Fotoalbum in Blog

Dit is de plaats waar je onderling ideeën kan uitwisselen en naar het Bloggen.be-team tips kan geven wat en hoe bepaalde dingen nog verbeterd kunnen worden.

Moderator: Moderators

Beste Webmaster,

Ik had het er al eens heel even over gehad, ergens in een topic apart, maar ik wil het hier nog eens heel zuiver APART aankaarten.

Indien wij voorstellen mogen doen om Bloggen.be nog populairder te maken, dan zou ik de FOTOALBUM overnemen "à la" MSN

Zie voorbeeld van mijn vorige blog op MSN:

http://spaces.msn.com/members/dmek1960/ ... wner=1&_c=

Hier klik je in je bewerkingsweergave (ingelogd dus) op "maak nieuwe album".

Dan upload je foto's gewoon van je harde schijf. (worden automatisch geresized) 100 of méér per album maakt niet uit.

En...je maakt op die manier "meerdere albums" aan.
De album die je het hoogst in de scrollbar sleept, die komt continu in beeld, in de vorm van een automatische presentatie. Soort powerpoint.

Indien de bezoeker op een ander album klikt (in de lijst eronder) dan krijgt hij de aangeklikte album te zien.

De foto's kunnen ook vergroot bekeken worden...

Zie deze link:

http://spaces.msn.com/members/dmek1960/ ... photoalbum

Dit is één van de troeven van MSN.
En ik ben ervan overtuigd, dat Bloggen dit 'minstens even goed' kan creëren.

WIJ HEBBEN GEDULD HOOR.....

(Want met zo'n html regeltje voor 4 foto's ben je een eeuwigheid bezig en heb je helemaal geen mogelijkheden....vind ik.)

HIER zit misschien stof tot nadenken in.
En bekijk vooral het voorbeeld van MSN in bovenstaande links.

Bedankt en succes in ieder geval.
Danny

Bedankt voor het idee.

Het idee van fotoalbum stond al op het toekomstige lijstje, maar nu we weten dat mensen dit ook leuk vinden en er dus vraag naar is, zal het wat sneller worden uitgevoerd dan origineel gepland. Verwacht het nu nog niet morgen, zoiets maken vraagt tijd; dat is namelijk vrij ingewikkeld, moeilijk en uitgebreid.

Bedankt voor het idee en indien je nog een idee hebt, of andere bloggers een idee hebben, die zijn altijd welkom op het forum !!

Hallo,


Ik geloof dat de leuze van onze webmaster " KLANT IS KONING" is


Pépe

Pépe schreef:
Hallo,


Ik geloof dat de leuze van onze webmaster " KLANT IS KONING" is


Pépe


Bedankt. Dat is de bedoeling!
PRACHTIG IS DIT !!!!!!!!!!!

Bedankt

Vind het ook een gemis.
geen foto-album aan kunnen leggen. :(
prachtig vind dit een fantastich idee zoals demek het zegt,bij msn. werkt dit vrij goed,zit er al op te wachten :lol:
vind dit een mooi idee,voor ons alsfotoamateur
bezoek ook eens mijn fotosite

www.bloggen.be/fredfoto/
fredfotografeert schreef:
vind dit een mooi idee,voor ons alsfotoamateur
bezoek ook eens mijn fotosite

www.bloggen.be/fredfoto/


Het is mogelijk zelf een Slideshow te maken zonder al te veel inspanning.
Haal de broncode uit onderstaand voorbeeld en vervang de string met beeldbestanden door ene die je zelf aanmaakt met eigen bestanden.
De bestanden moeten wel op een host staan of op je eigen site als je er een hebt .
Deze code zet je dan in de bron van het bericht op je blog waar je de slideshow wil hebben.
Wie dus geen geduld heeft om te wachten kan alvast zelf aan de slag!



http://users.telenet.be/lede.en.omgeving/slidelee/newestitem.htm

Cyberfox
Haal de broncode uit onderstaand voorbeeld ....

Daar kom in niet toe Cyberfox.
Daar ben ik niet in thuis precies.

HOE DOE JE DIT?
DMEK1960 schreef:
Haal de broncode uit onderstaand voorbeeld ....

Daar kom in niet toe Cyberfox.
Daar ben ik niet in thuis precies.

HOE DOE JE DIT?


Wel DMEK1960, dat verbaast me van u.

Druk op volgende link


http://users.telenet.be/lede.en.omgeving/slidelee/newestitem.htm
Je krijgt nu de slideshow of album zoals je het wilt noemen "Kriskras door ..."

Ga (in Internet Explorer) naar beeld/bron en daar heb je de code van het bestand newestitem.htm.

Daar kun je het script vinden en desgewenst kopiëren en aanpassen om op je eigen blog of op je harddisk te gebruiken.
Men kan dus op die manier een eigen fotoalbum maken en dit in een bericht op zijn blog zetten.

Je ziet dus dat je niet hoeft te wachten tot de webmaster deze optie heeft klaargestoomd.

Cyberfox
Cyberfox schreef:
DMEK1960 schreef:
Haal de broncode uit onderstaand voorbeeld ....

Daar kom in niet toe Cyberfox.
Daar ben ik niet in thuis precies.

HOE DOE JE DIT?


Wel DMEK1960, dat verbaast me van u.

Druk op volgende link


http://users.telenet.be/lede.en.omgeving/slidelee/newestitem.htm
Je krijgt nu de slideshow of album zoals je het wilt noemen "Kriskras door ..."

Ga (in Internet Explorer) naar beeld/bron en daar heb je de code van het bestand newestitem.htm.

Daar kun je het script vinden en desgewenst kopiëren en aanpassen om op je eigen blog of op je harddisk te gebruiken.
Men kan dus op die manier een eigen fotoalbum maken en dit in een bericht op zijn blog zetten.

Je ziet dus dat je niet hoeft te wachten tot de webmaster deze optie heeft klaargestoomd.

Cyberfox


Cyberfox, Er zijn er nog andere die dat ook kunnen, beste.

Kijk eens hier naar dit alternatief:

http://www.bloggen.be/fotoalbumblog/

Groetjes en dank voor uw aandacht.Afbeelding



Sorry, 'k heb je hoedje even geleend.



Fotoalbumblogmaster
Mercikes Syberfox-ske,

Bedankt jong!
Ik ben weeral wat slimmer...

Alhoewel dit wel wat html ge-puzzel is he....
Al dien overbodigen brol eruit enzo.............. :D :D
Amai.....dat van FOTOALBUMBLOG....vind ik Fantastisch...

Proficiat .....

gulder zijt krakken......

Danny
Cyberfox, Er zijn er nog andere die dat ook kunnen, beste.

Kijk eens hier naar dit alternatief:

http://www.bloggen.be/fotoalbumblog/



Fotoalbumblogmaster


Chapeau fotoalbumblogmaster!
Mag ik die code gebruiken?
Alvast bedankt hoor.

Cyberfox
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!