Hij bevat een eerbetoon aan de legendarische Fiorenzo Magni die dit jaar overleed
Er staat een artikel in over Franco Giacchero, de superknecht van Coppi bij Bianchi
De kalender biedt een virtuele tour die de geboorteplaats van Fausto Coppi herontdekt: Castellania
Met vele nooit gepubliceerde fotos van Coppi ook uit de privé collectie van de familie Coppi
De cover is een afbeelding van het prachtige schilderij Fausto Coppi De rit van Piero Leddi prijs 13 euro, Inclusief verzendkosten betaal je 26 euro. De kalender is te bestellen via
In principe zijn er 'maar' vier verschillende soorten sportdranken, namelijk de hypotone en isotone sportdranken (de zogenaamde dorstlessers), de energie- en de recuperatiedranken. In het kader onderaan bespreken we telkens de verschillen tussen deze dranken.
Of een energiedrank in de winter meer aangewezen is dan een andere drank, hangt dus af van het type inspanning, de omgevingstemperatuur en het vochtverlies bij de renner - sporter. Het aanbod van de verschillende sportmerken verschilt meestal in het sportdranktype en de toegevoegde additieven, zoals extra mineralen en vitaminen.
Hypotone sportdrank
<6 g koolhydraten per 100 ml
Heel warme omstandigheden waarbij je minstens 1 liter per uur moet drinken.
Ook voor personen die erg veel zweten is dit sportdranktype prima.
Isotone sportdrank
6 à 8 g koolhydraten per 100 ml
Bij inspanningen van lichte tot matige intensiteit (beperkte suikerverbranding)
= klassieke dorstlesser
Bijvoorbeeld tijdens een klassieke duurtraining die langer duurt dan anderhalf uur, tijdens specifieke trainingen (zoals tempoduurtraining, bloktraining, klimtraining).
Energiedrank
8 à 12 g koolhydraten per 100 ml
Bij intensieve inspanningen (suikerverbranding) in koude omstandigheden, zoals tijdens een intensieve MTB-rit, als het vochtverlies beperkt blijft
Tijdens het laatste uur van de wedstrijd om nog een extra portie suiker op te slaan
Na intensieve inspanningen (binnen de 30') om de energievoorraden tijdens de dagen vóór de wedstrijd aan te vullen.
MTB RvhW te Sombeke (16/12/2012) Ongelooflijk veel volk te Sombeke. Volgens de politie, zeker 2000. Nog nooit zoveel volk op t veld van Sombeke geweest ( buiten het vuurwerk !). De rit ging snel naar de gevaarlijke wegel met prikkeldraad. Deze bleek toch iets te smal voor zoveel volk. Gelukig had De Bock den prikkeldraad een stuk opgerold. Krik, Krak, Krik, Krak, ..Koens zadel in de prak !... Exit Koen.. De dijk te Tielrode zorgde ook voor veel ,,slippery peoples,, Wanneer de voorband vol met modder en gras zit wordt het moeilijk. Te Hamme werd Luske ,,gepakt,, en de controle bij Rudyco was te klein. Daarna het MBX-MTB-VTT-parcourtje aan de Mirabrug en zo naar Dwazemuster. Daar liepen veel wandelaars en dat geeft soms wat ergernis. Tijd om alles door te slikken bij De Moezen. Gelukkige verjaardag Geert T !! (Verslag WTC Forza Elversele)
Winterdeal: EMX-5 of 7 afgemonteerd aan scherpe prijs Check de nieuwe ongelooflijke Eddy Merckx Cycles winterdeal: kies je EMX-5 of EMX-7 frame 2013 in één van de nieuwe kleuren en we geven je je afmontage aan een scherpe prijs. Een EMX-5 frame kost 2.995 euro en het EMX-7 frame kost 3.495 euro. Kies dan je afmontage: Ultegra, Chorus of Record voor een zeer interessante prijs: 750 voor Ultegra, 1.000 voor Chorus en 1.500 voor Record. De winterdeal is enkel geldig in de Benelux en als je bestelt voor 31/12/2012.
Stradivarius 2013 De derde generatie van deze helm gewicght nieuwe versie 201 gr "Homothetic Embedded Skeleton" zorgt voor een verdeelde impact. mat zwart
Vortex cooling generators Gel pads voor aanpasing en comfort. Wit-Blauw Wit-Geel Wit- Rood
Op 12/12/12 om 12 uur werd in het Brusselse Hotel Bloom het nieuwe sportvoedingsmerk Booom voorgesteld. De presentatie van het merk met een gamma van natuurlijke producten werd bijgewoond door tal van prominenten.
Onder andere ex-renner Rini Wagtmans, waaghals Marc Sluzny, werelduurrecordhouder achter derny Maas van Beek en Frank Groenendaal, manager van het Orange Babies wielerteam woonden de voorstelling van Booom bij.
Het merk heeft als slogan Being motivated motivates others. Mensen aanzetten en motiveren om op een gezonde manier te sporten is dan ook de betrachting. Booom wil zich onderscheiden met 100% natuurlijke producten. Zo bracht Booom als eerste merk een isotone dorstlesser op de markt met het natuurlijke stevia als zoetstof in de plaats van aspartaan of kunstmatige zoetstoffen.
De producten worden al meerdere jaren gebruikt door toprenners. Zo maken of maakten de teams van Orange Babies, Koga en Vacansoleil al gebruik van het assortiment van Booom. info: http://www.grinta.be www.booomproducts.be