Inhoud blog
  • niertransplantatie 14 maart 2017
  • voortgang
  • leraren register
  • professionalisering 2015-2016
  • divergent werken
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
  • CV Astrid (11)
  • Foto
    Foto
    Foto
    Dit ben IK
    Juf Astrid
    14-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niertransplantatie 14 maart 2017

    Na jarenlang afwachten wanneer het slechter zou gaan met Jesse en na alle medische onderzoeken ondergaan te hebben, is daar eindelijk de dag aangebroken.

    !4 maart 2017 de dag om nooit te vergeten!!! onze niertransplantatie in Rotterdam.  heel spannend maar gelukkig is alles voorspoedig verlopen.

    14-03-2017 om 00:00 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voortgang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bijlagen:
    4 november.docx (15.5 KB)   

    26-10-2016 om 13:09 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:CV Astrid
    >> Reageer (0)
    09-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leraren register



                    Vanaf vandaag officieel in het leraren register ingeschreven.  :)

    Bijlagen:
    LeraarDossier.pdf (4 KB)   

    09-08-2016 om 11:32 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.professionalisering 2015-2016

    Het schooljaar was ik wederom met zeer veel enthousiasme begonnen. Er stonden leuke dingen en leerzame te gebeuren dit jaar. de start van de satellietscholen was er 1 van.

    het traject van het beredeneerd aanbod liep nog door dit jaar. ook het beginnen met het werken in een PLG was nieuw voor me.

    Het reilen en zeilen in de kleuterklas was het 5e jaar voor mij. ook dit jaar zijn er weer kleine veranderingen in mijn organisatie aangebracht, die minder goed vorig jaar liepen. de oranje tijd bv en het werken met wc kaarten. de kleine kring moest ook verder uitgewerkt worden. ik zat vol energie en passie om er aan te beginnen. helaas heeft mijn gezondheid roet in het eten gestrooid. het bleek noodzakelijk om een pas op de plaats te maken. Gelukkig ben ik na 2 weken weer langzaam terug komen reintegreren.

    Dat maakte wel dat de klas verder gedraaid  moest worden, dat had prioriteit, ik heb de totale regie gelukkig in handen kunnen houden, maar dingen gaan toch anders met een invaller. ook de lln reageren daar allemaal anders op.

    Nadat ik eindelijk weer volledig voor de groep stond, kon ik verder met mijn ambities. er moest wel een inhaalslag gemaakt worden. regels en afspraken en structuur was beetje weg gevallen.

    het divergent werken zit in mijn bloed heb ik gemerkt. uitstapjes maken op wat de lln inbrengen vind ik zalig en alle 30 lln zitten dan geboeid mee te denken en te doen. de studie dagen hierover waren zeer zinvol voor mij. een groot klankbord.

    De belasting viel goed mee. de opbrengsten daar tegenover zijn groot. Ik hoop dat groep 3 dit ook zo mee oppakt.

    met de cursus beredeneerd aanbod zijn we een weg ingeslagen om compacter met de groepsplannen te werken. de groepsoverzichten zijn ook meer een samenhangend geheel. die cursus was meer formeel van aard maar daar kreeg je wel de gelegenheid om veel te vragen en voorbeelden te bekijken. hier gaan we als kleuterbouw de vruchten nog van plukken als we er beter mee kunnen werken. suzanne Krijger gaat ons hier nog de laatste fijne kneepjes over geven vld jaar.

    De PLG vergader en overleg structuur was een geheel nieuw project. een soort van intellectuele uitdaging. HBO niveau. werken met een Pheric schema. taakverdelen, duiken in de theorie, overleggen , aanvullen, corrigeren. interviews afnemen met collega's. heel divers en leerzaam geweest. ik kan zo n uitdaging wel gebruiken. het uiteindelijke concept doet er dan ook toe en wordt in het team ingebracht. op zulke momenten voel ik me echt er toe doen.

    Het schooljaar is nu bijna klaar en is zeer boeiend voor mij en de kinderen geweest. we hebben veel moeten inspelen op onverwachtse gebeurtenissen en het blijkt dat ik me daar flexibel in kan opstellen. het is ook gebleken dat ik een groot doorzettingsvermogen en verantwoordelijkheidsgevoel heb. dat geeft mij weer een boost van zelfvertrouwen, ook omdat het vlgd schooljaar waarschijnlijk weer een bijzonder jaar gaat zijn. maar komt tijd, komt raad en uiteindelijk komt alles goed. zo sta ik er in en dat straal ik ook uit..........


    26-06-2016 om 12:01 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.divergent werken

    Het project satellietscholen op basisschool Klim-op

    Afgelopen schooljaar hebben we met de groepen 1-2 meegedaan aan het onderzoek van Paul Delnooz. Gedurende dit jaar hebben we verschillende bijeenkomsten bijgewoond op diverse scholen die in het teken stonden van divergentie.

    Onze school is pas sinds kort de weg van divergentie ingeslagen. Bij de gevormde intervisiegroepen konden wij dit verschil ook goed merken. Wij als leerkrachten van groep 1-2 hebben het als zeer positief ervaren dat we inspiratie en lesideeën hebben opgedaan van mede divergente collega’s.

    Het enthousiasme van collega’s die hier al langere tijd mee bezig zijn, werkt aanstekelijk! We hebben afgelopen jaar gestoeid met het anders inrichten van de geplande thema’s. Hierbij oefenen wij om  steeds meer als leerkrachten een begeleidende rol aan te nemen in plaats van een sturende rol.

    Nu aan ons de taak om deze kennis en ervaring te delen met de leerkrachten van de groepen 3 en 4. Door gezamenlijk thema’s en projecten voor te bereiden, hopen we het enthousiasme met betrekking tot divergentie door te geven.

    Tekstvak:

    Namens alle leerkrachten van groep 1-2

    Basisschool Klim-op

     


    19-06-2016 om 09:00 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:CV Astrid
    >> Reageer (0)
    08-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.project familie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                           afgelopen weken hebben we gewerkt aan het project: familie.


    Allereerst hebben we kennis gemaakt met de familie van Pompom. daarna zijn we over onze eigen familie gaan praten. wie horen er eigenlijk allemaal bij je familie? Juf mijn hondje woont ook bij ons!!

    er zijn leuke knutsels gemaakt zoals oude opa's en oma's en familie portretten op t verfbord.

    de kinderen hebben allemaal een foto van hun familie mogen doormailen en daar hebben we op het digibord over gepraat. we hebben ook nog allerlei filmpjes bekeken over familie en prentenboeken gelezen, zoals de mooiste moeder, 

    het leukste was toch wel het uitnodigen van je eigen familie. Ieder kind mocht 1 familielid uitnodigen en meebrengen naar de klas.

    Wat een boel gezelligheid, samen met je oma of opa knutselen of een spelletje doen. Daar hebben we leuke foto's van gemaakt. de bezoekers waren soms nog enthousiaster dan de kinderen en wilden helemaal niet meer naar huis gaan:)

    Dit was tevens een geweldige afsluiting van ons project!

    08-05-2016 om 00:00 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:CV Astrid
    >> Reageer (0)
    15-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bouwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    de papa van Lisa kwam ons in het kader van het project bouwen iets vertellen over zijn werk als elektricien. hij had echt een leuk idee om een stroom kring te maken met elkaar en zo uiteindelijk een lampje te laten branden. het projekt bouwen leeft enorm bij de kleuters. ze hadden allemaal een digitale foto gestuurd van hun eigen huis en hier iets over verteld. we zijn op bezoek gegaan bij een bouwplaats in het dorp en bij een bouwbedrijf  "de Nijs"

    de kleuters vonden het geweldig om in de klas met allerlei materiaal te bouwen. te knutselen en boeken te lezen over bouwen en hijskranen.

    de kinderen brachten zelf gereedschap en kleine bulldozers voor in de zandtafel mee. ze waren erg betrokken en vonden het een leuk project.

    15-02-2016 om 00:00 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:CV Astrid
    >> Reageer (0)
    04-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carnaval 2016
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ieder jaar weer een groot feest met 3 scholen samen in Hoogerheide. leuk dat de boeren ploeg bij ons ook nog op bezoek kwam. samen de 7sprong geoefend en een spannend verhaaltje over een snoek gehoord.

    Bijlagen:
    carnaval.jpg (134.7 KB)   

    04-02-2016 om 00:00 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:CV Astrid
    >> Reageer (0)
    11-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.feedback geven en krijgen

    we hebben intussen op school al enkele studie middagen gehad over feedback geven en ontvangen.

    In eerste instantie zouden deze gegeven worden door Jo Morreel, maar ivm zijn ziek zijn is Koen in zijn plaats gekomen. deze man heeft naast zijn docenten studie wiskunde een master gevolgd in de transactionele analyse.

    een mond vol, maar zeer interessant. we hebben verschillende oefeningen moeten doen met elkaar in de groep. de emoties liepen soms hoog op. feedback geven is niet voor iedereen evident om te doen. ik vind dat zelf ook best lastig. deze studiemiddagen hebben me veel inzicht gegeven. als ik het niet vertel tegen de ander, blijf IK er mee zitten. het gaat natuurlijk om de manier waarop iets verteld wordt. in deze sessies hebben we regelmatig geoefend op elkaar en ook daarbuiten ben ik me er bewuster van geworden. binnen het team lijkt er een bewustwordingsproces op gang te zijn gekomen. complimenten geven; Doen. feedback geven ook durven in gesprek gaan met de ander.

    voor mij is hier ook nog winst te halen. die complimenten geven gaat me goed af, maar als ik ergens mee zit is het soms best lastig om dat te vertellen. toch probeer ik dat nu





    11-01-2016 om 00:00 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:CV Astrid
    >> Reageer (0)
    15-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.merry x mas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-12-2015 om 00:00 geschreven door Astrid Musters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/03-19/03 2017
  • 24/10-30/10 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Over mijzelf
    Ik ben Astrid Musters, en gebruik soms ook wel de schuilnaam juf Astrid.
    Ik ben een vrouw en woon in Bergen op Zoom (Nederland) en mijn beroep is leerkracht op de klim Op Hoogerheide.
    Ik ben geboren op 16/07/1971 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lezen, koken, knutselen..

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs