Inhoud blog
  • Training CADETTEN SPURTGROEP
  • Mogelijke piste trainingen CADETTEN
  • Training CADETTEN SPURTGROEP
  • Training CADETTEN SPURTGROEP
  • Training CADETTEN SPURTGROEP
    Zoeken in blog

    AC Lyra
    Algemene informatie voor onze atleten
    07-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELANGRIJK NIEUWS: NIEUW SEIZOEN 2020 - 2021
    Vanaf dit seizoen gooit AC Lyra het over een andere boeg voor de inschrijving van zijn leden. De aansluiting en inschrijving voor het nieuwe seizoen 2020-2021 zal digitaal verwerkt worden in 2 fases, invullen van het digitaal formulier en ontvangen van betalingsprocedure voor het lidgeld. Als de betaling voltooid is, krijgen jullie jullie nieuw borstnummer of vergunning als recreant. OPGELET: IEDEREEN DIENT DIT DIGITALE FORMULIER IN TE VULLEN, ook bestaande leden VOOR 30-09-2020 !!! Dit formulier kan je aanklikken via de 'link op de site'. Hebt u verder nog vragen of opmerkingen, aarzel niet contact op te nemen met secretaris Ken Follens, ken.follens@aclyra.com

    07-09-2020 om 00:00 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    23-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training CADETTEN SPURTGROEP
    Hoy atleten-studenten,

    Ondanks dat er spijtig genoeg bijna geen respons is gegeven op de voorgestelde mogelijkheid van pistetrainingen in onderstaand Blog bericht blijf ik volharden om trainingsschema's te posten. Hopelijk kunnen deze jullie wat ontspanning geven tijdens de blokperiode.
    Laat nog eens iets horen en probeer regelmatig te sporten!

    SUCCES ermee!

    -       Interval training:

    ·      6’ warmlopen

    ·      Dynamisch stretchen

    ·      Pompoefeningen 2 W3

    ·      40' lopen in blokken van 5': 8x ( 1' joggen – 1'30" tempo - 30" sneller - 2' wandelen)

    ·      6’ uitlopen

    -       Verlengde spurt:

    ·      6’ warmlopen

    ·      Dynamisch stretchen

    ·      Looptechniek rustig en frequentie

    ·      Sprongoefeningen corona of trappentraining

    ·      3x (30” stevig rollen –1’ stappen – 15” snel – 3’ rust – 50” stevig rollen – 1’30” stappen – 30” snel – 4’ rust of beter stappen)

    ·      4x 1’ ontspannen lopen en 30” stappen als cooling down

    -  Spurt: ideaal te doen op Netedijk of andere helling (brug)

    ·      6’ warmlopen

    ·      Dynamisch stretchen (snel)

    ·      Core training 8 oef. corona 2

    ·      Hellingloop: technische oef. op helling gevolgd door spurttraining: 4x (6” – 8” – 10”) met telkens terug wandelrust en tss de reeksen 2’ rust

    ·      Cooling down: 6x (1’ rollen  - gelopen afstand terug joggen)

    -  Rustige duurloop: best doen in een bos of zachte ondergrond

    ·      10’ inlopen

    ·      Statisch stretchen

    ·      45' rustig lopen met tussen in 6x (1’ iets sneller – 15” heel rustig joggen) met laatste 5’ joggen als uitlopen.

    ·      Of voor de echten

    Beginnen met 2’ joggen dan 5x (1’ snel tempo – 2’ joggen – 2’ snel tempo – 3’ joggen )

    Wel daarna 5’ uitlopen

    23-11-2020 om 10:46 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    17-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mogelijke piste trainingen CADETTEN

    Dag atleten en ouders van,

     Spijtig genoeg zien we in de directe toekomst geen versoepeling over groepstrainingen komen.

     Nu dat de paasvakantie voorbij is en dat jullie misschien deeltijds school en afstands onderwijs krijgen hadden we graag een zicht gehad wanneer jullie tijd hebben om eventueel op de piste te trainen.

    Het trainingsschema dat op de Blog staat heb ik ook in bijlage geplaatst en kunnen jullie eventueel individueel ook op de vesten, dijken of in het bos doen.

    Daarom dat ik er het aantal te lopen seconden/minuten er bij geplaatst.

    De extra oefeningen zitten in bijlage van vroeger Blogbericht.

     Aangaande de  piste trainingen:

     Voorlopig zit het zo dat de piste verdeeld is in 4 zones die ik minstens 1 week op voorhand kan reserveren voor maximum 4 atleten per zone.

    Als jullie de bijlage (invulblad vraag trainingsuren en dagen) eens kunnen invullen dan kan ik eventueel groepen van maximum 4 atleten samenstellen, deze registreren en die tezamen op een schema door mij opgesteld, kunnen trainen op de piste.

    • Gewoon je “NAAM” invullen en per trainingsdag het “uur”,” KAN NIET” of “Eender welk uur aanduiden”
    • Daarna dit formulier mij terug te mailen ( jean.vanherck@aclyra.com )

     Het zijn alleen maar looptrainingen en de bijhorende oefeningen die kunnen gedaan worden op de piste maar dit spijtig genoeg ZONDER TRAINER!

    • Dus zeker je matje meebrengen
    • Het schema en de bijhorende oefeningen afdrukken en meebrengen.

     De Corona regels strikt toepassen. Lees hiervoor ook de reglementen in de map van het invulblad:

    • Mondmasker meebrengen
    • Afstand houden
    • Max. 4 atleten per zone

    Ikzelf blijf wel verantwoordelijk en moet er op toe zien dat coronaregels in bijlage worden gerespecteerd.

     Niet alleen SUCCES op de trainingen maar ook voor de examens!

     Laat regelmatig eens iets van jullie horen.

    Een filmpje of foto sturen kan ook en als je vragen hebt of gewoon wat wil praten mag je me gerust bellen!

     Hou jullie goed, blijf in conditie, hou het gezond en veilig!

    Hopelijk tot snel!

     Jean

    Bijlagen:
    Invulblad vraag trainingsuren en dagen.xlsx (1.9 MB)   

    17-11-2020 om 13:35 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    16-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training CADETTEN SPURTGROEP
    Hallo atleten - studenten,

    Hopelijk hebben jullie zich mede dankzij de trainingsschema's en oefeningen  in het vorig Blogbericht niet verveeld tijdens de 2 weken vakantie.
    Nu komen de examens stilaan dichterbij en zullen de studies meer tijd in beslag nemen maar eventjes ontspannen moet ook kunnen en daarom blijf ik schema's op de Blog plaatsen. Succes ermee!

    Ik zal ook een voorstel mailen over mogelijke trainingen op de piste, waarvan ik graag jullie mening zou willen weten.

    -       Interval training:

    ·      6’ warmlopen

    ·      Dynamisch stretchen

    ·      Pompoefeningen 2 W2

    ·      40' lopen in blokken van 5': 8x ( 1' joggen – 1'30" tempo - 30" sneller - 2' wandelen)

    ·      6’ uitlopen

    -       Verlengde spurt:

    ·      6’ warmlopen

    ·      Dynamisch stretchen

    ·      Looptechniek rustig en frequentie

    ·      Sprongoefeningen corona

    ·      2x (150m (23”) – R2’ – 200m (32”) – R3’ – 250m (42”) – R3’ – 300m (49”) – R4’)

    ·      4x 1’ ontspannen lopen en 30” stappen als cooling down

    -  Spurt:

    ·      6’ warmlopen

    ·      Dynamisch stretchen (snel)

    ·      Core training 8 oef. corona 2

    ·      6x ( 15" (100m) snel –  terug joggen –  9" (60m) snel –  3' rust)

    ·      Cooling down: 5x (1’ rollen  - gelopen afstand terug joggen)

    -  Rustige duurloop: best doen in een bos of zachte ondergrond

    ·      10’ inlopen

    ·      Statisch stretchen

    ·      40' rustig lopen met tussen in 5x (30" iets sneller – 15” stappen –  15” snel) met laatste 5’ joggen als uitlopen.

    ·      Of voor de for the real ones (de echten)

    5x (1’ joggen – 2’ snel tempo – 2’ joggen – 1’30” snel tempo – 2’ stappen)

    Wel daarna 5’ uitlopen


    De oefeningen en andere kan je vinden in de bijlagen van vorig Blogbericht!

    16-11-2020 om 12:12 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    08-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training CADETTEN SPURTGROEP
    Dag atleten,

    Hopelijk kunnen jullie zich wat sportief bezighouden.
    Hieronder en in bijlage wat inspiratie.
    Probeer zeker wat bezig te blijven zodat jullie klaar zijn als we de trainingen mogen hervatten.

    Succes ermee en hopelijk tot snel!

    -         interval training:

    ·     6’ warmlopen

    ·     Dynamisch stretchen

    ·     Pompoefeningen 2

    ·     36' lopen in blokken van 6': 6x ( 2' joggen – 2” tempo - 1' jog - 15" sneller - 45" wandelen)

    ·     6’ uitlopen

    -         In en outs met focus:

    ·     6’ warmlopen

    ·     Dynamisch stretchen

    ·     Looptechniek rustig en frequentie

    ·     Sprongoefeningen corona 1

    ·     8x (5" aanloop - 15" tempo (focus op armbeweging) - 10" rollen - 15" (focus op pas frequentie) - 10" rollen - 5" aan 90%) wandelrust tot aan vertrek.

    ·     4x 45” ontspannen lopen en 30” stappen als cooling down

    -         Uithouding snelheid:

    ·     6’ warmlopen

    ·     Dynamisch stretchen (snel)

    ·     Core training 8 oef. corona 2

    ·     6x ( 15" snel - 30" jog - 20" snel - 30" jog - 15" snel - 3' rust)

    ·     Cooling down: 5x (1’ rollen  - gelopen afstand terug joggen)

    -         Rustige duurloop: best doen in een bos of zachte ondergrond

    ·     10’ inlopen

    ·     Statisch stretchen

    ·     40' rustig lopen met tussen in 5x (30" iets sneller – 15” stappen –  15” snel) met laatste 5’ joggen als uitlopen.

    Bijlagen:
    Core training 8 oef corona 2.pdf (229.1 KB)   
    Dynamisch stretchen.pdf (684.6 KB)   
    LOOPTECHNIEK en latjes training.pdf (132.8 KB)   
    Pompoefeningen (2).pdf (203.4 KB)   
    Sprongoefeningen Corona 1.pdf (107.7 KB)   
    Statisch stretchen.pdf (140.9 KB)   

    08-11-2020 om 12:19 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    30-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training CADETTEN SPURTGROEP

    Dag atleten, 

    Spijtig (maar noodzakelijk) dat door de nieuwe golf van coronabesmettingen de gezamenlijke trainingen op de piste niet meer kunnen doorgaan.

    Niets kan ons natuurlijk tegenhouden om ondertussen onze conditie op peil te houden en daarom zal ik wekelijks mogelijke trainingsschema’s en bijhorende oefeningen op de Blog plaatsen. Hopelijk is dit voor jullie een stimulans om bezig te blijven. Niet gemakkelijk maar ik weet dat jullie dit gaan kunnen.

    De onderstaande trainingen gaan altijd vooraf met een 8’ warmlopen en statisch of dynamisch stretchen waarvan vb in bijlage.

    ·         Hou ook een chronometer bij de hand.

    ·         De looptrainingen zijn bedoeld om, om de 2 dagen uit te voeren.

    ·         De extra core en kracht oef. kunnen tussen door, voor of na de training gedaan worden.

    Training:

    ·         Rustige duurloop: rustige technische oef. (zie bijlage) – 25’ loop met tussendoor 8x 1’ sneller. Eventueel op zachte ondergrond (Kesselse-Heide)

    ·         Verlengde spurt: Dynamisch stretchen - 8x (30” tempo – 15” – 15” snel -2’ rust) – Pompoefeningen (2) W1 (zie bijlage)

    ·         Korte spurt: horde ABC zonder horden – latjes training (zie bijlage) – 4 reeksen (afwisselend 20m – 30m – 40m (1 grote stap is ±1m)) met 3’ rust tussen elke reeks en terug wandelen na elke loop - Core training 8 (zie bijlage)

    ·         Zelf ga ik zondag trainen op de Kesselse-Heide om 10u30 

    Ik hoop dat jullie de moed erin houden en dat we snel terug in groep kunnen trainen.

    Veel succes ermee!

    Jean

    Bijlagen:
    Core training 8 oef corona 2.pdf (229.1 KB)   
    Dynamisch stretchen.pdf (684.6 KB)   
    HORDEN ABC zonder horden CORONA.pdf (131.4 KB)   
    LOOPTECHNIEK en latjes training.pdf (132.8 KB)   
    Pompoefeningen (2).pdf (203.4 KB)   
    Statisch stretchen.pdf (140.9 KB)   

    30-10-2020 om 12:55 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    25-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogspringen Jeugd
    Indoor hoogspringtrainingen in het VTI te Lier

    Telkens op zaterdag van 9.30u tot 11.30u.
    We spreken af om 9.20u aan de witte poort ( linkse kant van het gebouw)
    Graag vooraf steeds laten weten indien je komt.

    Volgende trainingen : 
    31/10/2020
    14/11/2020
    28/11/2020
    12/12/2020

    Info : ilse.bogers@telenet.be

    25-10-2020 om 19:19 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    06-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HORDETRAININGEN Winter 2020-2021
     NIEUWE training dagen HORDEN winter  2020-2021/uren jeugd en cad+
    DAG DATA JEUGD pup-min CAD+ bel+Int  J- L- C Bel+Int  S KAMPIOENSCHAPPEN
    zat 10/okt tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 4 65,00% 6 65,00% initiatie horden jeugd
    zat 17/okt tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 6 65,00% 8 70,00% initiatie horden jeugd
    zat 31/okt tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 8 70,00% 10 70,00% initiatie horden jeugd
    zat 7/nov tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 10 70,00% 8 75,00% initiatie horden jeugd
    zat 14/nov tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 8 75,00% 6 80% initiatie horden jeugd
    zat 21/nov   vanaf CAD 09:30-11:00 6 80% 4 80%  
    zat 28/nov tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 4 80% 8 82,50%  
    zat 5/dec tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 8 82,50% 10 82,50%  
    zat 12/dec   vanaf CAD 09:30-11:00 10 82,50% 8 85%  
    zat 19/dec tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 8 85,00% 6 85%  
    zat 2/jan             2/1 PK antw.
    zat 9/jan tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 6 85% 4 87,50%  
    zat 23/jan   vanaf CAD 11:00-12:30 4 87,50% 6 87,50% 16/1 KVV cad-sch
    zat 30/jan tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 6 87,50% 8 90% 31/1 KVV ac
    zat 6/feb tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 8 90% 10 92,50% 6-7/1 BK MK
    zat 13/feb tem min 9 :30-11:00 vanaf CAD 11:00-12:30 10 92,50% 6 95% 14/2 BK mas PK  mas
    zat 20/feb tem min 9 :30-11:00   8 92,50%   20/2 BK AC
    zat 27/feb   vanaf CAD 11:00-12:30 6 95%      
    zat  6/mrt             6/3 BK  C-L 7/3 BK J-B

    06-09-2020 om 00:00 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)
    14-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELANGRIJK BERICHT WEDSTRIJD KLEDIJ!
    Vanaf 15 juli kunnen er nieuwe singlets aangekocht worden met een volledig nieuw design! Zie ook bericht op site: https://www.aclyra.com/wp/
    Daarom zullen er komende 2 weken iets ruimere verkoopmomenten georganiseerd worden:
    • Woensdag 15 en 22/07 van 17.00 uur tot 20.30 uur
    • Vrijdag 17/07 van 19.00 uur tot 21.00 uur
    • Vrijdag 24/07 van 16.00 uur tot 18.00 uur
    De verkoop zal doorgaan in het torengebouw. Dit zal voldoende geventileerd worden. De betaling van het singlet dient achteraf te gebeuren door middel van overschrijving op het rekeningnummer van AC Lyra, zijnde BE76 7332 2289 3195, dit met vermelding van singlet + naam atleet.
    Voor de verkoop zelf dienen dezelfde veiligheidsmaatregelen genomen te worden als in winkels, alsook moeten de basisregels m.b.t. social distancing te allen tijde gerespecteerd worden. Dit betreffen:
    • Verplicht dragen van mondmasker voor ouders en kinderen/atleten vanaf 12 jaar
    • Maximum één ouder per kind - indien mogelijk enkel het kind naar boven sturen
    • Handen ontsmetten met alcoholgel bij binnenkomst
    • Beneden aan trap wachten en enkel naar boven komen indien de vorige persoon/personen de trap heeft/hebben verlaten
    • Ruimte laten rondom de trap
    • Afstand houden ter hoogte van trap
    • Gelieve niet allemaal net voor of net na de trainingen te komen zodat de wachtrijen beperkt blijven

    14-07-2020 om 18:51 geschreven door aclyra  


    » Reageer (0)


    Archief per week
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 13/07-19/07 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!