Verspringen tekst door te brede reclameblok "ads via Go

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Beste,

Tot hiertoe had ik de gewoonte op www.bloggen.be/grote_heide per artikel de hoeveelheid tekst in de linkerkolom exact overeen te doen komen met het beeldmateriaal in de rechterkolom van datzelfde artikel.

Sinds linksboven in het (te brede?) reclameblokje "Ads door Google" toegevoegd werd, zal u op www.bloggen.be/grote_heide merken dat mensen om te beginnen naar rechts moeten scrollen om het tekst- en beeldmatriaal terug mooi midden in het scherm te krijgen.

Bovendien werd de tekstkolom plots een hele slag breder dan oorspronkelijk, waardoor de afstemming tekst- op beeldmateriaal voor al mijn artikels grondig versprongen is, wat het leescomfort allesbehalve bevordert...

Kan dit reclameblokje terug de breedte krijgen die het tot voor kort had? Al was het enkel voor www.bloggen.be/grote_heide, een blog waarvan de tekst bij elk artikel tot voor kort exact was afgestemd op het gepubliceerde fotomateriaal?

Zijn er trouwens 'trucs' om er bij mijn huidige layout voor te zorgen dat tekst van een artikel automatisch beperkt wordt tot de bijhorende hoeveelheid foto's, waardoor het doorlopen van tekst langs fotomateriaal van anderte artikels vermeden wordt?

Dank voor uw reactie,
Met vriendelijke blog-groeten,

Rodrik

Beste,


Heb eens enkele willekeurige blogs geopend, misschien toeval, dat ik alleen op uw blog moet scrollen.

Ergens iets te breed op uw blog geplaatst ?

Deze advententies moeten wel bovenaan het blog blijven staan, deze dragen een klein deel van de kosten die bloggen.be heeft, daar alles gratis is, moet ergens zaad in het pakje komen.

Uw vraag over trucs, is zoveel ik weet niet mogelijk, maar zeker voor de toekomst een denkertje voor de webmaster, zal hem dit overmaken.


Pépe

Hallo Pépé,

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp dat de advertentieruimte het gratis bloggen mee mogelijk maakt, en ik heb mijn blog ook nooit anders gekend dan met dat advertentiestrookje bovenaan. Dus daar heb ik geenszins moeite mee.

Maar die plotse verbreding van de tekstkolom vind ik zeer vreemd, en die komt slechts voor sinds dat iets bredere vlakje van "ads via Google" erbij verschenen is, want op publicatiedatum van het laatste bericht (6 juni)kwamen en tekst en foto's nog perfect overeen, en nadien wijzigde ik niets meer...

"Toevallig niets te breed geplaatst?" vraagt u zich af. Dat zou kunnen als het om de fotokolom ging. Maar het is net de tekstkolom die te breed is geworden...

Is dit iets dat ik kan bijsturen via wijzigingen in de layout-code? En zoja, ongeveer bij welke instructie moet ik dan wat gaan experimenteren? (de oude ontwerpcode sla ik uiteraard op, zodat ik steeds terugkan naar de oorspronkelijke layout.

Alvast dank,
Rodrik

Pépé,

Bestaat de mogelijkheid om jullie technisch team eens naar mijn ontwerpcodes te laten kijken, om te zien of via die codes de tekstkolom terug versmald kan worden? Want ik had tot voor kort een mooie vrije marge links van de tekst en een even brede marge rechts van de foto's,
en de twee kolomen stonden mooi gecentreerd in het midden van het scherm. Een uitzicht dat ik graag terug zou te zien krijgen...

Als dat kan, zou ik je de html-code via een discreet emailadres willen toesturen (mail in dat geval jouw gewenst emailadres , en dan stuur ik je de codes op jouw emailadres terug), want die layout van mijn blog is uiteraard aangepast aan de huisstijl van onze werkgroep, en is niet bedoeld om door iedereen publiek ingekeken en overgenomen te worden...

Dank,
Rodrik

[color=blue]Mailadres in de tekst werd verwijderd door Moderator, dit om spammers niet op slechte gedachten te brengen. [/color]

Beste,


Als uw blog steeds mooi in scherm paste, en opeens niet meer, is voor 99% te wijten, op dat wat je nadien op uw blog hebt geplaatst.

Weet je nog wanneer het is begonnen, heb je toen iets op uw blog geplaatst?

Indien ja, verwijder dit dan eens terug, kopiëren en eventueel plakken op de kladblok, zodat je geen overbodig werk hebt gedaan.

Vind je niets, blijft alles bij het oude, dan zien wij verder.

Pépe
Hallo Pépé,

Er is na 6 juni inderdaad nóg iets toegevoegd aan mijn blog, maar niet door mezelf: Helemaal onderaan mijn tekstkolom zal je merken dat er tot mijn eigen verwondering nóg een advertentieblokje "ads door Google" staat.

Mijn tekstblok is nu dus even breed geworden als de breedte van dat reclameblokje onderaan mijn tekstkolom.

Is daar iets aan te doen?? Dat mijn blog-bezoekers telkens naar rechts moeten scrollen, zie ik niet zitten, en bergen tekst bijschrijven bij oude artikels om tekst en beeld overal terug mooi naast mekaar te doen uitkomen, zie ik nog minder zitten.

Is dat onderste reclamebalkje gepland door jullie, of spam die verwijderd kan worden? Reclame bovenaan lijkt me voldoende, anders wordt het stilaan een reclame-blog... Of kan dit voor mijn blog minstens versmald worden, zoadt ik mijn oude layout terugkrijg??

Ik kijk uit naar jouw reactie en hopelijk jouw eventuele oplossing,
Rodrik
Hallo, Pépé,

Ondertussen is het oorspronkelijk witte reclameblokje onderaan mijn tekstkolom een reclame voor 2de hands.be geworden.

Mijn oorspronkelijke tekstkolom had ongeveer de breedte van het blauwe vlak van dat reclameblokje.

Kan het witte gedeelte er voor mijn blog afgeknipt worden, of kan anders op zijn minst het volledige reclameblokje onderaan de tekst weergegeven worden op een breedte die min of meer overeenkomt met het blauwe gedeelte van het reclameblok?

Zoniet dien ik al mijn foto's te versmallen én bergen tekst bij te gaan schrijven om mijn blog terug een aanvaardbare layout te geven. Als die reclame onderaan moet blijven, hoop ik van harte dat het de reclame onderaan voor mijn blog weergegegeven kan worden op zowat een derde van de afbeeldingsbreedte die het reclameblok nu heeft.

Indien het blok standaard onderaan zal blijven staan in zijn huidige breedte, overweeg ik eerder mijn blog voortaan op een andere weblocatie verder te schrijven (op http://verenigingen.nieuwsblad.be/veren ... rote-heide bijvoorbeeld), of een onafhankelijke website aan te maken, eerder dan voortaan verplicht met smallere foto's en meer tekst te moeten werken omwille van een reclameblok dat primeert op de gebruikelijke layout.

Ik kijk uit naar jouw reactie, en hoop dat er een oplossing bestaat die alles kan behouden op www.bloggen.be/grote_heide.

Met vriendelijke groeten,
Rodrik Steverlynck

Beste,



Bekijk eens uw blog, het probleem werd opgelost.

Einde goed, alles goed.

Pépe
Een ongelooflijk dikke merci, Pépé:

Een hele opluchting mijn oude vertrouwde blog terug te zien!

Mensen moeten het gemakkelijk hebben als ze een site bezoeken, weet ik uit eigen ervaring :). Als ikzelf al moet scrollen voordat ik kan beginnen lezen, haak ikzelf ook snel af.

Mijn oprechte dank dus voor de oplossing van dit probleem!

Rodrik
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!