leven in het buitenland

Dit is de plaats om met elkaar te praten over eender welk onderwerp.

Moderator: Moderators

Hallo, ik stel me zelf effen voor, ik ben mieke en ik en mijn man zijn een nieuw leven begonnen in het buitenland, namelijk portugal.
Wij zij veertigers, en waren het beu om voor een baas te werken, nu willen we een rustiger bestaan en dit het liefst zonder al teveel stress?
Graag had ik met deze willen kennismaken met andere lotgenoten die ook deze stap hebben gezet, daarvoor niet in portugal,ook eventueel andere landen. Om te weten hoe zij het zo ervaren om in een vreemd land te leven, en eventueel ervaringen met elkaar uit te wisselen?
Alvast bedankt en de groeten
Marc en Mieke.

Hallo Mieke,

Wij hebben zeven jaar geleden dezelfde beslissing genomen en leven nu in Zuid Frankrijk.

Je schrijft dat jullie het beu waren om voor een baas te werken. Wat doen jullie nu?


Wij hadden behoefte aan meer levensruimte :lol:
Ik geef cursussen permacultuur en forest gardening, help mensen bij de aanleg van zulke tuinen.
Ook verbouwen we groenten en fruit op biologische wijze, natuurlijk in een bostuin (om het eens in het Vlaams te zeggen.)

Groetjes, Ronny

Ja, wij hebben daar ook al eens over nagedacht.
Maar tusen "denken" en "doen" is toch nog een verschil eh?

Ik verloor mijn werk nu pas op 52 jarige leeftijd.
Dus, dan denk je soms wel eens...

Moeten we het roer nu omgooien of niet?
Neen Pepé, nog geen kennis mee gemaakt.

Hoeft ook niet bij mij hoor!

Ik hou van "rijden", maar niet zo direct van "vliegen" op de E17.
(dat lukt toch niet overdag, met die 70km beperking he?)
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!