Inhoud blog
  • MS Project + E-portfolio in orde maken
  • MS Project Evenement + Opdrachten Tex-Mex + Outlook
  • Microsoft Project Evenement
  • MS Project Shed
  • MS Project bungalow + Outlook
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    An-Sofie's blog

    08-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MS Project + E-portfolio in orde maken
    Hallo daar!

    Deze week heb ik weer enkele uurtjes besteed aan het vak E-tools.
    's Dinsdags heb ik mijn opdracht van MS Project afgemaakt!
    (Het project en enkele printscreens vindt u terug in de bijlage)

    Nadat mijn project af was, heb ik mijn E-portfolio nagekeken en aangevuld.
    Het uiteindelijke resultaat vindt u op: an-sofievranken.mijneportfolio.nl !

    Wanneer u op 'Overzicht Opdrachten' klikt, vindt u al mijn opdrachten die ik doorheen
    de lessen E-tools heb gemaakt!
    Om het u makkelijk te maken, heb ik er ook de competenties bijgeschreven zodat u minder
    opzoek werk heeft!

    Vandaag hebben wij ook nog de tijd gehad om vragen te stellen in verband met het examen,
    en om nog eens te oefenen met MS Project.
    Dit programma staat namelijk niet op onze laptops / computers, dus kunnen we dit niet thuis oefenen!

    De laatste les was een rustige en fijne afsluiter!


    Bijlagen:
    Opdracht 8 - MS Project.pdf (460.6 KB)   
    Opdracht 8 - MS Project.xls (32.5 KB)   
    Opendeurdag.mpp (201 KB)   

    08-06-2012 om 00:00 geschreven door An-Sofie  


    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MS Project Evenement + Opdrachten Tex-Mex + Outlook
    Hello!

    Deze week hebben we weer enkele uurtjes E-Tools gehad.

    Te dinsdag heb ik verder gewerkt aan mijn opdracht van MS Project: organiseer een opendeurdag.
    Na de twee uurtjes was het nog steeds niet af, het was voornamelijk zoeken hoe alles precies werkte en wat ik moest doen.

    Vandaag, vrijdag 1 juni, heb ik enkele opdrachten gemaakt van de bundel Tex-Mex.
    In die bundel moesten we de verschillende stapjes volgen om een case te vervolledigen. 
    - Voor case 2: Huisstijl Tex-Mex heb ik een PPT-sjabloon gemaakt voor het bedrijf Tex-Mex
      Zo moest ik eerst een nieuw thema creëren en deze vervolgens in PowerPoint toepassen op de presentatie.

    - Voor case 3; Bekendmaking nieuwe locatie heb ik voor gepersonaliseerde brieven gezorgd.
      Deze brieven moesten per land gerangschikt worden en daarna heb ik deze ook samengevoegd.

    - Voor case 9: Telefoonmemo in Outlook heb ik een e-mailbericht aangemaakt met een elektronische handtekening die ik
      vervolgens als een Outlook-sjabloon heb bewaard. Daarna heb ik dit sjabloon vastgepind aan Outlook zodat ik maar 1 muisklik
      verwijderd ben van een standaard e-mailbericht
     Een voorbeeldje van deze case kan u terugvinden in de bijlage of op mijn e-portfolio!

    Voor case 11: E-mailnieuwsbrief heb ik nieuwsbrief aangemaakt die men via e-mail kan doorsturen. Voor deze case heb ik moeten werken met MS Publisher.

    Dan heb ik ook nog mijn tips van Outlook in een Wiki op Toledo gezet.
    Vervolgens hebben we in groepjes samengezeten om een soort van "enquête" te ontwikkelen zodat we weten welke drie tips van Outlook de beste waren.
    Mijn tips kan u niet alleen in deze bijlage terugvinden maar ook op mijn e-portfolio!

    Ziezo dit was het weer voor vandaag!

    Bijlagen:
    Opdracht 9 - Outlook.pdf (230.3 KB)   
    Opdracht Tex-Mex - Case 9.pdf (285.1 KB)   

    01-06-2012 om 00:00 geschreven door An-Sofie  


    26-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Microsoft Project Evenement
    Helloo!

    Deze week eventjes Project Shed afgewerkt, ging al heel wat vlotter!
    Volgende opdracht: Zelf een evenement maken & deze inplannen..

    Dus, een opendeurdag organiseren. 
    Wat hebben we nodig, wanneer gaan we dat doen, ... en dergelijke.
    Na een paar minuutjes brainstormen kwamen de ideeën al binnen.

    De les vloog om en helaas, ik was nog niet klaar met mijn evenement dus
    dat is weer iets voor volgende week af te werken!

    Byebye

    26-05-2012 om 00:00 geschreven door An-Sofie  


    15-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MS Project Shed
    Goedemiddag,

    Project Bungalow is zo goed als afgewerkt, dus hop naar de volgende!
    Project Shed was de volgende opdracht die we moesten afmaken..
    Het viel mij op dat deze al heel wat makkelijker was dan project Bungalow
    & ook een pak aangenamer om te maken.
    Plots leek Microsoft Project toch niet zo moeilijk te zijn als ik dacht...
    Ofja, toch al iets makkelijker!
    Zo'n Project opdracht is niet op 1,2,3 af & ge werkt er toch wel redelijk lang aan..
    Dus na twee uurtjes vandaag was het project nog steeds niet af.

    But no worries!
    Volgende week hebben we weer een paar uurtjes E-tools!


    15-05-2012 om 00:00 geschreven door An-Sofie  


    11-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MS Project bungalow + Outlook
    Hello!

    Vandaag hebben we weer verder gewerkt met MS Project.
    We zijn met de oefening "Bungalow" begonnen, waar we een planning moesten opstellen 
    voor het bouwen van een bungalow.
    Aan de hand van een cursus konden wij stapje voor stapje het Bungalow project afwerken.
    Het was niet bepaald makkelijk & er kruipt veel werk in dus na zo'n viertal uurtjes eraan besteed te hebben,
    was ik nog steeds niet klaar .

    Maar dus, on to the next one!
    Voor wat afwisseling zijn we vandaag na twee uur MS Project overgeschakeld naar Outlook.
    Zo moesten we allemaal een Outlookaccount aanmaken en erna drie handige tips zoeken voor het gebruik van Outlook.
    Volgende tips heb ik gevonden:
    - Agenda's delen via e-mail
    - Algemene of terugkerende taken automatiseren

    De derde ga ik de volgende les opzoeken!

    Ziezo dit was het weer voor vandaag.

    See you next time!

     


    11-05-2012 om 00:00 geschreven door An-Sofie  


    04-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe opdrachten!
    Hello everybody!

    Opdracht 7 zit er ook alweer op! 
    Ik heb enkele foto's bewerkt met verschillende programma's en het resultaat kunnen jullie vinden in de bijlage in een PDF-bestand!
    Zo heb ik onder meer gewerkt met Photoshop, Pixlr, Photovisi en Dermandar.
    Indien iemand een foto leuk wilt bewerken, dan raad ik deze sites zeker aan!

    Maar nu: de volgende opdracht -> MS Project.

    Dat is al heel wat anders!
    Een programma dat op het eerste zich wel heel moeilijk leek
    & na enkele oefeningen vind ik het soms nog moeilijk!

    Wat ik tot nu toe weet na de inleiding over dit programma, is dat het gebruik wordt om planningen te maken..
    Meer kan ik hier nog niet over vertellen..

    Tot de volgende!



    Bijlagen:
    Opdracht 7 - Fotobewerking.pdf (836.9 KB)   

    04-05-2012 om 00:00 geschreven door An-Sofie  


    27-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 6 en opdracht 7
    Hallo allemaal!

    Op 24 april 2012 hebben wij opdracht 6 en opdracht 7 gekregen:
    Opdracht 6: Videoconferentie
    Opdracht 7: Fotobewerking

    Voor opdracht 6 werd de hele klas in twee groepen verdeeld. Vervolgens moest elke groep op zoek gaan naar een
    een programma waarmee je een videoconferentie kan doen.
    In mijn groep hebben we gekozen voor het programma "Gotomeeting".
    Het is een gratis programma die ook nog eens makkelijk te gebruiken is!

    Vandaag moesten wij per groep zo'n videoconferentie doen waarin iedereen vertelde over zijn ervaringen met de opdrachten van E-tools tot nu toe.
    De groep werd ingedeeld in 4 kleinere groepjes, zodat wij per twee of per drie in een lokaaltje op school zaten en zo aan deze videoconferentie meededen.
    Wegens omstandigheden kon ik niet aanwezig zijn op school, dus heb ik deze videoconferentie gevolgd van bij mijn thuis.
    Er waren natuurlijk wat probleempjes met het geluid, maar ik weet niet of dit van computer/laptop tot computer/laptop afhangt!

    Voor opdracht 7 heb ik al enkele foto's bewerkt.
    Zo heb ik al een partyfoto bewerkt met het programma pixlr.com.
    Bij dit programma kan je een "vintage touch" aan je foto toevoegen.
    Bij de allereerste stap "Effects" heb ik gekozen voor "Max"
    Bij de tweede stap "Overlays" heb ik gekozen voor "Wave"
    En bij de allerlaatste stap "Borders heb ik gekozen voor "Grunge"

    Persoonlijk vind ik dat deze foto leuk bewerkt is en kan ik zo laten zien dat 3 verschillende effecten samen ook toegepast kunnen worden.
    (De foto vindt u in de bijlage terug!)

    De andere foto's van de school moet ik nog bewerken dus die zullen in een latere blog terugkomen!

    Tot de volgende
    xoxo

    Bijlagen:
    2.jpg (81.8 KB)   

    27-04-2012 om 00:00 geschreven door An-Sofie  


    05-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdrachten voor mijn E-portfolio
    Goeiedag allemaal!

    Het is alweer bijna een maandje geleden dat ik nog eens een blog heb geschreven.
    Wel de reden hiervoor? Door een of andere reden geraakte ik er niet meer op.
    Maar nu werkt weer alles dus kan ik hier een overzichtje geven van de opdrachten die voor deze zondag, 8 april 2012, af moesten zijn.

    In de voorbije weken heb ik al mijn opdrachten tijdens de les proberen af te werken. Indien dit niet lukte, heb ik er nog enkele uren thuis aan besteed. Een overzicht van de opdrachten met meer uitleg zal je hieronder kunnen vinden! Enkele documenten die ik niet op mijn E-portfolio kon downloaden zullen terug te vinden zijn in dit blogbericht.

    Maar allereerst, mijn E-portfolio!

    Hier volgt de link naar mijn E-portfolio die momenteel af is en waarin alle opdrachten zijn geüpload:
    http://an-sofievranken.mijneportfolio.nl/

    En nu een korte bespreking van mijn opdrachten!
    (P.S: ik overloop 1 voor 1 mijn opdrachten, het is dan ook handiger om het juiste document in de bijlage te openen!)

    Opdracht 1: Solliciteren
    Hier heb ik al reeds over gepraat in mijn vorig blogbericht maar ik wil het graag nog eens in het kort toelichten.
    Allereerst heb ik een vacature opgezocht op het Internet. Aan de hand van de VDAB kwam ik zo terecht bij een vacature
    van "Delicatesse Catering". Ik heb deze vacature in een Word-document gezet, die je kan vinden op mijn E-portfolio.
    Mijn CV die ik aangemaakt heb met het sjabloon "Urban"kan u vervolgens ook terugvinden op mijn E-portfolio als Word-document en als PDF-bestand.
    Na deze twee opdrachten moest ik een presentatie en een document met informatie over het bedrijf uitwerken.
    Voor dit onderdeel heb ik "Open Office" geïnstalleerd en heb ik zo de presentatie en het document gemaakt.
    De presentatie vindt u in de bijlage in odp.-formaat en de informatie over het bedrijf kunt u vinden in de bijlage in odt.-formaat!
    Verder heb ik voor opdracht 1 een account aangemaakt bij LinkedIn en ook nog een sjabloon aangemaakt voor Delicatesse Catering voor alle briefwisseling.
    Dit bestand, als Dot document, kun je eveneens terugvinden in de bijlage!

    Opdracht 2: Opzoeken
    Voor opdracht 2 heb ik allereerst twee opleidingen moeten opzoeken die ik graag zou willen volgen naar aanleiding van dit opleidingsonderdeel. Meteen schoot me "Event-mediamanagement" en "Project management" te binnen. Dit lijken me interessante opleidingen.
    Voor het tweede deel van opdracht twee moest ik in groep werken. Samen met mijn groep hebben we een handleiding voor de mediatheek in de KHLim gemaakt. Ieder ontfermde zich per twee over een apart onderdeel van de enquête. Het resultaat kan je *bewonderen* op mijn E-portfolio onder de rubriek "Teamwork".
    Buiten deze twee opdrachten heb ik ook nog twee boeken, één artikel uit een tijdschrift en één elektronisch artikel opgezocht aan de had van de KHLim-catalogus. Deze heb ik vervolgens gerefereerd volgens de APA-normen.
    Het voorlaatste onderdeel van deze opdracht was het inscannen van een artikel die ik gevonden had. Het JPG bestand van dit artikel kan je ook terugvinden in de bijlage! (P.S: de kwaliteit is niet super aangezien ik de grootte van het bestand moest aanpassen!
    Voor het laatste onderdeel van deze opdracht moest ik twee blogs zoeken omtrent Office Management. Hiervoor moest ik twee manieren opzoeken hoe ik de laatste feeds ervan kan lezen. Het was toch eventjes uitpluizen hoe dat allemaal ging maar uiteindelijk heb ik het ongeveer kunnen uittypen in een document dat je kan vinden op mijn E-portfolio.

    Opdracht 3: Tools
    Voor deze opdracht heb ik samengewerkt met Sophie. Samen hebben wij informatie opgezocht over Adobe Captivate, software dat voor ons onbekend was. Naast de informatie die we hierover hebben opgezocht heeft zij zelf ook nog een filmpje gemaakt.
    Adobe Captivate lijkt mij interessant en misschien ga ik het later wel gebruiken!

    Opdracht 4: Enquête
    Opdracht vier volgt een beetje op opdracht drie. Nadat mijn partner en ik de nodige informatie hadden verworven over Adobe Captivate hebben wij hierover een enquête gemaakt.
    Hier is de link! Misschien leer je zelf nog wat bij!

    http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=103593

    Nadat klasgenoten deze enquête hadden ingevuld hebben wij vervolgens de resultaten van de enquête bekeken en besproken.

    Opdracht 5: Studiedag Tools
    Opdracht 5 was weer een groepswerk.
    Samen hebben wij een studiedag op de KHLim georganiseerd in verband met Tools.
    Allereerst hebben bij een account aangemaakt bij "Fikket".
    Hier volgt de link! -->
    http://studiedagtools.fikket.com/

    Dan hebben wij uitgezocht hoe je een evenement kan aanmaken en hoe mensen zich kunnen aanmelden.
    Eens wij dat in orde hadden, hebben we een e-mail naar de studenten van 2MAs gestuurd dat ze zich konden aanmelden voor deze studiedag. Helaas waren er maar 6 deelnemers!
    Zodra ik wist wie er zich voor onze studiedag had ingeschreven (Ik had namelijk een account aangemaakt op mijn e-mailadres!), heb ik een deelnemerslijst samengesteld. Die deelnemerslijst vind je in een Excel bestand terug in de bijlage!
    Dan was er ook nog de folder van de studiedag met de Qr-code. Samen met twee anderen van mijn groep heb ik deze aangemaakt. De folder dan, want de Qr-code heeft iemand anders van de groep gemaakt!
    Maar voor deze QR-code moest er eerst een filmpje worden gemaakt. Dus samen met de groep liepen wij achter de camera door het schoolgebouw. Indien je over een smartphone beschikt, scan die QR-code dan maar eens in!
    Naast deze onderdeeltjes werd er ook nog een App gemaakt.
    Speciaal voor de deelnemers hebben we ook nog etiketten gecreëerd!

    Ziezo, dit waren de opdrachten voor nu.
    Alles staat op mijn E-portfolio en enkele bestanden vind je nog in de bijlage terug!

    Tot de volgende...


    Bijlagen:
    Opdracht 1.3 - Bedrijfsinformatie.odt (39 KB)   
    Opdracht 1.3 - Bedrijfspresentatie.odp (91.8 KB)   
    Opdracht 1.4 - Sjabloon Briefwisseling Delicatesse Catering.dotx (744.4 KB)   
    Opdracht 2.6 - Gagner une heur par jour grâce aux outils high-tech.jpg (82.2 KB)   
    Opdracht 5.1 - Deelnemerslijst Studiedag.xlsx (12.4 KB)   
    Opdracht 5.2 - Folder Studiedag.pub (296 KB)   

    05-04-2012 om 22:21 geschreven door An-Sofie  


    09-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste blogbericht!
    Hallo iedereen!

    In het kader van het vak E-tools moet ik enkele blogberichten schrijven!
    Dit is voor mij de allereerste keer dus het is een beetje kijken hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

    De eerste lessen van E-tools heb ik gemist, waardoor ik een beetje verloren ben geraakt met mijn opdrachten.

    In het begin was het vooral kijken hoe ik een persoonlijk E-portfolio kon aanmaken.
    Hiervoor heb ik enkele sites geraadpleegd waar men een gratis E-portfolio kan op aanmaken. 
    Zo heb ik besloten om zo'n portfolio aan te maken via mijneportfolio.nl. 
    In het begin was het een beetje zoeken maar na verloop van tijd had ik een beetje door hoe mijn E-portfolio eruit moest zien.
    Natuurlijk moet deze nog worden bijgewerkt maar dat zal voor een andere keer zijn!

    Nadat ik mijn E-portfolio had aangemaakt, ben ik direct begonnen aan mijn eerste opdracht, namelijk solliciteren.
    Hiervoor heb ik een vacature opgezocht op Internet, een CV geschreven en informatie over het bedrijf opgezocht om vervolgens een korte presentatie te maken.
    Daarna heb ik ook een sjabloon voor het bedrijf aangemaakt + ook een account bij LinkedIn.

    Nadat mijn eerste opdracht klaar was, ben ik aan mijn tweede opdracht begonnen.
    Hiervoor heb ik twee opleidingen opgezocht, namelijk event- en mediamanagement en project management.
    Het doel hier was om op een snelle manier andere opleidingen te vinden.
    Dan heb ik via mediargus verschillende boeken en (elektronische) artikels opgezocht om deze vervolgens volgens de APA-normen te refereren.

    Zo, dit was het voor vandaag!
    Tot de volgende

     


    09-03-2012 om 12:21 geschreven door An-Sofie  


    23-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/ansofie

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    23-02-2012 om 16:47 geschreven door  



    Archief per week
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 20/02-26/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs