Bijlagen

Dit is de plaats waar je onderling ideeën kan uitwisselen en naar het Bloggen.be-team tips kan geven wat en hoe bepaalde dingen nog verbeterd kunnen worden.

Moderator: Moderators

Hallo blogmasters,

Is dit in de toekomst mogelijk?

We kunnen nu bijlagen bij een bericht plaatsen, maar men kan dit slechts eenmaal doen, nl bij het plaatsen van het bericht zelf.
Mijn vraag is nu: Is het niet mogelijk om via wijzigen op latere tijdstippen bijlagen toe te voegen bij een bericht?
Mag ik dat in de toekomst verwachten of is het technisch voorlopig te moeilijk om te realizeren?
Waarom deze vraag?
De zichtbare inhoud van het blog is gelimiteerd op 200 berichten. Eens je daarboven belandt zijn de titels van deze oudste berichten verdwenen.
Nieuwe gegevens, foto's en dergelijke welke je na het verschijnen van het bericht wil toevoegen, moeten nu via een nieuw bericht, dat je wel door met de datum te spelen bij het andere bericht kan geplaatst worden, maar dan vinden je bezoekers dit bericht niet zo direct terug.
Mocht het niet kunnen dat zoek ik wel naar een mogelijke oplossing: vb
Het oude bericht verwijderen, copiëren in een nieuw bericht en dan de bijlage toevoegen, maar dat is vrij omslachtig.

Met vriendelijke groeten,
Renic
www.bloggen.be/Schriek

Hallo renic,


Het is wel mogelijk om later nog bijlage(n) aan een bericht toe te voegen, dit via "Wijzigen".

Pépe

Hallo Pépe,

Wat ik bedoel is, dat men slechts EENMAAL bij een bericht één of meerdere bijlagen kan toevoegen. Bij een bericht met een bijlage kan men heden geen nieuwe bijlage meer toevoegen via 'wijzigen', ook al heeft dit bericht slechts één bijlage.

Groetjes,

Renic

Hallo renic,


Ik weet wat je bedoelt, maar alvorens u hier gisteren een antwoord te gegeven heb ik het zelf eerst uitgetest en dit is perfect mogelijk.

Heb deze test gedaan met IE8 en Firefox de bijlage(n) worden via "wijzigen" toegevoegd.


Hier een PrtScrn, was een bericht met één bijlage 4shared, heb er nu nog 3 andere bijlagen aan toegevoegd via "wijzigen.

Afbeelding

Pépe

Hallo Pépe,

Ik werk met XP en IE8 en had tot driemaal toe geprobeerd om nog een bijlage toe te voegen. Alles scheen blijkbaar correct te verlopen via wijzigen (het duurde een tijdje om de bijlage naar Bloggen door te sturen), ik kreeg ook de melding dat ik het bericht correct had gewijzigd, maar wat bleek : geen bijlage te bespeuren, niet op het bericht, niet bij bijlagen raadplegen en ook niets te zien bij statistieken van toegevoegde MB. De bijlage was ook geen 5 MB groot.
Volgens U moet het lukken, dus ga ik deze week nog eens enkele pogingen doen. Indien het mij niet lukt, laat ik het eind deze week weten, in het andere geval mag deze topic worden afgesloten.

Nog een kleinigheid. In mijn laatste bericht heb ik 6 bijlagen bijgevoegd IN VOLGORDE. Onderaan het bericht verschijnen deze bijlagen nu wel in een andere volgorde en dat vind ik een beetje spijtig, de volgorde is nl. van enig belang.
Toch reeds bedankt voor het uittesten, ga vanavond reeds een eerste proef ondernemen.

Groeten

Renic

Hallo Pépe,

Heb het probleem bij mij ontdekt, waarom het niet was gelukt in eerste instantie.
1° de grootte van de bijlage; de computer geeft 3 verschillende groottes van mijn PDF bestand. bij eigenschappen staat er bij grootte een waarde in MB en tussen haakjes eentje in bytes dat iets groter is. Wanneer je dan nog eens gaat kijken naar het opgeslagen PDF bestand op je computer krijg je een grootte uitgedrukt in kb, en dat ligt tussen beide getallen. Wat bleek, deze bijlage was 4,92 MB groot, maar bij de waardebepaling in kb net over de 5000 kb en tussen haakjes lag het cijfer ook net boven het getal dat bij het wijzigen ook vermeld is tussen haakjes. Dus was deze bijlage blijkbaar iets te groot. Van toeval gesproken.
2° Heb daarna de gegevens van de in te vullen bijlage geplaatst in het tweede venster van bijlage toevoegen, omdat ik dacht dat het eerste venster diende voor de eerste bijlage en deze er dus al opstond. Wederom zonder resultaat.
3° Daar de topic sprak over 'eenmaal' toevoegen dacht ik dus : éénmaal zal dus éénmalig betekenen.

Heb gisteren zonder enig probleem nog een bijlage kunnen toevoegen. Het werkt perfect !
Alleen is het spijtig dat de bijlagen alfabetisch en niet chronologisch verschijnen, maar dat zal ik in de toekomst zelf eenvoudig oplossen

Dank voor je hulp,
Groeten

Renic
Topic mag gesloten worden.
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!