downloaden gpx-bestand loopt mis

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator: Moderators

Wij zijn een fietsclub en wij hebben al enkele jaren een blog bij bloggen.be (wij gebruiken deze om onze leden te informeren over de komende activiteiten nl. fietstochten).
Wij werken veelal met gpx-bestanden die de leden dan in hun gps inlezen om de route van de volgende rit te kennen.
In het verleden deden we dit door het gpx-bestand als een bijlage aan een bericht toe te voegen.
Maar vanaf dit seizoen werkt dit niet meer. Als de leden nu klikken op de snelkoppeling die door bloggen wordt aangemaakt, krijgen zij onderstaande foutmelding:
"Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben."

Ook bijlagen (gpx-bestanden) die we in het verleden hebben toe gevoegd, geven nu deze foutmelding, terwijl die in de tijd wel correct functioneerden. We hebben dit getest op meerdere toestellen en met verschillende browsers. Maar botsen altijd op dezelfde (fout)melding. We hebben ondertussen een omweg gevonden om het bestand toch te kunnen downloaden (rechts klikken en in het snelmenu kiezen voor opslaan als). Maar voor de meeste leden is dit te moeilijk (dit loopt te vaak mis).

Ik heb gezocht op het internet naar de oorzaak en/of de oplossing. De meest logische oplossing vond ik in het forum ‘de wereldfietser’. Samengevat komt het hier op neer:
Jouw webserver weet niet wat een bestand met de extensie gpx is, en stuurt daardoor niet het juiste mimetype mee met het gpx-bestand. En daardoor weet de webbrowser niet wat ie met het bestand aan moet.
Om dit op te lossen kun je het beste contact opnemen met je hosting provider. Die moet het juiste mimetype (application/gpx+xml) configureren voor extensie gpx.
EDIT: alternatief is dat je een bestandje in de hoofdmap van je website zet. Het bestandje moet als naam .htaccess hebben (N.B. inclusief de punt) en deze regel bevatten:
AddType application/gpx+xml.gpx


Ik heb dit al gemeld bij de webmaster van Bloggen.be maar ik krijg daar (voorlopig) geen reactie op. Kan ik dit zelf oplossen?
transgender dating site
Are you looking for a transgender dating site where you can find someone you found
interested? If that so, TransSingle.com is your answer. With few clicks, you can meet any
transgender out there and if you lucky, date with them.
https://www.transsingle.com/
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!