statistieken

Dit is de plaats waar je terecht kan om anderen tips te geven.

Moderator: Moderators

al langer vroeg ik me af hoeveel écht unieke bezoekers ik over de volledige tijdspanne van het bestaan van mijn blog had gehad.

Het item 'totaal aantal unieke bezoekers', is een optelsom van unieke bezoekers per dag, dus als ik zelf elke dag kom kijken, tel ik telkens opnieuw mee, hetzelfde met mijn 'vaste klanten'. Het is dus geen realistisch getal, je kan er weinig uit afleiden, omdat je niet weet hoeveel vaste klanten je hebt.

vandaag ging ik eens verder snuisteren bij de 'geografische informatie', waar ook een lijst van het aantal bezoekers via alle onderscheiden providers is opgenomen. Dit werkt volgens mij volgens het aantal uniek geregistreerde IP adressen. Daar hangt een totaal aan vast, dat in mijn geval 55% van het item 'totaal aantal unieke bezoekers' bedraagt. Volgens mij is dat het reëel aantal unieke bezoekers over het half jaar dat de blog bestaat.

persoonlijk zou ik het handig vinden als dat getal ook in het overzicht zou staan, maar voor diegenen die het niet wisten: zo kom je er dus ook aan!


Emmy

http://www.bloggen.be/miaverschueren

Hallo Emmy,

:arrow: "inloggen" :arrow: statistieken blog :arrow: in het eerste vak

"Samenvatting" bij ""totaal aantal unieke bezoekers tot nu toe"
kan u het aantal bezoekers eveneens vinden, moet u niet dagelijks een optel sommetje maken, als jij uw blog opent bent u volgens mij geen unieke bezoeker.


Pépe

toch wel hoor pépé,

ik ben telkens een unieke bezoeker. Je kan dat snel zien als je bv. om vijf na twaalf 's nachts zelf een bezoekje brengt aan je blog: dan ben je de eerste bezoeker van die dag. Je zou het ook eens kunnen afspreken met iemand die al vaker op je blog is geweest om allebei erop te gaan: dan heb je meteen twee bezoekers. Meerdere keren per dag worden niet meegeteld, maar je telt wel één keer per dag. Ik heb dat in begin gevraagd aan de webmaster, en die bevestigde dat.

Dus het getal 'totaal aantal unieke bezoekers' is sterk vertekend in de positieve zin. Ik heb het altijd jammer gevonden niet te weten hoeveel 'nieuwe' bezoekers ik echt had. We geloven natuurlijk graag dat het over allemaal 'unieke' bezoekers gaat die voor het eerst komen kijken, maar dat is dus zeker niet zo. Bij mij zijn het er zo'n 1500 minder (waarvan ik er na bijna zes maanden wel een 150-tal zal in rekening nemen).

Telwerk heb je er trouwens niet aan hoor: bij die geografische info staat de optelsom netjes onderaan.

Yup, heb dat ook gemerkt ^_^
Die 'unieke' bezoekers per dag is uiteindelijk hoeveel nieuwe personen per dag zijn komen kijken, vaste klanten en nieuwe bezoekers.

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoeveel 'vaste' klanten ik heb *lol* *somehow that sounds soooo wrong ^_^ *

In ieder geval: bedankt voor de tip!

Hallo Emmy,


U hebt volkomen gelijk met die één unieke bezoeker per dag, ik heb een beschermde testblog, heb daar steeds per dag één bezoeker.


Pépe

Hoi iedereen, maar hoe zit het dan met de page vieuw.?
Dus stel je heb 79 pagevieuw en 30 unieke bezoekers. dan heb je heb ik altijd gedacht 49 mensen die niet meer worden getelt, omdat die al een keer zijn geweest en 30 nieuwe bezoekers die nog nooit zijn geweest.
Zo haal ik dat uit alle statistieken, en ik heb nog wel vorige week mijnduizendste bezoeker gefeliciteerd, nou ik ga toch eens kijken bij geografie, ik weet wel dat er ondertussen uit heel veel landen mensen komen!, maar tellen, ik ga kijken.
groeten Sjaco
http://www.bloggen.be/familieaalbersberg

Anonymous schreef:
Hoi iedereen, maar hoe zit het dan met de page vieuw.?
Dus stel je heb 79 pagevieuw en 30 unieke bezoekers. dan heb je heb ik altijd gedacht 49 mensen die niet meer worden getelt, omdat die al een keer zijn geweest en 30 nieuwe bezoekers die nog nooit zijn geweest.
Zo haal ik dat uit alle statistieken, en ik heb nog wel vorige week mijn duizendste bezoeker gefeliciteerd, nou ik ga toch eens kijken bij geografie, ik weet wel dat er ondertussen uit heel veel landen mensen komen!, maar tellen, ik ga kijken.
groeten Sjaco
http://www.bloggen.be/familieaalbersberg

Anonymous schreef:
Hoi iedereen, maar hoe zit het dan met de page vieuw.?
Dus stel je heb 79 pagevieuw en 30 unieke bezoekers. dan heb je heb ik altijd gedacht 49 mensen die niet meer worden getelt, omdat die al een keer zijn geweest en 30 nieuwe bezoekers die nog nooit zijn geweest.


nee dus: er zijn geen 49 extra mensen: er zijn er dertig geweest die dag, waarvan er misschien één ook de vorige dag was (jijzelf bv;) maar ook misschien 28 de vorige dag. Maar die hebben meer dan één keer de webpagina geopend, waardoor het aantal pageviews hoger ligt (bij mij is dat gemiddeld met een factor drie).

Als je bv. een nieuwe bezoeker hebt, die nog nooit geweest is, en heel geïnteresseerd is, dan kan het zijn dat die wel tien of twintig pageviews voor z'n rekening neemt, en dan zie je een piek in je statistieken die niet everedig is met het aantal bezoekers. Ook als je zelf aan je blog gewerkt hebt, en tien keer gaan kijken bent of het goed overkomt: zal je het aantal pageviews zien pieken. Je kan gemakkelijk voor de lol je pageviews opdrijven.

En door zelf elke dag minstens je blog te bezoeken, of een aantal vaste klanten te werven die dat doen, kan je dus ook makkelijk het aantal 'unieke bezoekers' opdrijven (als dat je tenminste interesseert, mij lijkt het een nogal dom streven...)

Nog een opmerking van mijn vriend net: ook de statistieken van de providers zijn nog niet helemaal juist... omdat bv. skynet bij elk bezoek een nieuw IP-adres aanmaakt, en je dus nog steeds met een vertekend beeld naar boven zit... dus: het écht helemaal weten is blijkbaar niet helemaal mogelijk, maar het komt toch dichter in de buurt dan wat in de samenvatting is vermeld.

misschien ontnuchterend voor sommigen...

Hoi dan vraag ik mij toch af hoe het zit als je bijv. voor het eerst op een nieuwe site komt, dan komt er een berichtje van welkom voor de eerste keer, en als je voor de tweede keer komt zie je het berichtje je bent al een keer geweest welkom.
Dus daar ben je dan wel 1 keer uniek(we zijn trouwens allemaal uniek)
Ook zag ik bij de landen ook een optel som bijv bij mij is nederland bijv bijna 60% en staat dan voor 300 of zo en bij elkaar opgeteld staat er ook een eindgetal.
Maar ik vindt ook, het is belangrijk dat je te horen krijgt via mails of mondeling dat het fijn is om op je blog te zijn, en dat je wat bijdraagt, iedereen op zijn eigen wijze.
Kijk het is natuurlijk wel leuk om te weten dat je het niet voor niets doet, want je doet het toch lijkt mij dat anderen mogen genieten, en hun hier hun voordeel mee kunnen doen.
Zoals vanavond die aktie voor Joe, super toch.
Verder zijn er natuurlijk de toplijsten?,maar die zullen dan ook wel niet realistisch zijn. groeten iedereen sjaco

Die statistieken, ... ze zijn leuk.
Maar uiteindelijk maak je een blog voor je eigen plezier. Ik toch.
En als er dan ook nog eens bezoekers langs komen, zo veel te beter ^_^

Het enige wat ik zo'n beetje in't oog hou, is het aantal bezoekers per dag. Gewoon om te weten of er toch iemand op je blog geweest is en het hele geval niet voor niets ge-update wordt *lol*

En of iemand veel of weinig bezoekers heeft, hangt volgens mij ook een beetje heel veel af van het thema (als je blog al een thema heeft).
Sommige onderwerpen zijn nu eenmaal meer toegankelijk dan andere (om het zo maar te zeggen) ^_-

Anonymous schreef:
Hoi dan vraag ik mij toch af hoe het zit als je bijv. voor het eerst op een nieuwe site komt, dan komt er een berichtje van welkom voor de eerste keer, en als je voor de tweede keer komt zie je het berichtje je bent al een keer geweest welkom.


ik veronderstel dat de bouwer van de site dat zelf zo kan voorzien, maar ik ben daar ook allemaal niet zo goed in, ik ben geen 'echte' blogger. De wijze van tellen van Bloggen.be is wellicht 'maar' een manier van tellen. En sluitend is het nooit. Als je het als een competitie opvat kan je dat makkelijk 'winnen': ga tientallen keer per dag via skynet naar je blog en het is 'in de sjakosj' (op z'n vlaams): hetzelfde met 'blogverkiezingen': stem tientallen keren op deze manier. En wie weet zijn er nog wel van die providers waarmee je dat kan fiksen. Als je daar tijd wil voor maken tenminste... Wie weet zijn er zelfs die om die reden hun statistieken niet publiek toegankelijk maken...

voor mij heeft het niks met competitie te maken, eerlijk gezegd: al wat zijn er maar twee mensen per dag die troost vinden in mijn woorden: dan zijn dat er al genoeg, dan heb ik niet voor niks mijn blog gemaakt... Toch vind ik het fijn er ergens een idee van te hebben hoeveel mensen er minstens één keer zijn komen kijken, en zo door deductie ook ergens te kunnen ramen hoeveel mensen er echte steun vinden door vaker terug te komen... hoewel ik dat natuurlijk in de eerste plaats ook hoor aan de mondelinge commentaren.

van een onderzoekende geest genees je nooit....

Hoi emmy mooi gezegd, trouwens mijn statistieken zijn ook niet openbaar, w.s. vindt ik dat meer voor de privacy van de mensen die je site bezoeken, ik heb toch altijd en beetje een nasmaak als je kijkt naar de statistieken, omdat je toch een big brother ben,en veel van de bezoeker te weten komt,vandaar.dus dat houdt mij een beetje tegen.
Verder is het heerlijk dat wij mensen een plezier kunnen doen ,en het is voor mij ook een beetje een uitlaat klep om soms een mening te geven, bijv nu over koninginne dag.
trowens dat vlaamse, mijn naam is toevallig Sjaco!
veel groeten
sjaco

Ik vind dat je niet veel van de bezoekers te weten komt hoor.
Ik heb (nog een stukje) MSN blog en daar kan je gewoon zien "Wie" je blog bezoekt.

De URL van die zijn site wordt achtergelaten, zodat je die direct terug kan bezoeken.

das heel handig. Maar bloggen is veel vlotter hoor.
De kleine nadelen neem ik er bij Bloggen graag bij.

Hey,

Al jaren gebruik ik Webstats4u op m'n sites om te weten wie en wat zo gek is om eens af te komen! lol
De link vind je hier http://www.webstats4u.com/service/apply?id=3921612

Plaats de code ergens in je linker of rechter kolom

suck6

-Moonjunkie

Oh! Me like!

En staat gelijk al op mijn blog.
En het kleine blauwe vierkantje is zo klein, dat het zelfs niet stoort! *yeah, I'm a bit of a geek if it comes to the lay out of my blog :P *
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!