Inhoud blog
  • “Oudere” generatie heeft nog altijd interesse in gamen
  • Leven in schaduw van de maatschappij
  • Wil jij ook teveel betalen of vergelijk je ook de prijzen?
  • Een hond als therapeut voor Alzheimerpatiënten.
  • Voeding en Allergie
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Achter den oek
    Cervogo 2017
    18-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 Redenen waarom stenen winkels online verslaan

    Al jarenlang word je ermee om de oren geslagen. Krantenkoppen als ‘Een op de drie winkels zal verdwijnen’. ‘Is het einde van de winkels nabij?’ ‘Steeds meer mensen kopen online. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Je kan bijna niet anders dan denken ‘het wordt helemaal niks met die stenen winkel’.

    En dat is nou precies waar je het mis hebt. Want stenen winkels hebben wel een zonnige toekomst. Het wordt alleen nogal onderbelicht in de berichtgeving. En daarom: een blog met alle redenen waarom die stenen winkels online winkels gaan verslaan.

    1.     Meteen meenemen; Hoe fijn is het niet om van je aankoop te genieten? Hoe snel retailers ook worden met het verzenden van je pakketje, afrekenen en een paar minuten later met je aankoop buiten gaan,dat kan alleen in de fysieke winkel.

    2.     Voelen,Zien, Ruiken; Wel Eens iets online aangekocht dat er bij levering compleet anders uit zag bij levering?

    3.     Online gaat offline; Webwinkels die stenen winkels hebben geopend zien een stijging in hun omzet.

    4.     Contact van mens tot mens; Mensen zijn kuddedieren. We zoeken elkaar op en willen contact met elkaar. Wat is er nu fijner dan tijdens het koopproces in de ogen van iemand te kunnen kijken?

    5.     Samen Shoppen is leuk; Moeders en dochters, vriendinnen, partners… Je ziet ze allemaal samen in de winkel. Waarom? Omdat samen shoppen leuk is. Winkelen is nog steeds een van de favoriete bezgheid van een boel mensen.

    6.     Een plek om te klagen; Het is een nachtmerrie voor boel online shoppers: een klacht hebben. Wat als je nu geen reactie terg ontvangt? Je geld niet terugkrijgt? Waar moet je dan naar toe?

    7.     Retourneren is simpel; Goed,dat item wat je online aankocht blijkt dan toch niet zo leuk te zijn. Terugsturen kost heel wat moeite. Het artikel moet netjes ingepakt; De retour moet online worden ingevuld. Je dient het uit te printen, in  te vullen. je moet naar het postkantoor of afhaalpunt. En vervolgens duurt het weken voor je je geld terug hebt.

    8.     De fysieke winkel is onmisbaar; 25% gaf bij rondvraag aan dat niet zonder webwinkel te kunnen terwijl 74% aangaf de fysieke winkel absoluut niet te willen missen.

    9.     Gaan stenen winkels de oorlog winnen? Iedere winkel zal moeten vechten voor zijn bestaan. Online en Offline spelers. Ondermaatse prestaties op het gebied van service, onderscheidingskracht of assortiment worden keihard afgestraft.

    Juist in de combi van online en offline zit een enorme kracht. Er is geen sprake van of/of maar van en/en. Dat de stenen winkel een cruciale rol vervult, dat mag in deze blog wel duidelijk zijn.

     

     

    Marleen Keters 



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per week
  • 17/04-23/04 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs