Inhoud blog
  • Het beste excuus
  • Veel leesplezier!
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Onvoorstelbaar
    Het leven zoals het is: privésauna
    26-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het beste excuus
    Les excuses sont faites pour s'en servir. Ongetwijfeld, maar ik twijfel er toch aan. Eigenlijk hoef je het leven niet nodeloos ingewikkeld te maken. Excuses zijn vaak leugens. En leugens zijn vaak doorzichtig. Al ziet de 'leugenaar' dat zelf niet altijd zo. 

    Even concreet: een klant belt om te reserveren in onze sauna. Klanten die weten wat ze willen, zijn duidelijk. 'Ik wil die dag, dat uur en dat arrangement.' De durvers vragen zelfs hoe/wanneer ze moeten betalen. En doen daar niet moeilijk over. Zij hebben alle informatie al gevonden via onze website en weten perfect waar ze aan toe zijn. 

    Wij vragen altijd om het totaalbedrag op voorhand over te schrijven. Als de termijn tussen aanvraag en reservatie te kort is, vragen we ook een betalingsbewijs te mailen. Regels die bij onze opstart niet golden. Spijtig genoeg kwamen klanten regelmatig niet opdagen zonder ons op de hoogte te brengen. En daar zit je dan...te koekeloeren aan je bureau...tik tak tik tak...nog eens aan het raam kijken. Kijk, daar keert een auto in de straat. Misschien zijn ze dat...Of nee, toch niet. Vijf minuten later, tien, vijftien. En de stoomcabine geeft maar gas. En de elektriciteitsmeter draait op volle toeren. Na twintig minuten ben je het beu en ga je de boel afsluiten. Probeer je de klant telefonisch te bereiken, dan krijg je gegarandeerd voice mail of een nummer dat plots niet meer blijkt te bestaan. Ooit was er een enkeling die z'n telefoon opnam. Hij bleek zich van dag te hebben vergist. Geen excuus, gewoon eerlijk. Heerlijk.

    Om even terug te komen op de telefonische reservaties, of pogingen tot. Na drie jaar herken je de excuustruzen vrij snel. Zij bellen niet zomaar om te reserveren. Zij bellen om te onderhandelen. Want zij zijn klant. En ooit heeft iemand hen verteld dat de Klant Koning is. Meestal zijn ze al op de website gaan kijken. Maar toch willen ze van ons persoonlijk horen 'wat er allemaal in de unit staat'. 'Unit' is het woord voor de kenners, dat staat buiten kijf. Zwembad buiten? 'Ik wil een zwembad binnen.' Een bordje fruit inbegrepen? 'Ik lust geen fruit.' Betalen op voorhand? 'Dan zal ik op een ander moeten gaan.' 

    De leukste zijn de vragen naar de prijs. 

    -Hoeveel kost drie uur? 
    -Dat kost 170 euro meneer. 
    -En twee uur? 
    -140 euro.
    -En één uur? 
    -Dat is niet mogelijk, meneer, twee uur is het minimum. 
    -Dus twee uur kost even veel als drie uur. 
    -Nee meneer, hon-derd-veer-tig euro voor twee uur, hond-derd-ze-ven-tig voor drie uur. 
    -Ah oei, maar ik kan geen drie uur naar de sauna komen, want ik heb geen tijd. 

    Soms - nadat je net tien minuten hebt uitgelegd wat de sauna en het arrangement inhouden - beslist de klant dat hij nog moet overleggen met zijn vrouw. En volgt de standaardzin: 'Maar ik bel u zo meteen terug...' Als we effectief zouden moeten wachten, zou er niet al te veel bewegen. 

    Als het dan toch zo ver komt dat de reservatie genoteerd mag worden, begint de strijd voor de betaling. En bizar genoeg reserveren de excuustruzen altijd op de meest gegeerde momenten...zaterdag- of zondagavond.

    -Ik zal u de betalingsgegevens doorgeven.
    -Ah oei, moet ik op voorhand betalen?
    -Ja, wij doen dat om te vermijden dat klanten niet opdagen. Maar als u niet kan komen en u verwittigt ons, krijgt u uw geld terug. 
    -Ah ok. Ik zal het noteren...Maar ik zal vanavond komen betalen in uw zaak. Dat is gemakkelijker. En als het niet lukt, schrijf ik vanavond nog over en mail ik u het bewijs.
    -Geen probleem, tot straks!

    ...Hoeven we nog te zeggen dat er gegronde twijfel ontstond? 's Avonds natuurlijk niemand. En 's morgens evenmin een betalingsbewijs. Een sms dan. Met nogmaals de betalingsgegevens en een deadline. Stilte. Plots kwam het verlossende antwoord: 'Mijn kind ligt in het ziekenhuis. U mag de reservatie annuleren.'

    Toen onze zaak net open was, geloofden we de excuses nog. Maar vandaag moeten we vaststellen dat er wel erg veel 'potentiële klanten' zijn met zieke kinderen, zieke partners, zieke moeders (de vaders blijven uit het vizier), auto-ongevallen, ... Of dit een oorzakelijk verband heeft met onze zaak? 

    Excuses, het is me wat. Eigenlijk heb ik liever dat een klant zegt dat het te duur is. Of dat hij na alle uitleg toch niet geïnteresseerd is. Het leven zou zo veel simpeler zijn. 

    En als de waarheid te moeilijk zou zijn, waarom dat niet proberen om een origineel excuus te verzinnen? Kunnen wij nog eens lachen. Of er - wie weet - helemaal in trappen. Laat dat eens een uitdaging zijn. 

    Kim en Caroline

    26-10-2015 om 17:03 geschreven door Aline Wellness  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel leesplezier!

    Welkom op de blog van Aline Wellness!

    Wij bestaan nu iets meer dan drie jaar. En we maken zoveel onvoorstelbare situaties mee dat we dit graag willen delen met jullie.

    Vaak vertellen we onze 'avonturen' aan onze familie en vrienden en zij kunnen hun oren dan niet geloven. Toen wij begonnen met onze privésauna hadden ook wij nooit kunnen weten wat er ons allemaal te wachten stond. Spijtig genoeg zijn er situaties waar we op het moment zelf niet mee kunnen lachen, maar achteraf wordt het altijd een grappig of zelfs sappig verhaal.

    Hopelijk kunnen wij jullie meeslepen in de fantastische verhalen van Aline.

    Veel plezier!

    Kim en Caroline

    24-10-2015 om 19:21 geschreven door Aline Wellness  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/alinewellness

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    24-10-2015 om 19:04 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs