"Bloggen uitzicht & templates."

Dit is de plaats waar je onderling ideeën kan uitwisselen en naar het Bloggen.be-team tips kan geven wat en hoe bepaalde dingen nog verbeterd kunnen worden.

Moderator: Moderators

L.S.,
De laatste tijd verneem ik regelmatig van diverse bloggers dat ze 'ontevreden' zijn over het uitzicht van Blogs; voornamelijk dan de verouderde templates en de mogelijkheden om daar zelf een 'moderne' lay-out aan te geven. "Het wordt hoge tijd dat de uitzichten van bloggen gemoderniseerd worden", hoor ik regelmatig. Soms is deze kritiek té negatief gesteld en dat vind ik spijtig en onnodig! Men kan evengoed op een opbouwende en medewerkende manier bekritiseren! Maar het zegt natuurlijk wel wat over een misnoegdheid bij sommige bloggers. Het zijn dikwijls mensen die al langer bloggen en vergelijken met Wordpress, Blogspot enz.
De gebruiksvriendelijkheid en de handleiding zijn m.i. overal duidelijk en vlot bruikbaar; weliswaar worden op de diverse plaatsen andere en/of verschillende mogelijkheden aangeboden.
Als ik alle ideeën samenvat gaat het vooral over twee punten:
-moderne templates
-templates die de gebruiker zelf gemakkelijk kan aanpassen: kleuren aanpassen; lettertypes aanpassen...zonder of minimaal gebruik van de HTML-mogelijkheid te moeten maken.
Ikzelf heb een blog bij Blogger en ik moet zeggen de template-keuze is divers en gemakkelijk aan de persoonlijke smaak aan te passen, bv. door middel van drag en drop van de diverse paginadelen.
Wellicht (en hopelijk) ben ik niet de enige die hiervoor aandacht vraagt.
Best mogelijk dat jullie achter de schermen al aan het werk zijn gegaan in deze zin,... dan vernemen we dat wel bij het blognieuws.
Alvast bedankt voor de inzet van alle Bloggen-medewerkers al die tijd; Bloggen is uitgegroeid tot een groot sukses!

Vriendelijke groeten,
Adri

O.K. inderdaad. Ik heb al verschillende blogdiensten uitgetest en ik (persoonlijk) kies een blog omwille van zijn STANDAARD mogelijkheden.

Ik vind dat het gebruiksgemak primeert en dit bij bloggen.be zeker niet te wensen over laat. In tegendeel. Waar men wel rekening mee moet houden is, dat men natuurlijk geen dienst kan maken, die aan ieders wensen (persoonlijk) voldoet. (omdat iedereen wel iets anders voorop stelt als belangrijker dan het andere...nietwaar?)

Ik heb nieteens gekeken naar de kleurenpalet. Ik koos van in den beginne voor zwart en dat blijft het ook. En denk eraan: Wanneer je morgen je kleuren aanpast zodat je ze heel graag ziet, dan heb je weer andere mensen die het veel slechter vinden dan voordien. Zo gaat het nu eenmaal altijd he!

Maar wees gerust....bloggen evolueert wel mee en bloggen is GEWOON GOED en stabiel. Anders ging toch iedereen naar die andere (veel betere) blogdiensten he? Maar je zal ergens anders zeker ook gebreken aantreffen hoor. Wat ben je met een prachtige layout, als je aan gebruiksgemak moet inbinden?
Bloggen is goed en bloggen evolueert mee,ja tot je klachten hebt!Zit al weken te melden dat ik niet in de top 1000 voorkom van populaire blogs,heb rond de 300 bezoekers per dag,maar denk je dat mijn blog in de toplijsten staat,neen dus.Zelfs als ik een bericht toevoeg kom ik niet meer in de lijst te staan van laatst toegevoegde berichten!Heb dt gemeld aan pepe en swakke maar daar liggen ze niet wakker van.Conclusie:heel de top 100 is dikke bullshit want geeft geen beeld van de echte top 100!Dus toplijsten zijn helemaal geen toplijsten!
Jammer dat ik al zoveel tijd in dit blog heb gestoken anders was ik al lang elders!
Carl.

Hallo webhints,

U probleem is gekend door de webmaster.

De webmaster zit momenteel in zijn examenperiode, ik denk dat zijn studies toch voorrang hebben.

Als die toplijsten dan toch zo belangrijk zijn en je geen geduld kunt opbrengen, sorry dan.

Pépe

Dit is dan ook de eerste keer dat ik een deftig antwoord krijg hé.En het is niet zo dat ik die toplijsten superbelangrijk vind maar als ze niet de echte rangschikking geven dan kan je ze beter afschaffen.Enfin,bedankt voor je antwoord en ik zie welwanneer het in orde komt.Case closed!
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!