Laat ik beginnen met een vraag, een die mijn vraag 'Why Animation, Alan?' Nabootst en recht geeft op een stuk van mij in theSpring 2008 Society for Animation Studies Nieuwsbrief. Mijn vraag vandaag: 'Waarom mijn focus op kunst voor deze Toronto 2014 Society for Animation Studies-conferentie over The Animator,
Alan?. Antwoord: niet alleen omdat kunst wordt opgeroepen als thematisch in de roep om papers, maar ook omdat ik een ogenschijnlijk nieuw project voor je in een contextuele context wil plaatsen: het theoretiseren van kunst als een vorm van animatie. En waarom kom ik op dit onderwerp? Niet in het minst omdat, nogmaals, er een voortdurende irritatie is geweest om mij te provoceren. Om in context te plaatsen: ik schreef het volgende in mijn artikel 'Animation-Film and Media Studies' "Blind Spot "'In theSpring 2007 SAS
Uitleganimaties
Een uitleganimatie is een video waarin een complex proces of product wordt uitgelegd!
Ten eerste is mijn eeuwige ergernis - bij het bijwonen van conferenties, lezingen, etc., in alle disciplines, inclusief filmstudies - en het horen van de woorden 'animatie', 'animeren' en verwante termen en zinsdelen, zoals iets 'heeft een eigen leven' , altijd gebruikt, maar zonder enig bewustzijn, laat staan adres en ondervraging, van hen op zich. Ze zijn slechts een deel van het houtwerk. Ik wilde deze discursieve, maar niet alleen discursieve, 'blinde vlek' met betrekking tot animatie aan het licht brengen. (Cholodenko 2007a, p. 15) [1]
Maar dat is een ervaring die ik nu al enkele decennia heb, vaak in de snelheid van een aantal maanden, wat met mijn wezen, sinds 1978, een academicus in de afdeling Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Sydney, waar, in onze studiedagen, Ik heb regelmatig presentaties horen horen en horen, gebaseerd op een idee van kunstanimatie, gebruikmakend van de termen en ideeën van animatie terwijl ik kunst aanraak, maar laat de animatie zelf niet-geadresseerd, niet-geïnterviewd, niet-erkend.Dus simpel, niet alleen is 'animatie ... voor ons film, en ook media, studies '"blinde vlek"' (Cholodenko 2008, p.12), animatie is de 'blinde vlek' van kunsthistorici, en laat me toevoegen, kunstschrijvers, critici, theoretici, enz., In feite, nu op mijn departementale kunstgeschiedenis-seminars - en het is een beetje een grap geworden!
|