foutieve opstart van windows

Dit is de plaats waar je kan communiceren met elkaar over computerproblemen, die geen verband houden met de blogs.

Moderator: Moderators

als ik mijn pc opstart verschijnt na enkele sec. een pagina van american megatrends.Er staat daar een en ander op maar ook:
CMOS Battery low
CMOS date/time not set

Bij f1 drukken naar scherm CMOS SETUP UTILITY
F2 OPSTARTEN MET FOUT ERIN (GEEN TIJD EN DATUM)

wie weet raad ? Dank bij voorbaat !


www.debriekskes.bloggen.be

Ik weet het niet zeker, maar in je PC (tower of desktop) zit een baterijtje om de datum en tijd van je PC bij te houden.

Soms (zelden) kan dit wel eens leeg raken en dan "denk ik" dat je dit bericht wel krijgt na de opstart.

Ik zou zeggen: dit baterijtje (vorm van een 50 cent ong.) vervangen!

Waarschijnlijk is inderdaad het batterijtje bijna leeg.
Sommige moederborden geven dan een dergelijke waarschuwing.

Bedankt voor de reacties. Het is ondertussen opgelost. Enkele keren aan en afgelegd en plots was alles weer normaal.

bedankt



html:www.debriekskes.bloggen.be

Eens goed "schudden voor gebruik" kan ook helpen!!! :lol: :lol: :lol:

Met linux werken er is geen betere, stabieleOS dan deze, als het systeem hangt (zelden/ nooit) of nieuwe installatie, staat alles binnen de 10 min terug.
Enkel een backup maken van de home map, beter is om home een aparte partitie te geven.
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!