error 401

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator: Moderators

Sinds enkele weken kan ik mijn blog niet meer bekijken. Na het inloggen verschijnt steeds errror 401 unauthorized.
Nieuwe gegevens invoeren lukt nog steeds.
Weet iemand raad?
Beste,

Wat is het blogadres (URL) van het blog ?

Pépe
Sinds enkele weken kan ik mijn blog niet meer bekijken. Na het inloggen verschijnt steeds errror 401 unauthorized.
Nieuwe gegevens invoeren lukt nog steeds.
Mijn blogadres www.bloggen.be/deplankvanantwerpen
Graag hulp waarvoor dank
Beste,

Het blog is nog steeds online, maar is beschermd door een paswoord, dat werd aangezet op 09/08/2012.

Veronderstel dat je het blog wel nog kan bewerken, daar je op 17/11/2020 nog post van het blog hebt verwijderd.

MVG Pépe
Ja, dat klopt ik kan de blog nog wel bewerken, maar niet meer BEKIJKEN.
Gebruikersnaam en paswoord zijn niet gewijzigd, maar bij het inloggen op www.bloggen.be/deplankvanantwerpen/ komt er steeds error 401 unauthorized.
Beste,


Sorry hoor, maar ergens begrijp ik u niet goed.

Je kan het blog bewerken, maar niet inloggen ?

Heb je het hier over het inloggen om het blog te bekijken, daar het blog beschermd is met een wachtwoord ?

Dan kan ik uw wel vertellen dat de inloggegevens om het blog te bewerken hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde zijn om het blog te bekijken.

De gebruikersnaam bij een blog dat beschermd is met een wachtwoord, is steeds de titel van het blog.

Log eens in op het blog, klik in het menu op "instellingen" klik vervolgens op "wijzigen" zonder iets te wijzigen.

Scrol een stukje naar onder, hier kan je nu de gebruikersnaam en wachtwoord vinden om uw blog te bekijken.

MVG Pépe
Beste Pepe

Ik heb je raad gevolgd, maar het probleem blijft.
Ik heb eveneens een nieuwe blog test aangemaakt. Ook daar hetzelfde probleem: gegeven invoeren/wijzigen gaat perfect. Maar nadien de blog bekijken lukt niet.
Ondertussen heb ik ook een ICT-vriend aangesproken. Hij vermoedt dat er een update van de webserver is gebeurd en er op dat moment iets is misgelopen met de schrijf-en leesrechten. Met de server update zijn de rechten op het mapje “deplankvanantwerpen” gewijzigd. Dit mapje is beveiligd op file system niveau met als gevolg dat niemand eraan kan met login en wachtwoord. Het file system komt eerst en dan pas de login/wachtwoord combi.
Zou je dat willen nakijken? Als jij dit niet kan oplossen, is er dan nog een andere mogelijkheid om dit probleem te verhelpen.
Bij voorbaat dank.
Emma
Beste,

Als je wilt mag je mij eens via privébericht uw inloggegevens doorsturen, misschien is dan de fout te vinden.

MVG Pépe
Beste Pepe,

Ik heb nog een aantal testen uitgevoerd:

De paswoord beveiliging van "deplankvananwerpen" ongedaan gemaakt.
Dit werkt eveneens niet. Het systeem blijft een paswoord vragen.
Daarna heb ik het paswoord teruggezet.
Gebruiken jullie .htpasswd als beveiliging of is dit een geprogrammeerde beveiliging (php, mysql ?)
In geval van een .htpasswd probleem kan ik dit zelf oplossen indien ik een ftp toegang heb tot de html map van deplankvanantwerpen

Daarna heb ik geprobeerd van een nieuwe (test)blog aan te maken om verschillende situaties uit te testen.
Dit werkt niet !!!, ik kan zelfs niet naar de volgende pagina klikken.
Deze test is uitgevoerd op twee Windows PC's en één Ubuntu PC.
Dit is getest met IE, Chrome en Firefox
De foutmelding is "Fout voor site-eigenaar: ongeldig domein voor sitesleutel"
Kunnen jullie dit eveneens bekijken?

Mvg,
Emma
Beste,

Ik heb u al een paar maal verteld dat de reden is, dat het blog is beveiligd met een wachtwoord.

MVG Pépe
Ik kamp met hetzelfde probleem dat mevrouw aanhaalde. Voor mijn reeds bestaande bloggen.be-pagina's ken ik het wachtwoord vanzelfsprekend en kan nog steeds inloggen op elk van die eigen bloggen-pagina's, daar wijzigingen in aanbrengen of berichten aan toevoegen etc.

U antwoordde haar dat die errormelding 'FOUT voor site-eigenaar. Ongeldig domein voor sitesleutel' veroorzaakt wordt door het geblokkeerd zijn van een bloggen-pagina met een wachtwoord. Maar dat kan het geval toch niet zijn bij aanmaak van een niéuwe Bloggen-pagina, waarbij men niet verder geraakt dan de allereerste stap, waarbij je je wachtwoord opgeeft voor die nieuw aan te maken pagina, trouwens. Met die foutmelding op het scherm geraakt dus zelfs die eerste stap richting aanmaak van een nieuwe bloggen-pagina (waarop dus een wachtwoord voor de nieuwe pagina opgegeven staat) niet aanvaard door de server. Of anders gesteld: op de knop 'ga naar volgende pagina' drukken, heeft niet het minste resultaat. Die eerste pagina/stap van het creëren van een bijkomende bloggen-website blijft staan met alle vakken nochtans ingevuld, maar met dus die foutmelding rechtsonder in het scherm ook.


Dank voor uw hulp hierbij.
Mocht ook deze info misschien mee naar een oplossing voor deze foutmelding kunnen leiden:
https://www.bloggen.be/grote_heide/ bijvoorbeeld is één mijn andere, al veel langer bestaande bloggen-websites.
Steeds erg tevreden over geweest. Maar nog een bloggen-website bij creëren, lukt me dus niet (meer).
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!