EPA
Volledig scherm
© EPA

“Slechts 11 procent iPhonegebruikers laat zich nog tracken door apps na lancering iOS 14.5"

De nieuwste update van het besturingssysteem van Apple voor iPhone en iPad laat gebruikers toe ervoor te kiezen dat adverteerders hen niet meer mogen volgen via apps. Uit de eerste cijfers blijkt dat amper 4 procent in de VS die toestemming nog geeft. Wereldwijd gaat het om iets meer gebruikers: 11 procent.

7 reacties

  • Patrick Coulier

    3 jaar geleden
    @Dirk Oosterbosch: Goed geprobeerd, alleen verkoopt Apple nooit geen data aan derde partijen. Is nu 1x hun handelsmerk ;-)
  • Lieve Vos

    3 jaar geleden
    Niemand wil gevolgd worden. Zeker niet als dit is ‘om advertenties te tonen’ want die willen we ook al niet. Facebook voelt de bui hangen, dit kan wel eens hun einde betekenen.
  • Patrick Van Overmeire

    3 jaar geleden
    Robert u noemt dit terecht ik ook maar je moet ook weten dat de reclame je gratis toegang geeft tot bepaalde sites dus het is wikken en wegen om een goede basis te creëren.
  • Dirk Oosterbosch

    3 jaar geleden
    Redelijk hypocriet. Ze tracken Apple users zelf volle bak en nu kunnen ze die data duurder verkopen omdat ze de rest afweren. Goed gezien wel.
  • Jan Jansens

    3 jaar geleden
    Net zoals al die cookies op alle websites om geld aan uw date te verdienen.