meest recent
- 12:18Skilegende Marcel Hirscher (35) bindt skilatten weer aan als Nederlander: "Nieuw competitieproject"
- 12:16Skov Olsen revalideert nog altijd in Denemarken: "Onenigheid met medisch team? Daar klopt niets van"
- 11:56OHL-spits Opoku loopt dubbele beenbreuk op na botsing met Westerlo-keeper Gillekens
- 11:26LIVEBLOG EK TURNEN - Belgische mannen beginnen zwak op paard, Glen Cuyle imponeert in ringen
- 10:38Vandaag in de Ronde van Romandië 2024: heuveletappe zal de punchers prikkelen
- 09:27Basketbalfenomeen Caitlin Clark sluit recordschoenendeal met Nike
- 08:53NBA: Dallas en Indiana hangen bordjes gelijk in de play-offs, Phoenix zit in de problemen
- 08:13Ex-laureaat Nairo Quintana verbijt de pijn en doet mee aan Giro: "Ik zal afzien"
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
Hyundai, M-Sport Ford en Toyota blijven tot eind 2024 in WRC
Hyundai, M-Sport Ford en Toyota hebben hun deelname aan het WK rally tot eind 2024 bevestigd. De 3 teams stappen samen het hybridetijdperk in dat volgend seizoen van start gaat. Van M-Sport en Toyota was dat eerder al geweten. De dubbele titelverdediger Hyundai stapt nu ook mee in het verhaal. Vanaf 2022 zijn alle rallywagens aangedreven door zowel een elektrische als een gewone verbrandingsmotor.
De kogel is door de kerk: zowel de 2 constructeurs Hyundai en Toyota en M-Sport, het privéteam van Malcolm Wilson dat de Ford Fiesta WRC inzet in het WK rally, blijven in het WRC en dat tot minstens eind 2024. Het nieuws werd door de WRC-promotor met een persmededeling bevestigd.
De overeenkomst omvat een gelijke bijdrage van de FIA, de internationale automobielsportfederatie, en de constructeurs in de ontwikkelingskosten van de nieuwe technologie, die sterk gericht zal zijn op duurzaamheid, veiligheid en kostenbeheersing.
De introductie van hybridetechnologie werd in 2019 aangekondigd. De samenwerking tussen de fabrikanten, WRC-promotor en FIA leidde ertoe dat de technische reglementen groen licht kregen tijdens de World Motor Sport Council eerder deze maand.
Jona Sielbel, promotor van het WRC, is in de wolken met deze overeenkomst. "Dit is opnieuw een positieve stap voorwaarts voor ons kampioenschap. Zonder overdrijven kunnen we zeggen dat de introductie van duurzame hybride technologie voor de hoofdcategorie van het WRC een van de grootste mijlpalen in de geschiedenis van de sport is."
Het eerste WK rally werd georganiseerd in 1973. In 2022 viert het kampioenschap zijn 50e verjaardag. Die verjaardag wordt gevierd met een belangrijke evolutie in de sport.
"Dit nieuws is super!", tweette Thierry Neuville, de Belgische Hyundai-toprijder. De Belg rijdt sinds 2014 met een Hyundai, goed voor 4 vicewereldtitels.