Vriendenpagina en commentaren

Dit is de plaats waar je onderling ideeën kan uitwisselen en naar het Bloggen.be-team tips kan geven wat en hoe bepaalde dingen nog verbeterd kunnen worden.

Moderator: Moderators

Hmmm... waar te beginnen?

Ik heb recentelijk een eigen blog gestart en tot hier toe tevreden over, doch... Ik zit ook bij 'livejournal.com' en 'greatestjournal.com'. Al van voor ik hier kwam eigenlijk.
Het principe is min of meer hetzelfde, je maakt 'entries' en daar kunnen personen dan op reageren.
Het leuke daar is, dat er ook een zogenaamde 'friend's page' (vriendenpagina) aan vasthangt. Je kan andere gebruikers selecteren als vriend en telkens ze iets nieuw schrijven in hun 'journal' (zoals dat daar dan heet) kan je dat bekijken op je vriendenpagina. Het makkelijke daaraan is, dat je niet naar alle andere webpagina's moet surfen, maar alles mooi samengebundeld krijgt op één enkele pagina in je eigen journal (of in dit geval blog).

Misschien een ideetje voor de toekomst?

------------------------------------------------------------------

En dan een ander puntje:
Je kan comentaar geven op een 'entry' (sorry van het gebruik van het Engels, komt door mijn journals ^_^ , weet niet goed hoe het te vervlaamsen).
Het zou leuk zijn als je op deze comentaren ook kan reageren, zodat er min of meer een wisselwerking ontstaat.

------------------------------------------------------------------

In geval dat ik het zeer slecht heb uitgelegd, wil ik best voor de nodige linken zorgen om dit duidelijk te maken.
Dit zijn gewoon 2 puntjes die ik bij 'livejournal' en 'greatestjournal' leuk vind en die ik eigenlijk ook graag hier had gezien.

groetjes
-Rat-
Haha....daar zit jij altijd....

Wel een leuk idee, en leuke ideeën zijn overal welkom he.
Maar ik kan het mij niet (zonder voorbeeld) voorstellen....

Maar indien je op elke reactie kan reageren, dan zit je zoals hier toch met een forum?

Of niet?

Hahaha :D gij wilt gewoon weten welke de mijne zijn ^_-
Ik heb u wel door! :P

Therefor, I present to you:
Een totaal willekeurig journal als voorbeeld ^_^


Link naar een friend's page : Zoals je ziet, hoe meer friends je hebt en hoe meer die schrijven, hoe voller de pagina(s)
Zeer makkelijk omdat je op die manier niet naar alle ander journals moet surfen, maar alles netjes voorgeschoteld krijgt op één enkele pagina.

Link naar comment's page: voorbeeldje van hoe je zelf en anderen commentaren kunnen geven op commentaren en kunnen blijven commentaren geven tot in het oneindige ^_^

En ja, deze twee zaken mis ik wel hier...

Om er nog maar eens op terug te komen: de reden dat ik er het nut niet van inzie om een commentaar te geven op één of ander schrijfsel in één of ander blog is omdat die persoon geen commentaar kan geven op mijn commentaar. Het is voornamelijk een eenrischtingsverkeer en dat is jammer.

Voor mij zo'n blog is eigenlijk de Belgische versie van de verscheidene engelse journal-sites die al bestaan, zoals daar zijn: LiveJournal, Greatestjournal, Weedweb, Blurty en er zijn er veel meer dan dat.
Al deze 'journals' (of blogs) hebben de mogelijkheid om commentaren te geven op commentaren en maken het geheel zo gezelliger (mijn mening, but who am I?) en daardoor krijg je ook de mogelijkheid voor leuke dingetjes zoals dit: http://www.greatestjournal.com/users/sl ... 68536.html

Echt, ik mis die mogelijkheid hier... valt dat op?
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!