hebben.

Ik had het erbij gehouden dat Google in de stront mag zakken, tenzij ze daadwerkelijk hun beleid en processen aanpassen, met terugwerkende kracht alle geblokkeerde accounts opnieuw gaan herzien, en excuses naar iedere accounthouder aanbieden van wie achteraf gezien het account onterecht was geblokkeerd.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 27 februari 2021 10:56]

Probeer als doorsnee gebruiker/consument maar eens iemand van Google te spreken, vrijwel onmogelijk. Als het zelfs voor dit soort organisaties al op deze manier moet(Terraria is geen kleine game met een kleine community).

Bij bedrijven waar je zo veel moeite moet doen om in contact te komen, weet je meteen dat je niet de klant bent. Maar het product. Facebook of de NS zijn ook van die mooie voorbeelden van bedrijven die hun stinkende best doen om maar te zorgen dat het gepeupel geen contact met ze opneemt.

Dit soort praktijken zijn een grote reden waarom zakelijk Microsoft bv nauwelijks weg te denken is. Hun PR is een stuk slechter dan die van Google, maar ze zijn door iedereen altijd te benaderen. Als vandaag bij ons Office365 eruit knalt door een foute update van Microsoft bv en ze hebben niet direct een oplossing, staat vandaag nog iemand van Microsoft bij ons voor de deur. Als het nodig is schrijven ze een mooie patch specifiek voor ons en kunnen we weer door.

Als ik dit zo lees en het kost een bedrijf, die gewoon zaken doet met Google, een maand voordat Google contact met hun opneemt. Dit ook nog eens alleen door publieke druk heeft weten te bereiken... Doei kudo's. Daar wil je toch geen zaken mee doen? Ik zou Google de vinger hebben gegeven met hun Stadia. Dan maar niet, de makers van Terraria zijn al lang en breed binnen.
Veel google services hebben een live chat. Prima bereikbaar binnen 5 minuten. Wél zit dit enorm verstopt in Q&A menu’s.
Ze maken het onnodig moeilijk. Kijk heel simpel het verschil:

https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus
https://about.google/intl/nl/contact-google/
https://www.apple.com/nl/contact/
https://www.ns.nl/klantenservice

Duidelijk het verschil tussen bedrijven waar je de klant of het product bent. Bij Apple en Microsoft heb je direct een methode om iemand te spreken(Apple doet het het netst imo). Bij die andere 2 daarentegen, het zijn net geen marketing promotie pagina's waar je verzuipt in de FAQs in de hoop dat je de contact gegevens nooit gaat vinden.
Het is niet omdat je met Apple kan chatten dat je ook een zinnig antwoord krijgt hoor. Vandaag een uur met ze "aan de lijn" gehangen in verband met een defecte (gebarsten) hoofdtelefoon. Verder dan "hier is het adres van een AASP" ben ik niet geraakt. Kunnen me niet eens vertellen of dit onder garantie valt. Toen ik 2 minuten niet antwoordde hebben ze maar snel de chat afgesloten (ze hebben me zelf 20 min laten wachten op niks).
Apple kun je ook bellen. Je kunt een terugbelafspraak maken op een tijd dat het jou uitkomt en ze bellen dan ook echt op die tijd.

Heb al een keer gehad dat ik belde vanwege airpods die qua volume met de minuut zachter gingen en omdat ik ze halverwege uitdeed omdat het niet meer te verstaan was, hing mn telefoon op. Werd toen keurig door de medewerker teruggebeld binnen een paar seconden.

Heb al vaker met ze aan de lijn gehangen en hoewel het soms wat langer kan duren met complexe zaken (we zijn hier als tweakers nou eenmaal wat verder dan de gemiddelde consument) hebben ze me eigenlijk altijd wel goed geholpen.
Waar heb je het over? Op de NS link van je staat gewoon een telefoon nr, een chat, en een Twitter account. Ik heb alle drie ooit gebruikt en had razendsnel antwoord. Ik denk dat jij gewoon weer iemand bent die op NS haat, maar stiekem gewoon elke dag in de file staat met de lease auto.

Bij jouw Microsoft voorbeeld kom ik juist niet bij een makkelijke contactmethode...ik krijg een chat, maar een telefoonnr, ho maar.

[Reactie gewijzigd door armageddon_2k1 op 27 februari 2021 21:39]

Als consument ben je er bij Microsoft ook aan voor de moeite als ze je account blokkeren. Je krijgt geen reden, je bent alles kwijt (mail, xbox/ms store aankopen, agenda, licenties,...) en ze geven nooit antwoord.
Zo zijn er de laatste tijd toch al meerdere verhalen geweest.
Toen de account van Terraria blocked was heb ik in het begin een tijdje mee gevolgd op Twitter, er zijn devs die plots hun account kwijt waren na het aanvragen van een Stadia dev-account. Mogelijk is dat hier ook gebeurt, dan doe je niks mis en plots alles kwijt.
Tof dat het nu goed afgelopen is, maar als consument helpen ze alvast niet.
Probeer als doorsnee gebruiker/consument maar eens iemand van Google te spreken, vrijwel onmogelijk. Als het zelfs voor dit soort organisaties al op deze manier moet(Terraria is geen kleine game met een kleine community).

Geen probleem, laatst nog gedaan via Chat...

Dit soort praktijken zijn een grote reden waarom zakelijk Microsoft bv nauwelijks weg te denken is. Hun PR is een stuk slechter dan die van Google, maar ze zijn door iedereen altijd te benaderen.
Nou, ik draai al minimaal 5 jaar Office 365 projecten van groot tot klein is de support is verschrikkelijk. Je krijgt met geluk iemand uit Engeland en met pech uit Washington/India. Volledig onverstaanbaar en met minimale motivatie. Het liefst drukken ze het probleem weer terug naar jou (please test this first and come back to us with the results) om daarna na een paar dagen een keer terug te bellen. Jij kunt daarentegen helemaal niets ander dan wachten op hun.. Geen escalatie mogelijkheid, niets... Ik schat dat mijn cases bij Microsoft ongeveer 25% van de tijd echt iets opleverd om het probleem te verhelpen.

Iedereen die ooit wat met Office 365 heeft gedaan kan dit prima beamen.

Als vandaag bij ons Office365 eruit knalt door een foute update van Microsoft bv en ze hebben niet direct een oplossing, staat vandaag nog iemand van Microsoft bij ons voor de deur. Als het nodig is schrijven ze een mooie patch specifiek voor ons en kunnen we weer door.
Ik heb nog nooit zo'n onzin verhaal gehoord. Microsoft gaat echt geen patch speciaal voor jou schrijven. En al helemaal niet voor Office 365. Zelfs voor de grootste Volume License support partners doen ze dit niet, Dit is echt lariekoek.

Als ik dit zo lees en het kost een bedrijf, die gewoon zaken doet met Google, een maand voordat Google contact met hun opneemt.
Wat je leest is een bedrijf wat alles gekoppeld had aan een consumenten account van Google. Daarmee zijn ze de fout in gegaan en geblokkeerd. Je hoort slechts 1 kant van het verhaal precies zoals hij dat wil en zodat hij publiciteit krijgt die hij blijkbaar nodig heeft. Google heeft geen enkele reactie gegeven. Zoals het hoort trouwens want zakelijke dingen vecht je niet uit in het open. Daarmee laat je juist zien dat je een onbetrouwbare partner bent. Je weet wel, zoals Trump ook zaken doet.

Ik zou Google de vinger hebben gegeven met hun Stadia. Dan maar niet, de makers van Terraria zijn al lang en breed binnen.
Daden zijn groter dan woorden... Blijkbaar is het allemaal niet zo ernstig als dat men schreeuwde.. Maar zolang Google zijn verhaal niet verteld zullen we dat nooit weten.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1322 op 27 februari 2021 13:40]

"Google heeft geen enkele reactie gegeven. Zoals het hoort trouwens want zakelijke dingen vecht je niet uit in het open. Daarmee laat je juist zien dat je een onbetrouwbare partner bent. Je weet wel, zoals Trump ook zaken doet."

Hij heeft 3 weken lang geprobeerd in contact te komen met google zonder dit online te doen.
Heeft 0 reactia gehad van google ongeacht zijn mailtjes en daar maakt hij een gefrustreerde tweet over. Dat zijn fanbase dan druk legt tegen google is niet geheel zijn schuld. Zelfs als hij had gemeld dat hij dat niet wil zou het alsnog zijn gebeurd.
Met betrekking tot Microsoft, het scheelt enorm wat voor support contract je hebt, het maakt ansich niet zoveel uit hoeveel omzet je draait is mijn ervaring.Ik heb tegenwoordig de luxe dat ik voor mijn contract directt een Microsoft consultant kan benaderen, en dan krijg je echt de inside informatie die je nodig hebt, echter ook wel met klussen gewerkt met een klein support contract, en dan herken ik je verhaal wel, inderdaad al heel vaak de feedback gegeven dat hun support met een wat minder zwaar accent moet praten.
Klopt, ik mag een boel producten van Microsoft niks vinden (ik kraak ze geregeld af :P) maar je kan wel op support rekenen als je het nodig hebt. Ze kwamen wel eens langslopen (zaten in het kantoor naast ons) als we ergens hulp mee nodig hadden. Dit hoef je van Google echt niet te verwachten.
Als het nodig is schrijven ze een mooie patch specifiek voor ons en kunnen we weer door.

Ja vast.

Probeer als doorsnee gebruiker/consument maar eens iemand van Google te spreken

Daar heb ik andere ervaringen mee, zowel telefonisch als via chat.
Maak je een grapje? Meerdere severity A cases gezien bij Microsoft waar je dagen later nog geen zinnig antwoord op hebt, laat staan dat je in contact komt met een engineer van het product. Ze houden je liever zolang mogelijk in de draai met het verzamelen van informatie en logs die niet relevant zijn.

Tegen dat Microsoft met een antwoord komt hebben we meestal zelf al de oorzaak, oplossing en/of workaround gevonden (en wonderbaarlijk blijkt 3 dagen later dat heel veel anderen hetzelfde probleem hadden).
[...] hun stinkende best doen om maar te zorgen dat het gepeupel geen contact met ze opneemt.
Dit soort praktijken zijn een grote reden waarom zakelijk Microsoft bv nauwelijks weg te denken is.
Microsoft voor consumenten is niet altijd veel beter, als ik De Technoloog mag geloven. Kan de juiste uitzending niet vinden, vorig jaar vertelde de gast over hoe zijn privé microsoft account geblokkeerd werd, zonder opgaaf van reden.

Na weken bellen, niets. Pas na een rechtzaak kreeg hij inzicht. Hij kreeg een schappelijk schikkingsvoorstel, met zwijgplicht. Uiteindelijk vond hij dit verhaal belangrijker dan zijn foto-archief, en is hij naar buiten getreden.

Mijn punt: als je iets ultra-goedkoops maakt voor de grote markt, ben je alleen competitief als je beknibbelt op de menselijkheid van de helpdesk.
NS heeft een telefoonnummer dat je kunt bellen, en je krijgt een mens aan de lijn. Het kan beter, maar het is niet zo dat ze onbereikbaar zijn.
Ik heb wel eens gehad dat ik een laatste aansluiting gemist had, en de persoon aan de lijn kon direct een taxi voor me regelen.
Ik vind het wel wat vreemd om de NS ook in dit rijtje te zetten. De klantenservice van de NS is niet geweldig, maar bestaat wel voor gewone mensen (ITT FB en Google).

Ook is de NS geen advertentiebedrijf waarbij je niet de klant maar het product bent. Bij de NS ben je wel zeker de klant. Alleen wordt er als semi-overheidbedrijf wat bezuinigd op de verkeerde dingen. Maar goed, we mogen onszelf nog in onze handjes knijpen met de NS want die scoort nog een stuk beter dan de franse belgische of (haha) britse treinsituatie. Engeland is echt helemaal een puinhoop.
Als vandaag bij ons Office365 eruit knalt door een foute update van Microsoft bv en ze hebben niet direct een oplossing, staat vandaag nog iemand van Microsoft bij ons voor de deur. Als het nodig is schrijven ze een mooie patch specifiek voor ons en kunnen we weer door.
Jullie hebben een (achterlijk) duur enterprise support plan denk ik dan? Wij hebben geen speciaal plan (wel zakelijke licenties) en dus ben je voor een issue in Exchange al meer dan 7 maanden aan het mailen met die prutsers. Ze vragen ook keer op keer om dezelfde """debug""" informatie. Nog niet misschien dat iemand ff langskomt en al helemaal niet dat ze een custom patch gaan maken.
Tja, bedrijven als Google, Facebook, Paypal en Ebay hebben echt de zo'n beetje de slechtste klantenservices ter wereld. Daar zou je als gewoon bedrijf niet mee wegkomen.
Ik heb iemand bij de keuringsdienst van waren ooit eens een keer zien wegkwijnen toen ie het telefoonnummer van FB zocht voor wat vragen. Is gewoon schier onmogelijk om telefonisch in contact te komen.
Het probleem is niet enkel telefoonnummers dat onvindbaar is bij veel bedrijven, zelf basis email of contact forms zijn vaak verborgen achter pagina's van "FAQ" waar je moet doorbladeren. Bij veel bedrijven vind ik vaak zelf geen email of contact form meer, en is het een gezeik van betaalde telefoon nummers ( waar je vaak enorm lang zit te wachten ).

Je merkt dat veel bedrijven schijt hebben om gecontacteerd te worden voor problemen met hun dienst. Dat kost geld nietwaar. De droom van ieder bedrijf, verkopen verkopen maar support / problemen oplossen, nee, dat hoort niet want dat is minder geld in de pocket.

Vaak heb je het effect dat een bedrijf hun reputatie naar beneden gaat. Met mensen dat dan naar andere diensten trekken en in het bedrijf verstaan ze niet waarom mensen wegtrekken / hun omzet niet meer groeit. En dan beginnen ze meer zotte spullen uit te halen om hun geld inkomsten te verhogen ( wat dan meer de wegloop bevorderd ).
Ik heb dezelfde ervaring toen ik contact zocht om iemand te helpen met zijn (verdwenen) zakelijke pagina. Telefonisch is onmogelijk, je moet juridisch bezwaar maken op basis van auteursrecht. Daar zijn ze wel allergisch voor.
Ik vraag mij dan af kun je in zo'n geval een rechtzaak wegens diefstal beginnen of iets anders dergelijks?
Diefstal nee maar wanprestatie smaad en onterechtmatige daad kunnen wel
Ik had toevallig gisteren dat mijn Twitter account opeens was geblokkeerd. Mijn account stond prive en ik poste nooit wat. Gebruikte het alleen voor app logins (in de tijd dat ik nog zo stom was om het daaraan te koppelen, want dat doe ik ook nooit meer) en om af en toe een twitter linkje te bekijken. Zie maar Twitter te contacteren om te vragen wat er aan de hand is. Ik kom niet verder dan wat robot mails helaas.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 27 februari 2021 11:53]

Precies zo'n ervaring had ik ook. Bij mij was het wel soort-van aanwijsbaar: in oktober wijzigde ik mijn weergegeven naam 2 of 3x achter elkaar (tweaken van hoe ik het er precies uit wilde laten zien) en: 'suspended'. Had geen zin om mijn telefoonnummer aan Twitter te geven, dus ze gemaild, en nog 3 keer gemaild, nul reactie. Drie maanden later spontaan gedeblokkeerd en vier maanden later eindelijk een mailtje: "het probleem lijkt verholpen".

Ach, het leert je nooit van één platform afhankelijk te zijn.
Het zijn ook enorme kolossen die dagelijks enorme hoeveelheden mails te verwerken krijgen op de algemene email adressen. Daar is domweg geen doorkomen aan. Als je eenmaal het email adres van een afdeling of persoon hebt gaat het bij Google een stuk gemakkelijker.

Apple en Microsoft doen het overigens niet beter.
Met de gigantische winsten die ze maken is het best wel mogelijk om een iets betere klantenservice op te tuigen. Zou eigenlijk wettelijk vastgelegd moeten worden voor dit soort techreuzen.
De tech-reuzen hebben allemaal in hun voorwaarden gezet dat ze een account zonder opgaaf van reden mogen beëindigen. Dat zal eerst verboden moeten worden. Dan gelden er gelijk voldoende regels waardoor accounts niet zomaar geblokkeerd kunnen worden en heb je ook het recht om te reageren. Er hoort dan ook een geschillen-regeling te zijn, waarbij geschillen ook binnen een redelijke termijn opgelost moeten worden.
Dat het vaak ook "gratis" diensten gaat is natuurlijk geen rede. Men verdient aan die diensten, al is het via een omweg.
Helaas werkt dit zo bij Google. Het is de enige manier om daar iets voor elkaar te krijgen. Dit zie je ook vaak met youtube kanalen die om wat voor reden dan ook problemen hebben.
Je bent zelfs als content creator bij Google het product en je zit niet op gelijke voet.
En nog steeds is het niet duidelijk welke voorwaarden zogenaamd gebroken waren. Heel apart dit. Maar wel een goede actie van de game studio: publiek Google aanpakken.
Ik vermoed dat hier ook wel wat geld mee gemoeid is...
Google zal zelf nooit naar buiten treden m.b.t het reden van de blokkade.
Het idee dat een account zomaar spontaan zonder enig reden geblokkeerd wordt is totale onzin.
Dat de dev zelf de gebeten hond speelt en verklaart volledig onschuldig te zijn is puur een aanname.
Wat er in alle waarschijnlijkheid is gebeurd is dat de dev toch iets gedaan heeft en met behulp van Social engineering de ban ongedaan heeft kunnen maken.
Nu dat zijn game weer geld oplevert is hij maar al te graag weer terug op stadia met smekend handjes.
Maar wat was nu de reden dat de account geblokkeerd was? En waarom was dit terecht/onterecht?
Earlier today, our CEO, Andrew Spinks issued a statement in regards to our ongoing issues with regards to his Google Account (demilogic). We have taken time to review public and media commentary in order to ascertain where any areas of confusion may persist. We have provided the following in order to help alleviate this confusion/misperception around the @demilogic account issue:

Android/Google Play versions of Terraria will not be affected. Punishing existing customers who paid for our game on these platforms is not what we are about. To be clear: there should be no impact whatsoever to Terraria on Google platforms, both existing/purchased games as well as ongoing store availability.
The comments around future availability of Re-Logic games on Google platforms is in regards to anything not-currently-available. This is inclusive of any future versions of Terraria (such as Stadia) as well as any other games that our studio will develop in the future.

The impacts here are not isolated to Mr. Spinks’ personal affairs, apps, etc. – though to be clear, those are many and substantial as well. Owing to the early days of the company, when Mr. Spinks was the sole employee of the company, there are quite a few legacy connections to the demilogic account that have been severed. This is inclusive of the Re-Logic YouTube account, many important documents stored on Drive, and much more. The impact is material in nature – and this has been made clear to Google repeatedly.

The Timeline of events:
Demilogic account receives a notice from YouTube alleging a violation in mid-late January. This was quite a bit confusing to us.
We have not uploaded in three months.
No one in our massive fanbase/subscribers noticed any new content uploaded at all, much less anything offensive.
Additionally, the initial correspondence from YouTube on this matter were clear that this was not a major issue:
“We know that you may not have realized this was a violation of our policies, so we are not applying a strike to your channel. We have removed the content.”
No action or response was requested or suggested in this email.
Since that time, through our efforts on Twitter with the support team at YouTube, we have been informed that our Re-Logic YouTube channel is clean and has no issues.
To-date, we have not been informed of any real details behind the actual transgression that is alleged.
Three days later, the entire Demilogic account – inclusive of Gmail, Google Play apps, Drive, and all other Google services – is disabled. Multiple appeals through the standard channels are met with an automated rejection absent of any further information.
Many avenues were attempted with Google in private to resolve this matter – well beyond what people may have observed on Twitter a few weeks ago. Information has been sparse and difficult to obtain even with us being a long-standing partner.
Even in the face of strong evidence that this is a mistaken action – evidence that has been in-hand for nearly 2 weeks now – this remains unresolved
This is not a position that we take gladly or lightly. Google has been a long-time partner, but the inability to resolve this for us – a supposedly valued partner – within a time nearly spanning a month is not acceptable.
Additionally, we are aware of many other incidents in a similar vein with a repeating pattern of “ban out of the blue” with no information as to the reason and no recourse. This has happened to countless individuals as well as developers for Android and beyond. We hope that our situation serves as both a cautionary tale for others as well as a vehicle for shining a bright spotlight on this issue as a whole. Perhaps some meaningful change on the customer service front will take place within Google as a result. It is sorely needed.
For those within Google that did their best to assist to no avail, we are appreciative of their efforts. It is a real shame that is has come to this point.
Bron: https://stadiasource.com/...celled-For-Stadia-UPDATED
Dus de samenvatting van dat hele lange verhaal is dat we dat niet weten? Of mis ik iets...
Nee, je mist niets.

Wat ik uit de Wall of Text lees, is dat uit een gros van algoritmes op basis van diverse plukjes data van (oude) persoonlijke en bedrijfs-accounts en profileringen een rood vlaggetje is gekomen en dat daarom het account van de developer van Terraria geblokkeerd was.

Blijkbaar zijn de ontwikkelaars van die algortimes allang bij Google vertrokken en zijn vergeten om documentatie te schrijven. Want de huidige medewerkers van Google konden niet nagaan wat de reden van de accountblokkade is. Google lijkt geen grip meer te hebben op haar systemen.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 27 februari 2021 16:30]

Klopt zo werkt Google, bans met terugwerkende kracht omdat de guidelines weer veranderd zijn etc.
Je krijgt eigenlijk ook nooit te horen wat je fout hebt gedaan zodat je er als community niets van kan leren en daardoor niet nog een keer de fout in te gaan.
Ik hou het op geautomatiseerde Google bullshit.
Ik speculeer nu, maar aan een google account kun je natuurlijk meerdere Youtube channels hangen. Het zou natuurlijk kunnen dat z'n google account is geblokkeerd door iets wat op die andere channels gebeurde en dat dat misschien wel echt fout was. Dat vermoeden krijg ik omdat hij nu opeens niks meer los wil laten over de reden en opeens weer vrienden is met Google. Maar kan het fout hebben.
Google staat ook wel bekend om nooit redenen te geven voor dit soort acties, dus het zou zo maar kunnen dat hij het ook niet weet.
Ik ben ook benieuwd, zijn twitter ( https://twitter.com/demilogic?lang=en ) en youtube ( https://www.youtube.com/user/demilogic/videos ) hebben tot heden niets los gelaten hierover.
Behoorlijk zwak dat hij alsnog de game uitbrengt voor Stadia. Ook wordt hier niet gesproken over de uiteindelijke reden van blokkering. Zal wel weer een geld deal onder de tafel gemaakt zijn...
Leuk principe als je financieel onafhankelijk bent en overal schijt aan kunt hebben. De realiteit is vaak anders. Dit is gewoon een ondernemer die voor een serieus deel afhankelijk was/is van Google's producten. Daar kun je van alles van vinden.
Anoniem: 1486766
@michelb7627 februari 2021 11:05
Dan had hij ook niet zo een grote mond moeten hebben, ongeacht wat je er van vindt.
Zonder die grote mond was hij nog altijd geblokkeerd, of mis ik een puzzelstukje van het verhaal?
Nee mensen hier op t.net moeten niet direct zo'n grote mond hebben over dingen waar ze niks vanaf weten...
Zakelijke disputen moet en wil je ook helemaal niet zo publiekelijk uitspelen (tenzij er een extra doelstelling is zoals in de rechtszaak Apple <-> Epic). Gezien Google niet reageert (zoals dat hoort in zakelijke disputen) zullen we het hele verhaal nooit weten. Maar je hebt dus helemaal gelijk, het is totaal niet professioneel en hierdoor jaag je jezelf alleen maar in het nauw. Als meneer nog naar de rechter wil (als hij überhaupt al een zaak had) dan zal hij zichzelf met dit gedrag al op 1-0 achterstand geplaatst hebben.
In april vorig jaar hadden ze 30 millioen sales op Steam, lijkt me dan dat je toch al behoorlijk financieel onafhankelijk kan zijn.
30 miljoen? Volgens de cijfers 14 miljoen. En of die allemaal via Steam zijn is ook maar de vraag. De rest (16 miljoen) zijn consoles en mobile sales.
Was idd niet alleen Steam maar alle platformen. Het punt dat ik maakte blijft wel gelden natuurlijk, ze hebben er al redelijk goed aan verdiend.
Tuurlijk, maar ze hebben ook kosten, dus die verkopen zegt niks over hoeveel ze op dit moment hebben liggen (elke store gaat al met 30% lopen bvb, belastingen, loon, studiogebouw, etc...). En gezien de game nu al in review is bij Google wil het zeggen dat het werk dat er in gestoken was al klaar was, zonde van het weg te gooien dan.
Best dus nog een deel van de kosten recupereren op het platform voor Google het definitief de nek omdraait.
Het alsnog uitbrengen gaat waarschijnlijk maar om een ding: geld. Dit kan zowel het weer kunnen verkopen van de game zijn maar mogelijk ook draaien om een vergoeding vanuit Google om gezichtsverlies tegen te gaan.
wil geen zaken doen met een bedrijf dat zijn klanten en partners zo weinig waardeert.
En vervolgens alsnog met die corrupte club in zee gaan. Right.
Menig mening verandert snel wanneer geld een rol speelt.
Maar voor het geld hoeven de makers van Terraria het niet eens te doen met 30+miljoen verkochte games. Maar ik weet niet hoe het is om financieel geen zorgen te hebben en een comfortabel leven te leiden, om dan in een situatie te komen dat ik mijn vermogen met een procentpuntje kan verhogen zonder dat dit enige impact heeft op mijn leven behalve een iets hoger cijfertje op mijn bankrekening. Misschien snap ik de keuze wel als ik op dat niveau de gelijkwaardige verhouding van 20cent kan verdienen.
Wat zijn hun kosten dan? Zonder daar inzicht in te hebben zeggen die verkoopcijfers niets.
Gezien de gare gameclient en brakke server, zitten er vrij weinig kosten in het ontwikkelen zelf :P

Maar inderdaad, alleen aantal verkopen zegt niet alles. 30+ miljoen verkopen voor een kleine indie is wel belachelijk veel. Dan kan enkel een compleet wanbeleid er voor zorgen dat ze geen stapel centen op de bank hebben.
Oh en die werknemers kosten niets of de vaste kosten van de studio? Vergeet niet dat zo'n spel vaak al een paar jaar in ontwikkeling is voordat het uitgebracht is, maar daarna blijven de kosten ook nog steeds. Dus die x miljoen die aan omzet binnen kwam moet eerst de ontwikkelkosten nog van af, en daarna nog steeds de operationele kosten om de studio drijvende te houden voor het volgende project en onderhoud huidig project.
Zoals de wu tang clan als wijselijk sprak, "Cash Rules Everything Around Me, CREAM, get the money"

[Reactie gewijzigd door 418O2 op 27 februari 2021 10:52]

Zoals altijd is Googles klantenservice alleen te bereiken via Twitter.
Stadia kan wel wat meer games gebruiken om weer meer gebruikers te trekken. Dan is dit soort publiciteit niet echt gewenst.

Gisteren op de site van RTL nieuws ook al een negatief bericht: https://www.rtlnieuws.nl/...-vielen-tegen-cloudgaming
Mwa, dit soorr nieuws zal weinig effect hebben, hooguit dat mensen denken, hee wat is stadia, en dan zoeken ze het op en denken misschien, hmmm toch eens proberen.
Goed nieuws dat het stadia team niet 1 op 1 hetzelfde lijkt te zijn als moederbedrijf google. Blijkbaar zitten bij stadia dus wel toegewijde mensen. Denk dat dat de ontwikkelaar mede over de streep heeft getrokken, anders ga je niet zomaar over je principes heen denk ik. Of er is heel veel geld geboden haha!
Zijn het echt principes of waren het boze woorden die gewoon niet meer van toepassing/minder erg voelen na weer toegang gekregen te hebben tot de account. Of misschien een gedachte van zonde van al het werk wat er in is gestoken om het niet uit te brengen. Of voor de fans het toch omdat ze geholpen hebben/steun gegeven hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee