Elektroketen
Krëfel merkt dat sinds de coronamaatregelen in ons land van kracht
werden er online op-
vallend meer koelkasten/diepvriezers, tondeuses,
broodbakmachines en IT-materiaal verkocht worden.
Dat is vernomen bij
Krëfel-woordvoerder Frédéric Berghmans. Bij bol.com merkt men een forse
stijging
van de verkoop van tondeuses en videospelconsoles.
Krëfel
verkoopt online volgens Berghmans al een paar weken duidelijk meer
koelkasten en diepvriezers, maar
ook
IT-producten zoals laptops,
schermen en webcams. De meerverkoop van die IT-producten is wellicht het
gevolg van het toegenomen aantal mensen die door de coronacrisis van
thuis moeten werken en van kinderen
die de producten nodig hebben voor
onderwijs nu de scholen gesloten zijn.
Sluiting kappers
Recentelijk
is er ook een duidelijke meerverkoop bij Krëfel van broodbakmachines en
tondeuses. Dat laatste
wellicht ingegeven door de sluiting van de
kappers, klinkt het bij Krëfel, zonder precieze cijfers te geven.
Krëfel
meldt overigens 500 tablets te schenken voor geïsoleerde zieken in
zorgcentra en ziekenhuizen. Op
die manier kunnen mensen die zijn
opgenomen toch contact houden met familie en geliefden. De vier
fede-
raties die in België de ziekenhuizen en gezondheidscentra
vertegenwoordigen zullen de tablets toewijzen
volgens de behoeften die
op het veld vastgesteld zijn.
Tienduizenden artikelen
Bij
onlinehandel bol.com wordt eveneens een verkoopstijging van tondeuses
opgemerkt. Die waren de af-
gelopen twee weken vier keer zo populair als
tijdens dezelfde periode vorig jaar, het gaat om tienduizen-
den
artikelen. De voorbije twee weken verkocht bol.com ook dubbel zoveel
videospelconsoles, opnieuw
goed voor tienduizenden artikelen, klinkt
het. Vriezers waren zelfs acht keer zo populair, broodbakma-
chines zeven
keer.
Samenwerking met Belgische lokale ondernemers
Bol.com
geeft ook aan dat zijn samenwerking met Belgische lokale ondernemers
nog nooit zo belangrijk was.
Ten eerste zien we dat er twee tot drie
keer zoveel aanmeldingen waren van Belgische ondernemers om par-
tner te
worden van bol.com in de afgelopen weken versus dezelfde periode vorig
jaar. De verkopen van Belgi-
sche ondernemers via bol.com groeiden de
afgelopen weken vijf keer zo hard als in dezelfde periode in 2019,
klinkt het.
Ten
tweede zien we dat Belgische klanten van bol.com de afgelopen weken
meer dan twee keer zoveel bij on-
der andere deze Belgische partners via
bol.com kochten, vergeleken met dezelfde weken in 2019. We zien dat
Belgische partners hiermee ook harder groeien dan de Nederlandse.
Belgische ondernemers spelen op dit mo-
ment dus heel goed in op de lokale
klantbehoefte.De belangrijkste
artikelen die lokale Belgische ondernemers
sinds 18 maart verkochten via
bol.com zijn respectievelijk zaden, puzzels, cartridges, klusverf en
audiokabels.
De Belgische klanten kochten de voorbije weken via bol.com
vooral boeken, cartridges, puzzels, zaden en films/
tv-series.
Bron: Het Laatste Nieuws
|