opleuken

Dit is de plaats om met elkaar te praten over eender welk onderwerp.

Moderator:Moderators

Hai! Deze digibeet is volledig nieuw in bloggenland.... en dat maakt het niet altijd even gemakkelijk. Het is voor mij moeilijk om uw berichten terug te lezen, omdat ik veel termen niet snap.
Nu heb ik een (vrij standaard) blog gemaakt en zou het leuk vinden om hem op te leuken. Ik heb al wel een Sinterklaasliedje kunnen plaatsen. (trotstrots, een kinderhand is gauw gevuld.... :wink: )
Zo wil ik graag een poppetje dat over het scherm beweegt en wat zegt in een 'wolkje' (géén idee hoe dat heet :oops: ) en had ik een rondkijkend vrouwtje gevonden, maar als ik dat via mijn vaste schijf plaats via 'foto plaatsen' dan beweegt ze niet meer.... :cry:
Wie kan me helpen (eventueel met een site waar ik het kan leren)?

Zeemansvrouw

Welkom op bloggen.be
Wel ook ik was ooit een beginneling bijna al weer 2 jaar geleden.
Ik had toen ook foto's geplaatst, maar wist niet dat ik ze moest uploaden d.w.z. een adres geven, om ze te laten zien.
Ik zag ze wel, maar de bezoekers zagen alleen kruisjes.
Gelukkig zijn er dan altijd mensen die je kunnen mailen en je willen helpen.
Laat dan ook altijd voor een antwoord je url van je blog zien, zodat we kunnen zien, wat er fout gaat of hoe je iets kan veranderen.
Over een bewegend plaatje, trouwens.
moet je een account aanmaken bij bijv Photo bucklet(typ in o google) dan moet je foto's uploaden, zodat ze een plaatje(adres) krijgen op het wereldwijde web.
Dan kopieer je dit adres en op de plaats waar staat url van de foto, plak je dit adres.
Als het goed is zie je dan je bewegende plaatje, op je blog.
Ook staan er in dit forum, gigantisch veel vragen , antwoorden en oplossingen.
Die gaan over ons blog!
Ook is het onwijs leuk als je allerlei dingen gaat ontdekken.
En je raakt nooit uitgeleerd.
Heel veel blogpezier.
Sjaco :wink:

Hallo zeemansvrouw,

Nog enkele dagen geduld, ik ben bezig met de opbouw van een blog:
"Seniorennet Blogs Tips en Trucs", is momenteel nog beveiligd.
Dit in samenwerking met Redpoppy (blogverantwoordelijke voor de blogs Seniorennet)

Van zodra hij wordt vrijgegeven, zal dit op het forum geplaatst worden.

Hier gaat je ook lesjes vinden voor het aanmaken van een blog tot ......
dus eerst leren kruipen dan stappen en nadien leren lopen.

Deze blog zal te gebruiken zijn, voor de blogs Seniorennet.be en Bloggen.be.

Meer vertel ik er nog niet over, 6 december is het pas Sinterklaas

Pépe

Dag Zeemansvrouw,
doen zoals ik, elke dag wandelen door dit forum en lezen, lezen, lezen en alles uitproberen. Heel tof hier. Ik kijk uit naar de tips en trucs hoor pépé. Fijn te horen dat jullie gaan samenwerken. :idea: Vooraleer ik hier de blogosfeer wist liggen, ging ik op seniorennet vraagje stellen en ze zeiden, dat ik de vraagjes bij bloggen moest stellen omdat ik een blog bij bloggen had :(
Maar nu weet ik de weg hoor. :D
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!