Lay-out problemen

Dit is de plaats waar je kan communiceren met elkaar over computerproblemen, die geen verband houden met de blogs.

Moderator: Moderators

Hallo

Als ik bij het inbrengen van tekst de "enter" toets gebruik voor een harde return slaat de tekst telkens één lijn over.
Bij een zachte return is dit niet het geval, dan staan de lijnen op een normale afstand van elkaar.
Is er iets veranderd in mijn instellingen ?
En zo ja, Wat ???
Ik gebruik Windows " Vista "

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt

Hubert

Hallo Hubert,


Met welk programma hebt je dit , Word, kladblok, wordpad of ???

Pépe
Ik heb dit probleem in WORD, in het kladboek lijkt alles normaal maar wanneer ik dan het resultaat op de webpagina bekijk zie ik hetzelfde probleem.

Groeten
Hubert

Een zachte return is eigenlijk de goede. (Shift+enter) om een normale volgende lijn - aansluitend aan de vorige - te nemen. Het betekend eigenlijk: "Ik wil in dezelfde Alinea blijven". (zelfde tekstblok, maar gewoon een andere regel.)

Een harde return (enkel Enter) betekend eigenlijk: "ik wil een NIEUWE ALINEA beginnen en daarom slaat hij een lijntje over.

Maar ze maken ons dit niet wijs van in het begin en de nieuwe editors maken hier wel duidelijk verschil in, denk ik.

mvg Danny
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!