Pagina 1 van 1

foutieve opstart van windows

Geplaatst: za jun 09, 2007 16:03 33
door robs
als ik mijn pc opstart verschijnt na enkele sec. een pagina van american megatrends.Er staat daar een en ander op maar ook:
CMOS Battery low
CMOS date/time not set

Bij f1 drukken naar scherm CMOS SETUP UTILITY
F2 OPSTARTEN MET FOUT ERIN (GEEN TIJD EN DATUM)

wie weet raad ? Dank bij voorbaat !


www.debriekskes.bloggen.be

Geplaatst: za jun 09, 2007 19:05 03
door DMEK1960
Ik weet het niet zeker, maar in je PC (tower of desktop) zit een baterijtje om de datum en tijd van je PC bij te houden.

Soms (zelden) kan dit wel eens leeg raken en dan "denk ik" dat je dit bericht wel krijgt na de opstart.

Ik zou zeggen: dit baterijtje (vorm van een 50 cent ong.) vervangen!

Geplaatst: za jun 09, 2007 20:04 22
door Breitling
Waarschijnlijk is inderdaad het batterijtje bijna leeg.
Sommige moederborden geven dan een dergelijke waarschuwing.

Geplaatst: di jun 12, 2007 04:40 15
door robs
Bedankt voor de reacties. Het is ondertussen opgelost. Enkele keren aan en afgelegd en plots was alles weer normaal.

bedankt



html:www.debriekskes.bloggen.be

Geplaatst: di jun 12, 2007 05:05 45
door DMEK1960
Eens goed "schudden voor gebruik" kan ook helpen!!! :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: ma jul 02, 2007 08:00 05
door Theo
Met linux werken er is geen betere, stabieleOS dan deze, als het systeem hangt (zelden/ nooit) of nieuwe installatie, staat alles binnen de 10 min terug.
Enkel een backup maken van de home map, beter is om home een aparte partitie te geven.