Hieronder vinden jullie de afspraken zoals ze besproken werden op de onderhandeling van 28/07/2011 met de vakbondssecretarissen erbij, en zoals ze toegelicht werden op de personeelsvergaderingen van de logerij.
Afspraken i.v.m. de proefperiode logerijxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De gegevens van de Excel file ter opvolging van de taakinvulling logerij zal toegankelijk gemaakt worden aan de syndicale delegatie.
De proefperiode zal gebeuren onder normale en gemiddelde omstandigheden, niet onder de beste omstandigheden (o.a. gemiddelde ertsen en gemiddelde hoeveelheden ervan). Ook andere zaken moeten op een normale manier gebeuren: opkuiswerk, de noodzakelijke ingrepen voor een goed beheer van de logerij (bijvoorbeeld zinkgehalte goethiet enz
)
Over de chauffeurstaken en de risicos eraan verbonden zullen op korte termijn drie zaken onderzocht worden:
- Met de opleidingsdienst zal opleiding voor een CE rijbewijs onderzocht worden.
- Met de leiding van de logistiek zal gekeken worden wat de mogelijkheden zijn van een 24u/24u en 7dagen/7 dagen oproepbaarheid.
- Vanuit de logerij zal onderzocht worden om een tweede overdekte plein aan de residu te installeren, waar de opleggers met zwavelresidu regenvrij geplaatst kunnen worden.
Hierover komt binnenkort een meeting (op donderdag 4 augustus 2011).
De dagploeg logerij is beschikbaar voor oproepen s nachts en in het weekend, in de mate dat dit nodig is voor storingen.
Ook tijdens de proefperiode zullen taken roteren.
De tiende man wordt ingepland voor training-on-the-job, zodat hij fysiek aanwezig is op de dienst, waardoor hij feitelijk inschakelbaar is voor bepaalde taken indien nodig.
Indien een gedeelte van de tiende functie uiteindelijk nog op overschot blijft, zullen bijkomende maatregelen genomen worden. Indien blijkt dat de tiende functie niet gemist kan worden, zal hiermee rekening gehouden worden in de budgetaanvraag 2012. Om een budgetaanvraag te kunnen doen, zal er een tussenevaluatie begin december gebeuren.
|