Inhoud blog
  • Dag 60
  • Dag 59
  • Dag 58
  • Dag 57
  • Dag 55 en 56
  • Dag 54
  • Dag 53
  • Dag 52
  • Dag 51
  • Dag 50
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Laatste commentaren
  • goed bezig (Pieter)
        op Dag 17
  • The Angelo Chronicles
    Avonturen op stage
    02-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 60
    Avengers: Endgame is al een paar dagen uit en iedereen wilt er zo hard over praten. 
    Vorig week en deze week was het nogal druk en ik probeer mijn best om Endgame uit te stellen tot in het weekend,
    maar al die spoilers ontwijken wordt met de dag moeilijker!


    Elke level overlopen en zitten balancen.
    Ik heb mij vooral bezig gehouden met 5 van de 7 levels.
    Daarna wanneer alle levels toch al speelbaar waren, hebben we een build gemaakt om op de oculus store te zetten.
    Nu nog door alle checklisten gaan zodat het geaccepteerd kan worden.



    Angelo out.

    02-05-2019 om 09:41 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 59
    Verder gewerkt aan het plaatsen van de game op de oculus store en volgende pagina's.
    - webpage
    - terms of terms of service
    - g-mail
    - social media opgesteld



    Daarna zitten werken aan het updaten van de mesh van de toren en levels balancen.



    Angelo out.

    29-04-2019 om 09:04 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 58
    Scene ge-update en changes toegepast. 
    In de scene is het makkelijker om de enemies langs torens te laten lopen en te zien hoeveel torens / schoten ze gemiddeld nodig hebben. In deze voorlopige laatste versie zijn de enemies en torens meer gebalanceerd nu.

    __Balancing__

    creep = 5g / flying = 10g / bomb = 15g / tachanka = 20g / boss = 80g
    tower = 50g / sniper = 75g

    BASIC GOLD RATIO
    5 creep = 2.5 basic tower = 0.2
    5 flying = 2.2 basic tower = 0.455
    5 bomb = 7 basic tower = 0.214
    5 tachanka = 10.2 basic tower = 0.196
    1 boss = 12.5 basic tower = 0.128

    SNIPER GOLD RATIO
    5 creep = 0.8 sniper tower = 0.417
    5 flying = 3.5 sniper tower = 0.191
    5 bomb = 3.3 sniper tower= = 0.303
    5 tachanka = 3.4 sniper tower = 0.392
    1 boss = 2.6 sniper tower = 0.410

    Basic toren features:
    + Omdat het goedkoop is, kun je het makkelijker gebruiken als een muur
    + Essentieel tegen zwakke en snelle enemies
    + Handiger als de enemies afkomen met een kleine spawnrate

    Sniper toren features:
    + Basic is in het algemeen zwakker dan de sniper toren
    + Het is beter om te sparen en een sniper toren te pakken als je meer damage wilt doen
    + Sparen en investeren in een sniper toren is in het algemeen beter in makkelijker levels
    + Erg goed tegen (trage) enemies die veel health hebben

    Combineren van torens is dus altijd een goede optie.



    Daarna meegeholpen om de game op de oculus store te krijgen.
    Hierbij ben ik dan even door hun asset guidelines gegaan om al correcte placeholders te plaatsen voor de game.
    Daarna even snel door een scene opgesteld om te gebruiken om screenshots te nemen en als placeholder te gebruiken.







    Angelo out.

    26-04-2019 om 09:30 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 57
    Heel veel balancing en testing.
    Ik heb een aparte scene gemaakt waar ik makkelijker scenarios kan voorspellen en balanceren.


    Ik heb daarna data zitten verzamelen en fine-tunen zodat alles beter gebalanceerd is.


    24/04/2019

    1 creep = 5g 
    1 flying = 10g
    1 bomb = 15g
    1 tachanka = 25g
    1 boss = 50g

    1 tower = 50g
    1 sniper = 75g

    BASIC TOWER RATIO
    5 creep = 3 basic tower = 25 /150 = 0.1667
    5 flying = 2 basic tower = 50/100 = 0.5
    5 bomb = 5 basic tower = 75 / 250 = 0.3
    5 tachanka = 9.75 basic tower = 125 / 488 = 0.256
    1 boss = 8.2 basic tower = 50g / 410 g = 0.12

    SNIPER RATIO
    5 creep = 1 sniper tower = 25 / 75 = 0.333
    5 flying = 2.6 sniper tower = 50 / 195 = 0.256
    5 bomb = 3 sniper tower = 75 / 225 = 0.333
    5 tachanka = 3.4 sniper tower = 125 / 255 = 0.490
    1 boss = 2.4 sniper tower = 50 / 180 = 0.278

    Changes
    - Sniper is top tier als de spawnrate traag is (moet een beetje zwakker worden)
    - Flying moet moeilijker zijn in general, of een nog slechtere matchup zijn voor sniper -- +2 speed of 10 > 5 G
    - Tachanka geeft een beetje teveel geld in general maar is een slechte matchup voor basic toren -- 25 > 20 G?
    - Bomb is goed gebalanceerd voor beiden torens, maar geeft een beetje teveel geld. Meer health nodig of minder geld geven.
    - Boss moet meer geld geven -- 50 > 75 G

    Na de changes Heb ik me bezig gehouden met het maken van deftiger levels.
    Easy : level is uitspeelbaar met torens alleen, je kan altijd 1 of 2 torens verkeerd plaatsen.
    Normal : Level is uitspeelbaar met torens alleen, maar speler moet zelf ook schieten als torens verkeerd worden geplaatst.
    Hard : Level is uitspeelbaar met torens en de hulp van de speler.



    Angelo out.

    25-04-2019 om 09:42 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 55 en 56
    - Tower sound effects meer gerandomized

    - De mesh van alle levels had nog geen UVW2. Dus heb ik die voor alle levels gemaakt zodat erop gebaked kon worden met light probes.


    - Enemies geven particle effects af wanneer ze geraakt worden. (Gemiddelde gepakt van de transform van de bullet en enemy tijdens onTriggerEnter)


    - De nieuwe torens implementeren met alle logica, scripts en colliders.


    - De nieuwe torens implementeren met nieuwe animaties.


    - UI dynamic gemaakt voor de torens (was hard coded).  

    - Heel veel bugtesting en balancing



    Angelo out.

    24-04-2019 om 10:29 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 54
    - Balcony UI: De balcony waar je op start en torens managed heeft nu meer info dankzij een canvas met uitleg daarin.
    In begin was dit interractable, als je met de controller erin komt, dan klapt die open en geeft die meer info weer.
    De script heb ik zelf meer uitgebreid en user friendly gemaakt (er zat veel hardcoding in voor de DoTween).
    Na te testen, was dit gewoon overbodig, dus die script en animatie zal niet voor de balcony nog gebruikt worden (misschien voor iets anders in de toekomst).
    Nu is het gewoon permanent open en kleiner.


    - De Player's gun: Nu komt er een warning als je geen ammo meer hebt. De warning gaat weg vanaf je reload of als je ammo hebt.
    Reloaden werkt zoals dervoor met een knop, maar je kan het ook aanroepen door gewoon nog eens te schieten als je geen kogels meer hebt.


    - On wave complete: Sound effect aan toegevoegd voor extra feedback.

    - Tower particle effect: Hiervoor was de particle effect een beetje saai, maar als je nu een toren correct plaatst, komen er echte coins die ronddraaien. 


    - Updated UI voor Game Over en Win.


    - Balancing en bugtesting: Bugtesten voor collegas en ook ineens meer creeps voor spawners testen.

    - Tower Range feedback: Hier vrij lang aan gezeten. 
    -- In begin waren het spheres die de range kreeg van de radius van de detector collider.
    -- Daarna was het cilinder in de toren die aan en uit ging
    -- Daarna was het een texture dat in de toren zat en aan en uit ging
    -- uiteindelijk is het een texture prefab die gemaakt worden en de positie neemt van de tiles waar de toren op komt. Hij disabled zichzelf als een toren nergens op kan.




    Angelo out.

    19-04-2019 om 11:24 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 53
    Het is druk en we naderen het einde van de deadline dus ik ga vandaag gewoon kort samenvatten wat ik gisteren heb gedaan.

    - Level colliders groter maken (done)
    - Visualisatie van de tower range (50/50)
    - Balcony geeft info weer hoe je het spel start en een placeholder voor de wave info (in een DoTween animatie) (50/50)
    - Balancen van de game
    - Bugtesting



    Angelo out.

    18-04-2019 om 13:19 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 52
    - lettertype en fonts consistent over de hele game (done) 
    - particle effect boven de tile waar een toren over hovert (bijna klaar)
    Collega had deze texture al gestopt in een basic particle system.
    Ik heb dit dan verder uitgewerkt tot 4 versies waaruit we konden kiezen.


    - Tiles fixen en inkleuren van levels (done)




    - Extra balancing en enemies voor elke level (moet nog getest worden)

    Voor de rest was het vooral helpen met bugtesten om errors in scripts te fixen.



    Angelo out.

    17-04-2019 om 08:58 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 51
    - Create app-icon and launch image (done)


    - Tachanka standard shader to LWRP (done)

    - lettertype en fonts consistent over de hele game (bijna klaar)

    - Fix scale en rotatie van de gemaakte tiles (ze stonden nog in inches en was 90° gedraaid) (bijna klaar) 




    Angelo out.

    16-04-2019 om 09:26 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 50
    De taken voor vandaag: 

    - spawn moet nieuw model krijgen (niet speelgoed achtig genoeg) (done)


    - Death animatie begint vooraleer enemy dood is (done)


    - Basic button-layout / tutorial (eerste versie)


    - Create app-icon and launch image (mee bezig, ik heb wel al een moodboard samengesteld)




    Angelo out.

    15-04-2019 om 08:54 geschreven door Angelo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs