Berichten onderverdelen in categorieën

Dit is de plaats waar je onderling ideeën kan uitwisselen en naar het Bloggen.be-team tips kan geven wat en hoe bepaalde dingen nog verbeterd kunnen worden.

Moderator: Moderators

Hallo,
Ik vind het al super dat ik zonder veel moeite veel kan doen, maar er is toch iets dat ik mis. (Het zou kunnen dat het reeds bestaat, maar ik heb het op andere blogs van bloggen nog niet tegengekomen)

Stel dat je een bepaald bericht zoekt, dan kun je ofwel werken via 'zoeken', ofwel zul je in het archief moeten gaan bladeren, maar dat is veel te tijdrovend. Kan men niet een gedeelte 'categorieën' maken waarin je je berichten kan onderverdelen.

Bijvoorbeeld: ik heb momenteel een blog over het huis dat we gaan bouwen:
http://www.bloggen.be/johanenkatrien
Daar zullen een aantal topics staan over de grond, de architect, de plannen, de elektriciteit, het sanitair, de verwarming, ... Dus ik zou mijn topics graag koppelen aan één of meerdere van deze categorieën zodat je alle informatie over een bepaald onderwerp snel terugvindt.

Een ander voorbeeld: iemand zou een blog maken over alle zaken die hij/zij in Excel ontdekt. Dan kun je de categorieën: 'Opmaak', 'Databases', 'Grafieken', 'PivotTables', 'Data Analyse', ... creëren. Een bezoeker kan direct op zoek gaan naar specifieke informatie over een bepaald onderzoek.

Als het al zou bestaan, kun je me dan zeggen hoe ik dit kan doen? En zo niet, is het iets interessant? Is het haalbaar?

Alvast bedankt!

Wat ik heb gedaan, is in mijn zijkolommen links geplaatst naar bepaalde berichten en deze daar onderverdeeld in categorieën.
M.a.w. als ze iets zoeken, kunnen ze dat doen in de categorieën in mijn zijkolommen.

-Rat-

Even dit bericht uppen.
Want ik was er ook naar op zoek, om onder te verdelen in categorieën.
Mijn blog gaat nl over mijn hobbies en aangezien ik nogal wat hobbies heb, wordt het nogal snel onoverzichtelijk.
Zou de mogelijkheid niet bestaan om dit te doen?
Alvast bedankt

Laulis

mijn blogje: http://www.bloggen.be/laulis0204

Hallo Johan,

Om berichten te groeperen zoals op mijn blog www.bloggen.be/schriek ga je langs personaliseer, klik op vrije HTML tekst, geef een naam aan de berichtengroep vb Parochie, en plak er volgende HTML tekst in :
<TABLE style="WIDTH: 165px; HEIGHT: 60px" borderColor="#99ffff" cellSpacing="0" cellPadding="0" border="1">
<TBODY>
<TR>
<TD bgColor="#99ffff">
<P align="center"><STRONG><FONT face=Verdana size=2> PAROCHIE </FONT></STRONG></P></TD></TR>
<TR>
<TD>
* <A href="http://www.bloggen.be/schriek/archief.php?ID=8" target="_self"> Parochie info </A><BR>
* <A href="http://www.bloggen.be/schriek/archief.php?ID=14" target="_self"> Parochiale Leven </A><BR>
</TD></TR></TBODY></TABLE>
Teksten en url van u gebruiken, kleuren, grootte en lettertypes kan je aanpassen.

Groeten,
Renic
Nu het mogelijk is de berichten in categorieën te verdelen, toch nog volgende opmerkingen:

Kan er voor gezorgd worden dat:

1) een bericht in twee of meer categorieën geplaatst kan worden;

2) er ook subcategorieën kunnen gemaakt worden.
Bv voorstelling voetbalploeg
--> doelmannen
--> verdedigers
--> middenvelders
--> spitsen

Dat moet het toch gemakkelijker maken voor de bezoekers om iets terug te vinden!
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!