Welkom !
Als schoonheidsspecialiste en massagetherapeute heb ik bewust gekozen om te werken met de 100 % Biologische cosmetica van Etiney Cosmetics.
Biocosmetica tot de essentie herleid
Etiney Cosmetics, de kracht van de natuur
De Nederlandse biocosmeticaproducent Etiney Cosmetics windt er geen doekjes om: bio heeft geen boodschap aan esoterie. Het bedrijf zet zich dan ook met kop en schouders onder no-nonsense-bio en gaat voor resultaatgerichte gelaats- en lichaamsverzorging, voorzien van een keurmerk en glashelder gelabeld. Geen etiketten met vleugjes mysterie, wél de info die een consument nodig heeft: voor wie is het product bestemd, wat zit erin, wat doet het? Rode draad is het samenspel tussen schoonheid, welzijn en natuur.
Etiney Cosmetics tekent zijn productlijn met vaste hand, geankerd op een aantal stevige punten: 100% natuurlijke ingrediënten, veilig voor de mens, vriendelijk voor het milieu. Als biocosmeticaproducent maakt Etiney komaf met chemische bewaarmiddelen en dito kleurstoffen, met gekunstelde parfums, synthetische samenstellingen en proeven op dieren. Etiney onderschrijft de principes van organische landbouw en fair trade, en voldoet bovendien aan de norm van het eco-keurmerk BDIH.
Alles begon met één grote liefde (die voor schoonheid) en veel kennis (niet in het minst van de natuur). Etiney laat zien hoe dicht schoonheid, natuur en zich goed voelen bij elkaar liggen. Die schoonheid wil Etiney op een natuurlijke manier kracht bijzetten.
Geïntrigeerd door alles wat naturel is, belandt Etiney soms over de grenzen van het gekende heen. Azië blijkt een rijke inspiratiebron, maar op kop staat de brio van de indiaanse cultuur. Daar leerden we hoe een behoedzame omgang met plantaardige stoffen een heilzaam effect op de huid én op het welbevinden heeft. Door eeuwenoude kennis van natuur en ambacht aan de klassieke dermatologie te koppelen, komen we tot innovatieve, verzorgende, herstellende en beschermende producten, luidt het. De focus ligt op microcirculatie (bloedsomloop door de kleinste adertjes) en celvernieuwing. Daarbij is er veel aandacht voor vocht en omega-vetzuren, twee dingen waar je als mens maar moeilijk genoeg van krijgt. Veel drinken en evenwichtig eten is één, een extra boost door de juiste gelaats- en lichaamsverzorging is twee, stelt de biocosmeticaproducent, die er een punt van maakt de consument goed te informeren. Productverpakkingen en andere informatiekanalen moeten zonder omwegen vertellen voor wie het product bestemd is, wat erin zit en wat het doet. De consument heeft het recht te weten wat hij smeert, luidt het.
Tot de vaste waarden op de productlabels behoren soja-extracten, vooral isoflavonen. Die hebben onder andere een gunstig effect op de elasticiteit van de huid. Andere blikvanger tussen de bio-ingrediënten is de duindoornbes (seabuckthorn in het Engels), rijk aan essentiële vetzuren, vitamine E, antioxidanten en proteïnen. Tibetanen verwerken de vrucht al duizenden jaren in hun medicijnen. Grieken deden er de manen van de paarden mee glanzen. Hier en nu is de duindoornbes door de bijzondere medicinale waarde aan een opmars bezig. Etiney gebruikt de duindoornbes in tal van producten omwille van de vochtregulerende en ontgiftende eigenschappen, goed voor structuurherstel van een verouderende of beschadigde huid.
Omdat bio geen magie is en de ene huid de andere niet, onderstreept Etiney het belang van een persoonlijke en vakkundige aanpak bij het gebruik van zijn biocosmetica: het is cruciaal dat verkopers, artsen en schoonheidsspecialisten de werking van een product begrijpen zodat ze hun cliënt goed kunnen adviseren en/of begeleiden.
Meer info:
Schoonheidsinstituut Artemis
03/366.30.33
 Bijlagen: http://www.artemis-schoonheidsinstituut.be
05-10-2011, 15:49 geschreven door Artemis 
|