Enkele ideeën voor bloggen.be

Dit is de plaats waar je onderling ideeën kan uitwisselen en naar het Bloggen.be-team tips kan geven wat en hoe bepaalde dingen nog verbeterd kunnen worden.

Moderator: Moderators

Al van voor ik bij bloggen.be zat, zat (en zit) ik ook bij greatestjournal.com en livejournal.com.
In principe zijn zij hetzelfde als bloggen, nl. men kan een soort dagboek (journal) bijhouden, of schrijven over datgene wat men wil.

Nu, begrijp me niet verkeerd, ik ben tevreden met datgene wat bloggen.be mij aanbiedt ^_^
Doch er zijn enkele zaakjes die ik hier wel een beetje mis en de LJ en GJ wel hebben.

1- Als iemand een reactie geeft op een bericht, kan men geen reactie terug geven.
Men kan dit wel, als je dat doet als reactie op je eigen bericht, maar diegene die de reactie heeft gegeven, moet dan gaan kijken of die persoon al ge-antwoord heeft... of niet.
Bij LJ, GJ en vele andere journal-sites, kan men rechtsreeks een reactie geven op een reactie en de persoon in kwestie wordt hiervan via email verwittigd (mits hij/zij ook een accountje heeft)
Bij bloggen is het een eenrichtingsverkeer en dat vind ik een beetje jammer. Het weerhoud me ook van het geven van een reactie op een bericht (aangezien die persoon niet kan antwoorden)

2- Bij die journals, krijgt men ook de mogelijkheid om een icon (avatar) te uploaden. Bij LJ zijn dit er 6, bij GJ 1000 (een klein verschil ^_^)
Telkens je een commentaar geeft, kan je dan een icon selecteren. Is wel leuk en fleyrt de boel op.
Deze icons zijn 100x100 pixs

En misschien nuttig voor diegene die niet tevreden zijn met de bestaande kleuren:
3- Wederom bij LJ en GJ beschik je, net zoals bij bloggen, over een aantal kleurdesigns, maar... men kan nadat men zo'n kleurdesign gekozen heeft ook als leek de kleuren (per categorie, zoals tekst, tittel, achtergrond, link, etc...) eigenhandig en simpel veranderen naar jouw keuze in een speciaal daarvoor aangebrachte pagina. Bij bloggen heb je momenteel toch wel enige kennis van html-code nodig.

Waarom ik steeds verwijs naar LJ en GJ?
Omdat zij al veel langer bestaan dan bloggen en meer leden hebben dan Belgiê inwoners telt ^-^
Hun succes zal wel ergens aan liggen, hé? ^_-

Aan de mod/webmaster/admin/etc...
Indien meer info gewenst of mijn uitleg niet duidelijk is, mag je me altijd emailen of een PB sturen.
Ik geef met plezier meer uitleg en stuur je de nodige links.

Zoals gezegd, ik ben tevreden met wat bloggen me aanbied, maar als we bloggen kunnen verbeteren, waarom dan niet?

-Rat-

Het zou inderdaad leuk zijn mocht bloggen.be nog wat uitbreiden (ondanks de webmaster(s?) goed bezig zijn!). Misschien kan er een sticky topic gemaakt worden met allerlei ideeën van bloggers?

1. Uitbreiding lay-outsysteem waarbij je een persoonlijke lay-out kan maken. (In dergelijke mate dat je zelfs het 'vierkantje' (dat nu voor de titel van elk onderwerp staat) kan veranderen). De html-functie vind ik zelf echt moeilijk, hoewel ik wel iets van html ken.
2. Functie dat elke blog bepaalde tagwoorden heeft (zoals je bij wordpress of blogger.com kan doen)
3. Behalve je blog ook ruimte voor vb. kalender (dit kan misschien een gadget zijn voor in de linker-/rechterblok) of informatie over jezelf (geen standaardgedoe zoals je nu hebt, maar een echte pagina waar je jezelf voorstelt).
4. Gastenboek: dat je niet naar beneden moet scrollen om de reactie te bekijken.
hi...

Ons blog "kitokojungle" schrijft wel eens een iets langere beschouwing dan het doorsnee blogbericht dat er regulier op 'n blog verschijnt & het "stoort" ons zo een beetje dat als je pech hebt, je het bericht al onmiddellijk moet gaan opsplitsen in 2 of meerdere delen... waarbij je dan nog eens goed moet uitkijken dat je de respectievelijke delen in een omgekeerde volgorde oplaadt... want doe je dit niet, vind je deel 3 eerst dan deel 2 tenslotte deel 1.

Sta me toe om te zeggen, dat ik als blogger het liefst zelf bepaal, wat de lengte van m'n blogbericht is... wat nu jammer genoeg niet het geval is...

Greetzz
De redactie

http://www.bloggen.be/kitokojungle/

Seders sept.2006 is er nog geen beweging in de belangrijke vraag gekomen, als er bv geen mogelijkheid zou kunnen gemaakt worden, net zoals bij andere blog verstrekkers, om de namen van de mensen die een reactie plaatsen te kunnen terug beantwoorden door gewoon de naam aan te klikken.
Ik ga bv. alle bezoekers die een berichte achterlaten, ogenblikkelijk ook een bezoekje brengen, bezoek en tegenbezoek, zeg maar.

Of, als ik een bezoek aan een blog doe, en ik zie een aangename reactie op deze blog staan, dan is het leuk als je dan op deze reactie kan klikken, en je naar deze mens zijn blog kan surfen, zo ontdek je meer blogs van de eigen stal, en krijgen allen zo ook meer bezoekers.

Nu, denk dat er ook hier niets aan de zaak zal veranderen, niettegenstaande dit ideeën hoekje, als de de post datum van het bericht bekijkt.
Sorry, maar even luisteren naar de gebruikers zou meer kunnen betekenen dan de praatjes van de topmensen.
Gegroet.

Dat gebeurt al hoor.
Kijk maar eens bij "Blogosfeer-praten" en dan bij overige.
En dan bij het onderwerp "Stel uw blog voor"
Daar kun je je voorstellen en wat over je blog vertellen met `n link naar je blog.
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!