Voor het eerst brengt Argenta bankdiensten op de markt die niet kosteloos zijn voor de (gewone) klant. De Antwerpse spaarbank Argenta pakt begin volgend jaar uit met
drie nieuwe, betalende rekeningformules. Die komen bovenop de bestaan- de,
gratis bankdiensten die al jaren het uithangbord zijn van Argenta.
Opvallend: het is de eerste keer dat Argenta bankdiensten aanbiedt die
niet kosteloos zijn voor de (gewone) klant.
Het is nog onduidelijk hoeveel er voor die extraatjes zal moeten worden betaald. Volgens De Tijd
zou het om formules gaan die 3 tot 5 euro per maand zouden kosten. "De
betalende pakketten worden ontworpen voor klanten die behoefte hebben
aan specifieke diensten of producten, zoals bijvoorbeeld een Golden
kredietkaart met hogere kredietlimieten en extra verzekeringen", luidt
het bij Argenta. Het zou gaan om een polis bij reis- annulaties en een
dekking tegen fraude bij online shoppen.
Commercieel directeur
Inge Ampe benadrukt dat er voor de meerder- heid van de Argenta-klanten
niets verandert. "We verwachten dat 85 procent van onze klanten bij het
bestaande, gratis aanbod blijft." Commercieel directeur Inge Ampe
Naar eigen zeggen blijft
Argenta "de enige bank met een uitgebreid kantorennet die in het gratis
pakket mobiel en internetbankieren, een debetkaart én een standaard
kredietkaart aanbiedt. Alle klanten kun- nen, onafhankelijk van het
gekozen pakket, gratis geld afhalen bij an- dere banken en gratis
instantoverschrijvingen uitvoeren. Voor papie- ren rekeninguittreksels
betaalt de klant geen bijkomende kosten be- halve eventuele portkosten."
De
klanten van Argenta moeten voorlopig niets doen. Ze krijgen in het
najaar alle informatie van de bank toegestuurd, "zodat ze in alle
duidelijkheid het pakket kunnen kiezen dat best bij hen past".