Pépé..vraagje over banners

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Dag Pépe, onlangs heb je mij met raad en daad bijgestaan voor een plaatje in het tekstgedeelte, dat is heel goed gelopen.
Nu wil ik een banner plaatsen, indien mogelijk in één van de kolommen zijkant blog. Dat lukt blijkbaar niet. Wat kan er misgaan?
Dank voor een spoedig antwoord.

Druk bezig zijnde, ...sorry, maar het wil me allemaal niet zo lukken. Er kruipt dan ook zo vreselijk veel tijd in het proberen .. en als het dan niet blijkt te lukken is dat heel jammer. Ik probeer namelijk ook een bepaalde website, tesamen met banner, of een bewegend plaatje, in het tekstgedeelte van mijn blog te linken. Hoe begin ik er nu echt goed aan? Ik ben niet zo'n held met die codes, ken geen yota van programmeren en dan is het alles niet zo meteen duidelijk..Pépé..of wie helpt me er eens uit? Thanks!

Hallo antisse,


Een banner kan men niet in kolommen plaatsen, die is veel te breed, wel een button, bedoel je dit laatste.

Een button of banner plaatsen is juist hetzelfde dan een afbeelding plaatsen,


Bekijk eens beide links, eerste is voor het middenvak andere voor de zij kolommen.

http://mailgroepbloggen.seniorennet.be/ ... Lesje5.pdf

http://mailgroepbloggen.seniorennet.be/ ... Lesje6.pdf

Lukt het niet geef dan maar een seintje.

Succes
Pépe

Pépe, al bedankt, ga ik morgen goed doornemen en ik laat je weten als het in orde is! Groetjes.

Ja hoor Pépe, tot hiertoe zijn de plaatjes aanklikbaar geraakt, waarvoor dank! Rest mij alléén nog de banner, dacht dat die evengoed in de kolom kon. Iemand vroeg me op de banner in mijn blog te plaatsen. Die banner verwijst naar een bepaalde conferentie. Dat heeft dan eigenlijk weinig zin, vermits mijn blog een totaal ander thema behandelt. De banner is dan in feite enkel te zien in een apart bericht op de blog; ik zou dan al een bericht moeten plaatsen rond het thema dat op de banner van toepassing is begrijp je?

tot overmaat van ramp ( ;) krijg ik bij 'bekijken blog' alles steeds aan de bovenkant van mijn scherm en moet ik steeds op de knop verkleinen (rechts boven) drukken om volledig scherm te kunnen bekijken.
't Ging een poosje té goed denk ik... wat nu aub?

Hallo antisse,


De oorzaak is wel de foto's die je vandaag naast elkaar hebt geplaatst.

Beide zijn 700 pixels (ieder 350 pixels) breed plus nog eens de tussenruimte tussen de foto's.

Om het blog mooi in het scherm te laten passen, voor het middenvak een breedte van 525 à 530 pixels.

Voor de zijvakken een breedte van 150 à 160 pixels.

Pépe

Hallo



Plaatst eens uw muisaanwijzer op de banner, klik rechts en vervolgens op "eigenschappen", daar kan je aflezen hoe breed deze banner is, kan je de breedte dan eens meedelen?

Pépe

Dag Pépe, de afmeting banner, Gif afbeelding is : 468x60pixels.
(enne.. de reactie van xiaobao maar beter negeren zeker?)
Groetjes!

Hallo antisse,


Ja inderdaad negeren, dacht eerst dat jij uw schuilnaam had gewijzigd, nadien heb ik gezien dat dit niet zo was.


Die banner kan men niet plaatsen in een zijvak, moest je dit toch doen, zou je uw middenvak enkele meters verder moeten gaan zoeken.

Pépe

ok, alsnog bedankt!
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!