Beste lezers
Op mijn tweede dag bij mijn werkplekleerbedrijf Brouwerij Van Den Bossche begon ik een uur, een uur vroeger dan de dag voordien.
Het eerste wat ik deed, was de opdracht die nog niet afgewerkt was van vorige keer verder afwerken, met name rekeninguitreksels inboeken.
Dat heeft ongeveer de hele voormiddag geduurd. Daarna sorteerde ik de verkoopfacturen en klasseerde ze met de juiste bestel- en leveringsbon. Van elke verkoopfactuur waren er twee exemplaren, een voor het bedrijf zelf en het andere document voor de klant. De verkoopfacturen die bestemd waren voor de klant heb ik in enveloppen gestopt en daarna naar de brievenbus van Bpost gebracht.
Toen ik terug was kreeg ik meteen een nieuwe taak, namelijk de prijslijst aanpassen. Ik moest in het programma 'Punch HD' de accijnzen van de verschillende soorten bieren die het bedrijf verkoopt aanpassen omdat op 1 november 2015 de prijzen voor alcoholische dranken zal stijgen. Toen ik daarmee klaar was, heb ik nog een stapel rekeninguitreksels ingeboekt.
Ik vond deze dag beter dan de vorige omdat ik wist wat ik moest doen en omdat ik het systeem van het inboeken van facturen en rekeninguitreksels al goed onder de knie heb. Het zou fijn zijn als de rest van de week er ook zo zou uitzien.
Arnaud
|